Mommybloggerstopic #10

De discussie wordt voortgezet vanaf Mommybloggerstopic #9 - #5450 door Cyan.

Eerdere discussies:

26 likes

Ik heb eens een berichtje gestuurd naar een instagrammer die een ad had met haar dochtertje in ondergoed. Ze reageerde dat ze het discreet genoeg vond en dat in de zomer nog wel minder kleding droeg. Ze zei: ik voel me hier oké bij en de gekken zijn er toch wel. Was echt verbijsterd door haar reactie. Gewoon doordacht je minderjarige kind in ondergoed op het internet slingeren als reclame, om te huilen.

11 likes

Volgens is het niet ongewoon dat merken zulke campagnes vooraf goedkeuren? Die merken hebben iig zelf kilo’s boter op hun hoofd dat ze dit soort influencers inzetten, wetende dat het met kinderen beter scoort. Dat mag ook weleens een keer aandacht krijgen eigenlijk.

Ik weet zelfs nog dat de illustrator van mijn geboortekaartje (een kennis) vroeg of ze het kaartje zonder details op haar instagram mocht zetten en zelfs zij zei, de posts doen het altijd beter als je een baby handje ofzo ziet. Echt gestoord dat dat zo werkt. (Ze heeft geen foto van ons kind gekregen iig :joy:)

7 likes

ik vind dit zo bizar. Zag pas een tiktok van een cyber expert die op darkweb een foto langs zag komen die iemand anders gewoon op diens social media had gepost. foto was van een kind dat in bad zat. een vader had die op zn socials gezet en deze foto was door iemand anders opgepikt en op darkweb gezet. Nou de reacties op die foto op het darkweb waren echt te ranzig.

Wetende dat dit dus gewoon gebeurd, hoe haal je het dan nog in je botte hoofd om toch zulk soort foto’s te posten. Ik kan er echt niet bij.

4 likes

Ik heb dit eens als dm gestuurd naar de influencer die ik hiervoor aangaf en ze zei dat ze het 1. Niet geloofde, 2. Haar kinderen daar toch geen schade van ondervinden, en 3. Het de pedofielen hun fout is en niet van hun
.

6 likes

Ik heb een keer een “familiekanaal” een DM gestuurd dat de geslachtsdelen van hun kind te zien waren in een vlog. Werd niet op gereageerd en ook niet aangepast. Echt schandalig .

5 likes

Bizar! Je zou denken: “Fijn dat iemand me hierop attendeert” om vervolgens meteen actie te ondernemen.

4 likes

Maar dan wel resoluut tegen ‘lentekriebels’ op school zijn ‘want pedofilie’. Kan er met m’n hoofd niet bij.

59 likes

Dit snap ik niet zo goed

2 likes

Jij bent Belgische toch? In NL was er een enorme rel over de week van de lentekriebels, waarbij een soort seksuele voorlichting gegeven werd op basisscholen. Dit was helemaal op de leeftijd afgestemd maar extreemrechts ging helemaal los op twitter en facebook, oa over dat dit pedofilie in de hand zou werken.

7 likes

Wat @tessel zegt idd. Ik vind het hypocriet dat sommige mensen dan wel alles/te veel delen over hun kind en dan zich niet druk maken maar dan wel tegen zo’n goed en leeftijdsadequaat lesprogramma zijn onder het mom ‘pedofilie’

7 likes

Oh dat heb ik niets van meegekregen, ik ben Belg inderdaad.

3 likes

Is al een tijdje geleden, en volgens mij keuren merken van te voren de post/ad toch goed? Maar bizar ook dat een bedrijf er ook mee akkoord gaat.

6 likes

Hah daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb gehoord wat voor ‘lesstof’ ze mijn nichtje van 7 voorschotelen. En aan jezelf friemelen is niet iets wat kinderen van die leeftijd moeten leren van volwassenen. Laat kinderen lekker kind zijn en zelf op ontdekking gaan, ipv op te jonge leeftijd bezig moeten zijn met topics als zelfbevrediging.

8 likes

Gehoord of zelf gelezen? Niet alles wat op facebook staat is waar hé

16 likes

Het is niet alsof ze een handleiding ‘Friemelen aan jezelf’ doornemen met de kinderen in de klas. Maar wel een schaamte weghalen die nog steeds speelt rondom het jezelf aanraken. En de kinderen te informeren dat het ok is om dat zelf te ontdekken.

13 likes

Mensen zet deze forummer gewoon op negeren want die is hier alleen om drama te veroorzaken. Echt al de zoveelste keer.

43 likes

Je spreekt jezelf lekker tegen. Dat aan jezelf friemelen is wel degelijk iets wat veel kinderen al doen en hoort dus bij het op ontdekking gaan. In tegenstelling tot wat jij en andere mensen beweren, hebben kinderen daar nog geen seksuele associatie mee en is het gewoon iets wat fijn voelt.

Het ironische is dat heel spastisch erover doen juist pedoseksuelen in de hand werkt omdat kinderen in het ongewisse worden gelaten.

38 likes

Ok. was me daar niet van bewust. Thanks.

3 likes

Het contact met mijn eigen familie verloopt meestal face to face haha.

5 likes