Mommybloggerstopic #2

Het is wel duidelijk zo denk ik voor haar jongens.

15 likes

Sorry maar dit is echt niet gepast

Ik snap je gevoelens wel, maar deze situatie is totaal niet vergelijkbaar.
Verlies is iets zo anders dan de fertiliteitsproblemen. En ik spreek helaas uit ervaring van beiden

Ja ik durf dat plaatsen want het doet pijn, elke dag opnieuw. Elke zwangere vrouw die ik zie is een dolk door mijn hart maar als je dat niet zelf meemaakt dan is het misschien moeilijk om te snappen.

Ik zeg niet dat ik het niet erg vind van Willemijn, ik vind dit wel erg maar dit is hoe ik er naar kijk.

En hoe jullie nu reageren doet ook pijn maar ik zal het weghalen en in het vervolg niets meer plaatsen want als je hier iets zegt dat niet in het kraam past staat heel de boel op zijn kop.

Ze hebben de zwangerschap moeten beĂŻndigen nav de 20 weken echo en een kindje dat niet levensvatbaar was.

Maak jezelf alsjeblieft niet het slachtoffer van deze situatie terwijl je hier zelf komt om iemands leed weg te strepen tegen je eigen leed.

50 likes

Ik wil haar leed niet minimaliseren, wegstrepen, vergelijken of wathever. Dat is het laatste wat ik wil en de opmerking hierboven “mijn cavia is doder” dat was ook niet de bedoeling.
Ik heb geschreven hoe IK mij bij dat bericht voelde en ik vind dat ik ook recht heb om mijn gevoel te benoemen. Is mijn bericht verkeerd overgekomen? Dat kan maar het was hoe ik me voel.
Ik hoop dat ik nooit moet meemaken wat Willemijn heeft moeten meemaken, ik zie in mijn omgeving ook kindjes geboren worden op 20 weken die moeten vechten om te overleven, dan gaat mijn medeleven ook naar die ouders om ze steun te bieden en om mee te bidden en hopen dat die kindjes het overleven.

BTW je doet u titel wel alle eer aan “queen mean”

Natuurlijk mag jij je leed benoemen maar als je daar geen reacties op wil (in dit geval negatieve) kun je het beter in je dagboek of met je therapeut bespreken.
Sommige dingen zeg je gewoon niet in het openbaar, hoe sterk je ze ook voelt.

16 likes

Ah the classic sorry dat jullie mijn bericht verkeerd hebben opgevat.

11 likes

Als ex-lotgenoot begrijp ik je gevoelens een beetje.

Maar ik denk dat het inderdaad niet te vergelijken is. Beide situaties zijn verdrietig en kunnen en mogen naast elkaar bestaan. Verdriet is ook niet af te meten op een weegschaal.
Jouw situatie is bijzonder verdrietig maar die van haar ook, ongeacht of ze al kinderen heeft.

Het klinkt in ieder geval alsof het bij jou heel diep zit en heel pijnlijk is en dan kan het lastig zijn om nog iets anders dan je eigen verdriet te zien. Althans, zo heb ik het destijds ervaren. Ik was echt wanhopig van verdriet.
Ik heb me toen vooral steeds afgevraagd of ik zou willen ruilen met de ander, en dat was zeker niet het geval.

Ik hoop dat jouw wens snel in vervulling mag gaan en wens je veel sterkte met je traject.

46 likes

Aw deze heb ik idd eerder van je gelezen, en vind dat heel mooi! :two_hearts:

8 likes

@LoLLeKeN ik kan mij heel goed voorstellen dat dit voor jou ook een hele gekke tijd is en ik wil je heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.

@anon12348926, bedankt.

Verder ga ik er niet meer op reageren, deze discussie heeft geen enkele zin. Ik heb gezegd wat ik wou zeggen en verder brengt het alleen maar meer verdriet.

Ik vind Elise super leuk maar ik kan er gewoon niet over uit dat er over 30 jaar een volwassen man is die zichzelf voor moet stellen als ‘Wolf’.

46 likes

Jaa! Maar dat heb ik bij de helft van de namen in de top 50?
Ik zie met veel namen niet voor me dat er een half kalende man van 50, zich voorstelt en zegt: “welkom! Wolf, CEO van dit bedrijf.”

Maar misschien is dat ook omdat er op dit moment geen of weinig mannen zijn van 50 die zo heten, dus is het dan wel weer normaal?

Want andersom kan ik me niet echt voorstellen dat iemand een baby krijgt en die Gerard noemt. Een baby met de naam Gerard past ook weer niet (in mijn hoofd dan hĂš!!).
En weer wel bij een man van 50

42 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Ik heet dan als baby én man van 50 liever Wolf dan Gerard

36 likes

Ik denk dat wolf inmiddels redelijk ingeburgerd is qua naam, maar ik zou er never nooit voor kiezen.

Wat te denken van alle vlinders, bloemetjes, lentes, splinters
 Nah. Wij hadden (en hebben, want we moeten weer op zoek naar een naam) als criteria dat onze kinderen later zonder gĂȘne moeten kunnen solliciteren.

Maar ja, smaken verschillen :grin:

8 likes

ik heb dat met de naam Leon, een heel populaire naam in mijn omgeving voor baby’s.
Maar ook die van de oude knoestige altijd hardwerkende, ietwat norse, maar in se wel hele lieve oude buurman van mijn ouders.

In het begin vond ik het heel moeilijk om dat tegen een lief poezelig baby’tje op zo’n sussende manier te zeggen. Maar ondertussen is dat helemaal gekeerd en zie ik een peuter voor mij als mijn vader dingen zegt zoals “Leon heeft de heg nog eens gesnoeid”.

13 likes

De kans dat je kind, die nu nog heel.jong is, later thuis komt met een vriendje of vriendinnetje met een bijzondere naam wordt ook steeds groter trouwens :sunglasses:

HĂš Gerard, wie is dat?
Hù mam, dit is m’n nieuwe vriendin: Lala Lovie!

Gouden combinatie :grin:

72 likes

Ja precies! Maar dat is omdat er nu heen baby’s worden geboren met die naam haha.

En over 50jaar zijn al die Top 50 namen zo normaal dat we dat weer normaal(er) vinden denk ik ofzo :joy:

1 like