Mommybloggerstopic #2

Ja ik kreeg ook de kriebels van al die dieet tips. Dat je warme dranken en soepen moet nemen om de innesteling te bevorderen zodat de warmte van die voeding dan mee richting je buik gaat wat dan weer voor een betere doorbloeding zorgt. Like :face_with_raised_eyebrow:

Ik kan zo boos worden van dit soort ‘beweringen’. Er zal vast wel wat achter zitten maar ik weet gewoon uit eigen ervaring dat als je zo zo zo graag zwanger wil worden je werkelijk álles aanneemt en dit zo vermoeiend en slopend kan zijn en dan is dit gewoon een heel fucking platform / website weet ik het wat met allemaal prikkels die je ook zo onzeker kunnen maken. Het voelt gewoon zo naar en annic en die andere dame zullen het ongetwijfeld goed bedoelen maar pff ik ben uiteindelijk zwanger geworden in een periode waarin ik het ongezondst leefde op alle mogelijke vlakken want op een gegeven moment ben je al de adviezen, pilletjes, sapjes, maanstanden, mindset ( dat woord alleen al) en weet ik het wat gewoon helemaal zat.
Sorry voor de spam- trek mij dit nogal persoonlijk aan merk je.

32 likes

Vind kriebels nog licht uitgedrukt. Dit is geld willen verdienen over de rug van mensen in een kwetsbare positie.

56 likes

Meest misselijkmakende hieraan vind ik dat ze pretendeert vrouwen hier echt mee te helpen. Enige dat ze helpt is haar eigen portemonnee.

Edit: my god die instagram post ook “zoveel vrouwen informeren, bewust maken, leed voorkomen”. Echt bitch, er staan nu al onjuistheden op je website.

33 likes

Ik had er nog kunnen inkomen dat dat inderdaad haar intentie was, indien ze die betalende zaken achterwege had gelaten. Ik kan me voorstellen dat vrouwen die al zoveel geprobeerd hebben hier echt op in zullen gaan van ‘je weet maar nooit’. En dan verdient zij dus effectief weer geld aan het leed van een ander.
Brrrr ik vind het vreselijk.

8 likes

Nee, wel dat havermout een goed ontbijt is om je kans op zwangerschap te vergroten. Toen ben ik gestopt met lezen.

16 likes

Oké ging toch verder lezen. Er komt een bloedtest webinar en ze raadt het ook aan voor als je niet zwanger wilt worden. De bloedtest is makkelijk en kan vanuit huis en je kan de hormoonexpert er ravages over stellen. Echt op dit soort momenten hoop ik dat er een God is die haar straks na een leven vol geld trekken rechtstreeks naar het vagevuur doorverwijst. Waarom je haar portemonnee ermee moet verrijken, no clue?

8 likes

150 euro met een bloedtest en dan een uitleg hoe je die bloedtest moet afnemen. Brrrr ik krijg er bijna een sekte gevoel bij. En dan nog es 15 euro betalen om de test te interpreteren. Oh en als je het dan nog niet begrijpt, betaal dan Aub nog es 25 euro voor een webinar.

Dus finaal betaal je bijna 200 euro voor een bloedtest die je ook onder medische begeleiding bij een arts/deskundige zou kunnen laten afnemen en waar dan wellicht een groot deel van terugbetaald wordt?

Ik zie het een arts al doen: ja even bloed nemen. Wil je de uitslag? Das dan extra geld. Begrijp je de uitslag niet? Dat is dan nog eens extra geld.

10 likes

Is het dan niet gewoon zaak dat er een aantal mama’s met medische zwanger wordt ervaring hierop durven te reageren? Of een fertiliteitsarts of verpleegkundige in de zaal Vinden?

3 likes

Ik word hier echt boos van
 dit is inderdaad gewoon geld verdienen over de rug van een kwetsbare groep die álles voor hun wens over hebben. Ik vind het ook heel onduidelijk en vaag wat deze Linda precies voor opleiding etc heeft gedaan. Ze allround werkzaam geweest is deze wereld en is expert, maar iedereen is tegenwoordig expert. Heb hier een vraag over ingestuurd
 ben erg benieuwd of ik antwoord krijg.

11 likes

Hier iemand die dankzij de wetenschap en ‘medische molen’ zwanger is geraakt. Ooit ben ik die Linda Reinhart wel tegengekomen (online) en toen dacht ik wel (in een paniek-bui) ‘zal ik?’ Maar iets in me hield me toch tegen. Hoewel ik geloof in de kracht van gezonde voeding, geloof ik niet in wonderen. Overigens weet ik dat die Linda ook met PCOS kampt en ook jarenlang in het ziekenhuis liep voor ze zwanger raakte.

10 likes

Die pagina met voedingtips voor de vrouw en voedingtips voor de man staat ook echt vol met incorrecte info die op niks gebaseerd is. Ik denk dat elke voedingsdeskundige met een gedegen opleiding dit zo onderuit haalt. Zelfs gluten worden als slecht gemarkeerd terwijl dat echt niet nodig is om te vermijden wanneer je niet glutenintolerant ben. Waar halen ze het? En hoezo durven ze dat als waarheid neer te zetten?

Oké ik moet stoppen met erop te lezen want het frustreert me enorm.

7 likes

Volgens LinkedIn een studie verpleegkunde en verloskunde. Weet verder niet in hoeverre je je daarmee als fertiliteitsexpert kan profileren, maar lijkt mij ver gegrepen

6 likes

Ik zit zelf midden in een ICSI traject (althans, als het weer opgestart wordt, alles ligt nu stil door Corona).
De website van Annic heb ik weggeklikt. Ik begrijp zo goed dat mensen hier in mee gaan. Na tig medische pogingen ben ik ook wel eens de wanhoop nabij. Je probeert van alles.
Geld verdienen over de rug van deze kwetsbare groep maakt me echt boos

30 likes

Ik heb hier gewoon geen woorden voor, hoe kun je zĂł zijn.

13 likes

Eens. Als je al mensen raad/hulp/een luisterend oor wil bieden omdat je jezelf daar de aangewezen persoon toe voelt, doe het dan vrijwillig. Dat zou zoveel sympathieker zijn. Annic ziet alleen maar geld. Met alle respect, maar ze weet niet eens hoe het is om week in week uit met je benen gespreid op een behandeltafel te liggen, hormonen te spuiten, met alle mentale gevolgen van dien. Jammer dat iedereen dit zomaar kan doen/opzetten.

22 likes

Ik hoop echt dat iemand met “recht van spreken” dit onder haar post durft te knallen

Ons traject was relatief simpel, en relatief kort. Ik durf geen seconde te beweren dat ik heb doorgemaakt wat mensen met een IVF of ICSI traject hebben moeten doormaken.
Maar als je bent echt tot elke strohalm in staat op dat moment
 letterlijk kosten wat het kost.

Pareltje dit: https://www.mamaworden.nl/feiten-en-fabels/feit-of-fabel-om-een-jongen-te-verwekken-moet-je-seks-hebben-vlak-voor-de-eisprong/

1 like

Moet je zelf je bloed prikken :confused:
Waarom zou iemand dit doen in plaats van naar een dokter gaan??

De huismuts moet nu zelf haar wc behangen maar eerst even sparen :roll_eyes: het leven is hard zoveel spon en dan zelf voor iets moeten sparen

23 likes

Doe niet zo mal, lekker hengelen doet ze. Huismuts en zelf iets doen? Niet in dit leven.

6 likes