Mommybloggerstopic #2

Ik lees bij vrij veel influencers dat hun kindje heeft gezegd ‘haar gekozen te hebben als moeder’. Ik hoor dit eigenlijk nooit ergens anders, lees het alleen op Instagram. Is dit iets waar moeders van hier ook in geloven of iets wat jouw kindje tegen je heeft gezegd? Of is het een beetje een ‘hype’ om er zo over te denken? Ben heel nieuwsgierig hiernaar

Ik ken dit wel uit het Mormoonse geloof, zoals bij de Shaytards altijd. Dat de kinderen engelen zijn die voor hun ouders gekozen hebben.

1 like

Ja, zo denk ik er ook over. Maar ineens zag ik dit zo vaak op Instagram voor bij komen. Nemen mensen dit van elkaar over? Zouden ze er echt allemaal in geloven? Hebben die kinderen dit echt gezegd?Zoveel vragen haha.

3 likes

Worden de vaders dan ook gekozen :woman_shrugging:t3:

Ik ken niemand in mijn omgeving die dit ooit heeft gezegd.

5 likes

Ik denk dan, als je nou niet of moeilijk vruchtbaar bent… dan kiest geen enkel kind jou dus? Lijkt me zo pijnlijke zin dan :face_with_monocle:

(Wij hebben wel vruchtbaarheidsproblemen maar geen problemen die echt een ENORME blokkade zouden vormen zegmaar…)

4 likes

Is al eerder ook een keer bediscussieerd @Jetlag: Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

(Niet dat het niet nog een keer besproken mag worden hoor.) Volgens mij waren er hier op het forum iig bar weinig moeders die hier ook in geloven

1 like

Ah thanks! Ga dit even teruglezen dan!

1 like

Ja? Hoe kut is dat inderdaad. Maar sommige houden echt vol dat dit uit de mond van hun kind kwam. Ik had het nog nooit eerder gehoord ook. En ineens op insta allemaal: thank you for choosing me as your mommy. Of de caption van R.omy B.oomsma: vandaag zei Bobby ‘ik ben zo blij dat ik jou als mijn mama heb gekozen’ het was de langste zin die zij ooit achter elkaar heeft gesproken.

5 likes

Kut dat ik dan blijkbaar zelf voor heb gekozen voor de moeder die ik heb…

Nee denk dat het wat in het verlengde van “the secret” en dat gedachtegoed ligt? Totaal respectloos als je het mij vraagt, zowel naar ouders die geen kinderen kunnen krijgen als kinderen in slechte gezinssituaties. Maar dat soort denken is blijkbaar hip nu, al hoor ik het wel vooral in influencer setting.

4 likes

maar dan wel zonder hoofdletters hè

1 like

Mijn bericht ging echt totaal niet over jou specifiek dus waarom je dit nou zo op jezelf betrekt…? Sterker nog, je geeft zelf aan dat de mate van vriendelijkheid geen invloed heeft op jouw keuze om (die dag) wel of geen dood dier te eten, dus dan is mijn bericht (en al helemaal dat stukje treurig) nvt op jou. Maargoed, ik zal erover ophouden.

1 like

He wacht dat snap ik niet? :sweat_smile:

Eh nee. Kind heeft nergens voor gekozen, niet eens om geboren te worden dus ik vind het bs

4 likes

I call bullshit hoor, geloof er echt geen reet van dat dat kind dat gezegd heeft. Dit is gewoon haar eigen zweefpropaganda verpakt in een leuker verhaaltje voor insta.

Kan echt niks met mensen die dit soort dingen uitkramen.

4 likes

Hahaha nou, dat het ook hip is voor influencers om zonder hoofdletters te schrijven. Dus als je dan schrijft over je kind als influencer; dan meteen goed en zonder hoofdletters :nerd_face:

1 like

Als je zelf dingen maar vaak genoeg tegen je kind zegt, herhalen ze het op een gegeven moment misschien wel.
Ik geloof wel dat dat kind misschien zoiets gezegd heeft (waarschijnlijk wel minder eloquent dan hoe zij het opgeschreven heeft), maar niet dat hij/zij dat zelf bedacht heeft of enig idee heeft wat het daadwerkelijk betekent.
Ik ken degene waarover dit gaat trouwens niet.

3 likes

Ja, dat kan ook goed natuurlijk! Maar dan vind ik het nog steeds evenveel bullshit ondanks dat het misschien wel uit de mond van dat kind is gekomen.

Haha ik ook hoor, mocht dat nog niet duidelijk zijn

1 like

Ik vind het ‘kinderen kiezen voor hun ouders’ ook best wel pro-life klinken eigenlijk. Als het gedachtegoed van de mormonen komt zou dat ook best wel kunnen. Typisch dat dit zweverige idee hierheen is overgewaaid maar wel alleen voor degenen die het goed uitkomt hierin te geloven, zoals ook bij de law of attraction.

5 likes

Hahaha wat een onzin dat kinderen kiezen voor hun ouders :joy: Denk dat dat voor een kind eerder een verklaring is waarom ze eerder niet bestonden? Mijn dochter vroeg laatst ook: ‘maar waar was ik dan vóór ik in jouw buik zat?’. Daar had ik ook geen antwoord op, ze was er gewoon niet.
Voor een kind is dat natuurlijk heel raar en gek want voor hun bestaat alles gewoon. Dus als een kind dan zo iets zegt snap ik dat, maar als volwassene weet je toch beter? :sweat_smile: Onze dochter weet overigens heel goed waar kinderen vandaan komen maar het feit dat ze eerder niet bestond vond ze maar raar

1 like