En er is áltijd weer een nieuw of ander filmpje te zien en de mogelijkheden/keuzes zijn eindeloos. Call me a geitenwollensokken trut maar troep op schermen voor kinderen is mijn heuvel. Ik vind het echt rampzalig.
Ik zie ook wel eens influencers voorbij komen die hun kinderen onherkenbaar in beeld brengen dus met smiley op hoofd of alleen achterhoofd maar dan toch spon doen van een babymerk met kind onherkenbaar erbij. Dat vind ik ook zo dubbel.
Same!
Paw patrol is niet beter dan cocainemelon hoor
SR deelde echt alles van die meiden. Incl filmpjes van huilende babys en driftbuien en andere privacy zaken van de kinderen. En ze kan het nu ook niet laten, vaak genoeg herkenbaar met halve of geen sticker in beeld en privé info erbij
En dan heb je thuis de boel behoorlijk schermvrij maar eenmaal op school zitten ze de godgansedag bij dat Digibord👍🏻
Dit is toch echt appels met peren vergelijken?
Nee?
T gaat er volgens mij meer om dat je zon ding heel dicht bij je neus hebt. Dus voor je ogen dat het beter is dat je ook in de verte moet kijken en daartussen afwisselt.
Volgens mij lopen er twee discussies over schermen door elkaar. Sowieso een beetje off-topic vrees ik
Dus om het terug te brengen bij het onderwerp verpest je met Paw Patrol tenminste alleen je eigen kind en draag je in ieder geval niet bij aan de uitbuiting van influencerkinderen.
Ik vind dit echt extreem bij Mascha. Die doet super moraal verheven om Mila vanaf een bepaalde leeftijd niet meer herkenbaar te filmen, maar toen ik nog de vlogs keek wist ik zoveel van dat meisje. Wat ze eet, wat ze graag doet of mee speelt, of ze ziek is, etc. Hun/haar leven wordt elke dag in beeld gebracht. En je hoorde haar wel ook heel vaak praten. Vind het echt ook zo fout. Het is zo makkelijk te achterhalen ook waar ze wonen als je wil. Haar recht op privacy is ook gewoon totaal en volledig geschonden, ook al komt ze niet met gezicht en al in beeld.
Weet jij waar een digibord voor gebruikt wordt? Of blèr je maar wat
Je moet een keer luisteren naar die achtergrondgeluiden als ze in actie komen: HEY HEY HEY HEY HEY Echt zo bizar.
Nou die digiborden worden vaak gebruikt om tijdens eten even een filmpje te kijken.
Gelukkig bij onze school niet meer nadat ouders er over klaagden maar ik hoor het echt veel om me heen dat tijdens de overblijf een filmpje aan staat.
Misschien herinner ik het me verkeerd, maar voor mijn gevoel was de keuze om Mila niet meer herkenbaar in beeld te brengen ook niet iets wat ze zelf heel graag wilden? Ze hebben daar nog best lang over getwijfeld, dacht ik? Ik dacht dat ze best wat commentaar kregen en toen zelf de arbitraire grens van 1 jaar bedacht hebben, maar correct my if I’m wrong.
En alsof je nu inderdaad nog steeds niet veel over dat kind weet? Ik zou ze misschien niet direct herkennen op straat, maar je weet nog steeds mega veel persoonlijke details over een kind van iemand anders.
En laten we Kelly niet vergeten. Jaren lang de influencer die haar kinderen niet herkenbaar in beeld bracht (in een tijd waar iedereen dit nog wel deed) ze kwam er achter dat ze er veel geld mee kon verdienen en toen kwamen haar kinderen ineens toch in beeld
Dat is niet de godganse dag
Sowieso snap ik niet hoe anderen een hele vlog naar kinderen die niet van jezelf zijn kunnen kijken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind een vlog waarin je naar een spelend kind zit te kijken echt doodsaai en spoel dan door of ik zet het af. Zoe Sugg heeft daar ook een handje van, die heeft twee dochtertjes die ze gewoon volop filmen en dan zit je makkelijk een kwartier naar die kinderen te kijken hoe ze spelen, eten, slapen etc.
Ik begrijp ‘begrijp me niet verkeerd’ hier niet. Je tweede zin is een vervolg op de eerste. Wat moet ik niet verkeerd opvatten?