Mommybloggers topic

Even kijken wie er nu zwanger is in blog/vlogland: Serena nog, Manon Tilstra, Sarah Rebecca, IngeMarieke, Mascha.
Mis ik nog iemand?

Ik ging net weer even op hun insta gluren (ben ook gestopt met de vlogs omdat ik het niet meer zo boeiend vindt) en vd laatste 9 posts is het letterlijk normale foto - samenwerking - normale foto - samenwerking etc. Echt om en om. En na de eerste zin lezen weet je het ook meteen aan de manier van schrijven. Nou snap ik prima dat december voor veel influencers de topmaand is hoor, maar viel me gewoon op.

Wat ik me dan afvraag bij al die influencersdie hun kind zo inzetten voor spon/als verdienmodel zouden ze dan van iedere samenwerking waar het kind in beeld komt een deel op een aparte rekening zetten voor later bv studie/rijlessen/uitzet/weetikveelwat. Zou wel zo fair zijn toch?

2 likes

Ik volgde ze niet echt, zo nu en dan wat video’s gekeken maar vond hoe zij omgingen met de zp-kwestie zo tekenend. Komen direct niet meer sympathiek over en hun visie erop is er eentje dat ook buiten vervelende periodes om waarschijnlijk hetzelfde was geweest. Voor mij echt afgedaan. Verder vervelend dat ze een moeilijke tijd moeten doormaken.

1 like

(Tiger)Elise

zo heet ze toch?

Ik krijg een nare smaak van de foto op de story van Michelle Bollen. Ze brengt haar jongste zoon naar ‘schooltje’ (Kots en lekker denigrerend voor de leerkrachten, medewerkers en begeleiders die daar werken. Oh nee, ik moet natuurlijk ‘juffies’ zeggen) en laat zien dat hij huilend bij de deur wacht. waarom zou je zulke fotos van je kind maken?!

6 likes

Weet niet of de OP al had gereageerd maar ik lig teveel posts achter om even snel te checken.
Het is voor mij nog steeds een mysterie hoe ze op school hier in NL op die uitspraken komen. Ik heb zelf Griekse roots, in Griekenland leert iedereen Oudgrieks met de uitspraak van het huidige Grieks.

2 likes

Ik vond haar altijd heel leuk, maar de laatste tijd is ze zo insta-perfect en dat vind ik wel jammer. De plogs zijn ook altijd hetzelfde: Boodschappen, feestje, luie zondag. Waar dan ook nog een vlog van is. En verder is er weinig andere content.

1 like

Huh, ik lees even bij, maar Zweden spreken zowel de voornaam als het woord Björn helemaal niet met een o uit, maar meer iets als Bjùùhn? Zal vast een dialectale variatie zijn die het Bjåhn uitspreekt maar de gangbare uitspraak is gewoon met een ö? Dus @Pheline ik had er ook op gereageerd als Björn met een korte o uitgesproken werd (prima, maar schijf dan ook Bjorn?)

2 likes

Huh ja dit was in een ander topic toch ook al? Nog nooit van gehoord ook echt :joy::joy:

Haha ja, totdat ze er achter kwamen dat je er toch wel lekker aan kan verdienen.

Hopelijk komt er zsm een wet dat kinderen inzetten ook als kinderarbeid telt.

7 likes

Ja dat maakt het helemaal bizar idd. Maar goed, verdient natuurlijk stukken beter zo he🤷🏻‍♀️

3 likes

Echt Björing deze discussie

49 likes

Dat je dit wil delen in het kader van we delen ons leven oke, maar doe t dan zónder foto.
Dat je daar ook echt als moeder voor het raam gaat staan om van buitenaf een foto te maken van je huilende kind.

1 like

Misschien is dit makkelijk lullen hoor, maar ik vind hoe zij met haar kinderen omgaat niet altijd helemaal gezond. Dat ze helemaal van slag is als die kinderen een dag ergens spelen, laat staan logeren. Ik denk dat het daardoor heel moeilijk is voor kinderen om op een gegeven moment los te komen van hun moeder.

Ben zo benieuwd hoe deze kids gaan opgroeien. Paps en mams met de camera bij je meest kwetsbare momenten en dan rechtstreeks online.

2 likes

Bedoelt ze met schooltje een kdv/dagopvang? Of echt school? In mijn omgeving zeggen mensen ook vaak “schooltje” vind het ook echt een hele rare benaming.
Zag dat Kelly Weekers dat ook doet.

1 like

‘Naar de kindjes’. En de juffen hebben gewoon een naam hier :joy:

13 likes

Gewoon zoals de opvang heet of naar de kindjes (heb ik van thuis uit overgenomen, mijn 15jaar jongere zusje ging naar de kindjes). De leidsters noemen we gewoon bij de voornaam.

1 like

“Naar de kindjes” inderdaad. En leidsters bij naam.

1 like