Leuk topic! Wij zijn al een tijd bezig om onze tuin opnieuw in te delen. Toen wij hier kwamen wonen hadden wij een behoorlijk groene tuin. Ik hou van de natuur en van een volle tuin, maar dit was te veel. We zijn nu langzaam van alles aan het snoeien / verwijderen en er is al behoorlijk veel weggehaald. Nu zijn we aangekomen bij het opnieuw indelen en beplanten van de tuin. Helemaal zin in, maar soms is het nog best lastig. Ik kijk veel filmpjes op youtube over het maken van borders. Kan niet wachten tot de tuin naar onze wens is
Mijn tuin staat door al die regen steeds echt helemaal onder water. Blijkbaar is de afvoer van water heel slecht. Nu snap ik ook waar al die vijverplanten wegkwamen vorig jaar. Hele tuin stond er vol mee aan het einde van zomer /herfst. Hopelijk kunnen we het beetje goed oplossen.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het de enige effectieve methode tegen katten in de tuin is groetjes, iemand die alle kattenwerende maatregelen tevergeefs heeft geprobeerd
Ik woon sinds 3 maanden in een nieuw huis plus tuin.
Ik heb geen idee wat er allemaal in de tuin staat en of het gaat bloeien etc.
Heb er niet zoveel ervaring mee ook, maar ik gok dat er best wat onkruid ook tussen staat…
Wat is de beste (gratis liefst) app waar je planten mee kunt identificeren?
Heb er 1 geprobeerd, maar daar is 3 de max…
Ik gebruik PlantNet en ben daar echt tevreden over!
Veel plezier van je nieuwe tuin en huis! Ben benieuwd wat je allemaal tegen gaat komen voor planten.
Lees de maanemoji als een punt
Ik gebruik ObsIdentify! Werkt wel fijn en de software wordt verbeterd met de data die mensen aanleveren.
Ik heb het echt iedere dag druk met onze tuin…want ik moet iedere dag kijken wat er groeit/bloeit en op komt Vaak ook 2 keer per dag haha.
Iemand hier die ook aardbeien heeft? Haal je bij de doorbloeiers wel of niet de eerste paar bloemen weg (ter bevordering van bladeren)?
Ik haal eerlijk gezegd niets weg, maar ik wist ook helemaal niet dat dat moet/kan haha
Ik vind dat heerlijk, elke dag alle planten even bekijken op knoppen of uitlopers.
Mijn hortensia heeft trouwens allemaal slap blad, denk na de vorst van vorige week. Onderaan wel mooie stevige blaadjes, hoop dat hij het gewoon overleeft.
Ja, zou ik wel doen
Zojuist slakken verzameld en naar het bos gebracht, vorig jaar hebben ze al mijn plantjes opgegeten
Hopelijk helpt het als ik het nu een beetje bij ga houden. Ik ga ook nog vanalles planten wat ze vinden stinken.
Mocht het allemaal echt niet helpen dan toch maar korrels ofzo…
Ja doe ik hier wel!!
Had vorig jaar vergeten en had toen echt een minimale opbrengst.
Ik dacht net echt al een paar bijen in onze tuin te zien🥰 Zo gezellig.
Doe je dan de eerste 3 stengels met bloemen?
Leuk! ja hier ook al bijen gezien
Je weet dat het voornamelijk de naaktslakken zijn die levende planten eten? Alleen de segrijslak heeft een huisje en eet ook planten, alle andere soorten huisjesslakken eten dode bladeren en ruimen je tuin eerder op. Dus nog een keer 's avonds met een zaklamp door je tuin en kijken of je naaktslakken ziet.
Maar in die pot zitten wel voornamelijk die segrijslakken toch? Daarnaast moet @Veertje ook nog op jacht naar de naaktslakken maar het was geen loze vangst.