Mommybloggerstopic #2

Ik ken een man van 30 die zichzelf voorstelt als Wolf. Komt wel van Wolfram, dus dan snap ik dat je jezelf een iets leukere maar ongebruikelijke naam aanmeet.

3 likes

Ah kinderen worden vanzelf volwassenen en die naam groeit met ze mee. Ik ben ook nog nooit een volwassene met een naam tegengekomen waarvan ik dacht, ah dat is meer een schattige peuternaam. Wat een prachtige tuin hebben Elise en Wouter trouwens, damn, die stories met dat avondlicht :heart_eyes:

5 likes

Dan vind ik Wolf nog meevallen

Wat denk je dat je als 30 jarige jezelf voor moet stellen als Lala Lovie

En de namen die niet passen bij baby’s, je went er aan. Ik werk op een babygroep in een buurt waar ze dol zijn op “ouderwetse” namen en je kan een kind prima sussen zo, haha

5 likes

Over 40 jaar komt een vers afgestudeerde op een sollicitatie “hoi, nou, ik ben Laura” en dan denken de managers aan de andere kant van de tafel die “Storm”, “Wolf” en “Raaf” heten, “hù wat een ouderwetse naam!”

37 likes

Ik had van de week CNN op de achtergrond aanstaan tijdens het koken en een vd grote namen daar is dus (blijkbaar) Wolf Blitzer haha! Ik zat wel even met mijn ogen te knipperen van die ongebruikelijke naam.

Het was een reportage over de huidige situatie en dat ging natuurlijk ook met steeds de naam vd ander herhalen tijdens het item:
“Dus Kelly, hoe is het nou daar blabla”
“Nou Wolf, dat zal ik je vertellen zus en zo”

150907173821-wolf-sitroom-new-look-tsr-large-169

3 likes

“Aaah stil maar Geertruida!”

3 likes

Don’t dead open inside https://www.reddit.com/r/dontdeadopeninside/

11 likes

Haha ja ik moest ook even twee keer kijken! Dit was het eerste plaatje op Google met ook z’n naam en niet alleen prominent zijn hoofd haha

@Nefertiti oohhh die draad doorkijken wordt mijn vermaak vanmiddag denk ik!

1 like

Maar Wolf is daarin ook wel een uitzondering, ook al klinkt het als Vlinder, Storm en Splinter.
Het is juist een hele oude naam, verkorte versie van Wolfhard, Wolfram etc.
En natuurlijk Wolfgang :grin:

20 likes

Ik vind dat echt een hele leuke naam!
Zou me geen zorgen maken. Jouw kindje jullie naam.

5 likes

Je moet sowieso gewoon kiezen wat je wil hoor. Ik vind sommige namen wel heel leuk maar gewoon heel ‘kinderlijk’ klinken. Wolf is er daar één van. Ik vind dat bij jouw naam helemaal niet maar al vond ik dat wel: je moet je keuze niet baseren op wat een aantal rando’s op het internet er van vinden.

3 likes

Ze wonen in Leiden, maar helaas zijn dit soort huizen daar niet de standaard en onmogelijk te bemachtigen voor mensen met een normaal salaris haha.

2 likes

Hahahaha ik lach echt zo hard nu

Ja ik ook! Ben heel bekend in Leiden maar kan niet bedenken waar dit soort huizen staan :woozy_face:

1 like

Herkenbaar. Een week voor ik was uitgerekend gingen we op bezoek bij een Turkse vriend wiens naam in het Engels klinkt alsof zijn ouders zware moslimfundamentalisten zijn (wat ze zeker niet zijn!). Hij was toen zijn beklag aan het doen over zijn naam, en de keuze van zijn ouders. en ik dacht plots “shhiiiiittt, de naam die we gekozen hebben klinkt eigenlijk ook wel heel gek en fout in het Engels”.

Toch maar niet veranderd want dit was echt de enige naam waar we na heel lang zoeken allebei tevreden over waren, en nog steeds blij met de keuze. en als hij ooit in een internationale context komt, dan moet hij zijn naam maar een beetje verengelsen, zodat ie wel weer normaal klinkt

1 like

Heeeel leuk die naam! Ik had ooit een kind op de groep met die naam en dat was een dotje.

3 likes

Ik vind het huis van Elise ook echt een prachtig huis maar gezien Wouter ‘de wereld over vliegt als model’ ga ik er vanuit dat ik dat huis als pleb zijnde niet kan betalen.

3 likes

Ik zou me echt niet zo veel aantrekken van wat andere mensen vinden. Namen zijn zo persoonlijk. Er zijn natuurlijk echter bizarre namen die je misschien beter achterwegen kan laten, maar de meeste namen zijn gewoon een kwestie van wat je gewend bent. Ik heb bijvoorbeeld een vriend die Wolf heet en heb er echt nog nooit bij stil gestaan dat dat een gekke naam is voor een volwassen persoon en hij heeft daar ook echt nul last van.

5 likes

Onze buurman heet zo, geen woord aan gelogen, dus voor mij is het een normale naam haha.

1 like

Das opa geloof ik. Ik vind het nog steeds grappig dat hij Remco heet, vind dat zo geen naam voor een opa.

3 likes