Mommybloggerstopic #2

Deel 1 was vol!

1 like

@Hatsmetflats maar het Griekse woord en de naam wordt nu (nou ja, ook al lang natuurlijk haha) uitgesproken als Zo-ie want -ή wordt niet meer uitgesproken als ‘e’ maar als ‘i’.

3 likes

Oh echt? Ook in het Grieks? Interessant!

1 like

Ik vind het echt niet chill dat je dan in die vlogs van wil en tien dan ineens weer 5 minuten naar een spon van marley spoon zit te kijken. Die spon-stukken zijn ook steeds zo lang.

10 likes

Aah, grappig inderdaad. Dat lijkt me ook wel een leuk onderzoeksveld (al is het in de praktijk waarschijnlijk vooral heel saai heel veel teksten doornemen? :joy:). Ik zie net dat dit voorbeeld ook op de Wikipedia-pagina staat ( https://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Greek_phonology ), blijkbaar halen ze ook heel veel informatie uit spellingsfouten/-wijzigingen, best interessant om te lezen.

En @syntagma, ja, daar heb je ook wel gelijk in. Volgens Wikipedia/Wiktionary (again, haha, https://en.wiktionary.org/wiki/ἦτα ) wordt het al sinds de 4e eeuw als een ‘ie’ uitgesproken :sweat_smile:.

1 like

Mijn universiteit ook… Maar misschien is Koinégrieks anders?

1 like

Volgens mij wordt in scholen voornamelijk het Attisch gegeven (tenminste, dat was bij ons het geval, denk ik :sweat_smile:), waar het dus wel als èta wordt uitgesproken.

@Hatsmetflats: volgens Wiktionary werd het in het Koine-Grieks juist een ‘ie’, maar verder ken ik niets van Koine, behalve dat het Nieuw Testament hierin geschreven is, dus ik zou niet op mij vertrouwen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

@Nidorina: ik heb het ook na 1 jaar opgegeven, in mijn herinnering heb je alleen maar regels met uitzonderingen op en uitzonderingen op uitzonderingen en uitzonderingen op uitzonderingen op uitzonderingen :joy:.

1 like

Ik vond het ook behoorlijk lang ja! Nu ook weer een nieuw partnership toch? Voor 3 maanden? Dus we zitten er nog ff aan vast…

Ik spoel die stukken altijd door. Bye.

1 like

Laatst ook al met die nutricia spon, zit je net lekker erin… boem reclame.
Ik spoel de wasopvouw en kook stukken ook al door, wat blijft er nog over :joy:

1 like

Haha misschien 2 minuten ofzo :sweat_smile:

1 like

Dat Wil in haar weekvlog met Jelle en Gijs quinoa op een papier plakken met wat sterren eromheen en dat zij vindt dat ze wel doorkan als juf. Ik vind dat altijd zo denigrerend overkomen. Laten we vooral dat beeld van een leerkracht in stand houden.

@Sarie
Willemijn heeft de afgelopen jaren ook geroepen dat als ze iets harder gewerkt had op de middelbare school dat ze best wel geneeskunde had kunnen gaan studeren.
Domme uitspraak en jammer dat ze hem voor groot publiek doet, maar ik zou hem niet zo serieus nemen. En daarnaast was dit vast hilaaaarisch bedoeld toch? :roll_eyes:

4 likes

Haha, bijzonder. Is ook zo, maar ik vind dat gewoon stom overkomen, alsof je als juf of meester de hele dag aan het knippen en plakken bent.

1 like

Kreeg net deze reclame van Ikvrouwvanjou in beeld op insta. Haar woorden: ‘wil je net als Hunter & ik een leuke cursus volgen, zoals Frans (etc)…’

Ehhh? Kind is vlot qua ontwikkeling :stuck_out_tongue_winking_eye:. En beetje in opvolging op het vorige topic waar ze een kind inzetten voor spon.

4 likes

Hij zit er ook niet echt geïnteresseerd bij

4 likes

Vervolgens krijg je een kind dat vloeiend boerenkoolfrans kan

5 likes

Daar moest ik ook zo om lachen…
Ik denk ook dat mensen die bewust kiezen voor tweetalig opvoeden zich hier in verdiepen right? En dan ontdek je ook dat tweetalig opvoeden wanneer die tweede taal NIET vloeiend gesproken wordt (liefst als moedertaal van een van de ouders) het de dominante taal ontwikkeling alleen maar in de weg staat :crazy_face:

Dus misschien zijn ze daar wel van teruggekomen? Idk.
Ik vind het jammer dat ze zélfs op producten die NIKS met een kind te maken kúnnen hebben, hun kind in zetten… Voor kinderkleding, kinder zeep, misschien zelfs vóór normale zonnebrand kan ik me nog iets indenken haha. Iets. :joy:

4 likes

Die dagelijks timehops van Shirley komen nu ook wel mijn neus uit :joy:
Nu weet ik wel hoe Skyler en Maddox een jaar, twee jaar, drie jaar enz eruit zagen.

8 likes

Dat zijn echt van die dingen die leuk zijn voor de ouders zelf en voor buitenstaanders gewoon niet boeiend zijn.

7 likes

Ja, precies. Ik voel me heel zuur maar elke dag zowat is gewoon niet meer boeiend. Die ene op dezelfde plek met een foto van vorig jaar is leuk om te zien

Ik stuit net op deze vlogger. Schrik echt van haar gedachtes en uitspraken rondom voorkeur voor geslacht.