Mommybloggerstopic #2

Ja 12 pogingen 6 jaar geleden. Zit toevallig net dat stukje uit de vlog te kijken.

1 like

Ah toch goed herinnerd dus.
Lijkt me heel zwaar om nu alle moed weer bij elkaar te rapen als het in het verleden meerdere keren mis is gegaan. Hopelijk is het haar gegund.

1 like

Ik heb vast een ontiegelijke onpopulaire mening hierover… Maar, ze is net wel/niet hersteld van een eetstoornis, lijkt me niet de (lichamelijke & psychische) juiste moment ofzo om een kind te willen dragen…

Wacht even disclaimer edit alles: ja iedereen kan ziek worden. Ja sommige mensen met eetstoornis worden zwanger en doen het goed. Maar ik zou het niet bewust opzoeken.
Beetje als een stuk willen rennen met net niet meer gebroken been; als het kan wel hoor, maar niet verstandig

4 likes

Hmm, hier ben ik het niet mee eens. Blijkbaar denkt zij dat ze het nu aankan. En wat in de toekomst gaat gebeuren weet je nooit. Volgens mij heeft ze het door de eetstoornis ook al lang uitgesteld en lichamelijk niet kunnen doen, wat ze heel verdrietig vond. Ik dacht ook dat het nu al een tijdje heel goed ging?

Plus ze is al wat ouder natuurlijk, waardoor ik heel goed snap dat ze het niet langer wilt uitstellen omdat dat misschien verstandiger zou zijn (al weet ik niet of dat het is). Nooit een perfect moment om aan kinderen te beginnen toch? Helemaal als je wat ouder bent en niet weet of het wel gaat lukken denk ik go for it, probeer het als je het graag wilt. Ik denk dat het zeker goedkomt mocht het ze gegund zijn.

2 likes

Volgens mij heeft ze juist na de geboorte van Hunter of met er voor nog een mega terugval gehad, en daarom ook gestopt bij proud2bme.
De eerste 7jr na een eetstoornis ben je enorm kwetsbaar voor terugvallen en helemaal als je die al eerder hebt gehad.

Ik gun het ze wel; maar het gaat zo vaak fout… of net na of al tijdens de zwangerschap. Door het aankomen/dikker worden/je buik niet meer terug komt/plakkende zwangerschapskilos. Opnames tijdens of net na de zwangerschap, meer medicatie, kleinere kindjes brr…
Ik ben zelf KOPP’er (Kind van Ouder met Psycbische Problematiek) en dat was bij mij de oorzaak van mijn eetstoornis, en vind het dan heftig om te zien dat mensen dat bewust opzoeken.
Maar idd, ze zullen er vast over nagedacht hebben.

3 likes

Die terugval begon/was in 2017/16.

Ja, ik snap je bezorgdheid voor het kind zeker wel, maar ik vind het nogal wat om dan te denken dat iemand het daardoor niet zou mogen of zou kunnen. Ik heb zelf psychische problematiek (en helaas mijn familie ook), en ondanks dat ik dat heel heftig vind en vond, vind ik het ook heel heftig als mensen daardoor zouden vinden dat ik niet aan kinderen zou mogen of horen beginnen. Moeten we dan voor de rest van haar leven gedoemd zijn om de gevolgen van haar psychische kwetsbaarheid te dragen en geen mama te mogen worden?

We zullen altijd gevoelig blijven voor een terugval, maar voor hetzelfde geld doet haar juist heel goed - zoals het ook vaak gaat. Daarnaast is ze nu gewoon gezond en stabiel (volgens mij was die terugval nog voor Hunter toch?) heeft een partner en netwerk die er ook voor haar is, etc.

9 likes

vraag me af of ze tegelijkertijd ook weer insemineren bij joyce? als back up zeg maar. staat me iets van bij dat ze dat de vorige keer/paar jaar geleden ook gedaan hadden

Vorige keer deden ze het om-en-om. Nu is daar niets over gezegd, dus denk het niet. En aangezien Joyce net met een nieuwe opleiding/baan is begonnen, verwacht ik niet dat zij het nu ook probeert.

Dat denk ik stiekem altijd bij alles wat hier bediscussieerd wordt over het persoonlijk leven van een blogger :see_no_evil:

1 like

Maar ja, ze delen toch hun leven ook. Dan is het logisch dat er over gesproken wordt.

Ik had haar ook echt geen 38 gegeven :astonished:

Ga trouwens wel.even kijken of ik nog een fotoboek kan maken, doe ik altijd bij Albelli, dus wil.hun korting wel haha.

5 likes

Mijn God dit huis! 3 slaapkamers en een mega tuin in Soho. En dan al die designerspullen. Gek om te bedenken dat je dan opeens een aantal jaar later zo’n ander leven kan hebben, met andere man en tweeling in Leiden.

21 likes

Onlangs had ze er ook 1… volgens mij echt net een paar maanden geleden. Hoop voor haar wel dat ze er nu klaar voor is en het lukt!

Late to the party, maar ik vind het enorm leuk als ik door vriendjes of vriendinnetjes van mijn kinderen aangesproken wordt met: " Moeder van L, mag ik…"
Ze kennen mij ook alleen maar als moeder van mijn kind.
(Verder laat ik de titelatuur voor wat 'ie is, overigens.)

12 likes

Die vlog over de verjaardag van Willemijn is wel heel erg spon!

Ik vind het leuk dat Joyce en Scarlet het weer proberen. Vond het ook fijn te horen dat Scarlet gewoon ongesteld wordt nu, zeker met haar achtergrond e.d.
Ja snap dat het anders ook geen zin heeft om te proberen.

Verbaasde me wel dat zij 38 jaar is, ik had haar echt, zoals ze zelf aangeeft, veel jonger geschat.

Ja, niet te doen. Het woord Essenza wordt vaker genoemd dan Willemijn haar naam. Heb je dan zelf als influenzer niet door dat het compleet ongeloofwaardig wordt?

9 likes

Wacht, 38? Wow wat ziet ze er dan jong uit voor haar leeftijd zeg. Joyce trouwens ook.

Ik hoop echt dat, wanneer iemand van het forum mij ooit ontmoet, ze aan me vraagt: ā€œBen jij niet de mama van Kroepoek?ā€

Mijn hart smelt bij het idee.

17 likes

Ik vond het wel echt heel lief en mooi wat Martine in die brief schrijft en dan dat bedeltje. De rest was idd vreselijke spon maar ik denk wel vanuit een goede gedachte. Vond de spullen alleen helemaal niet bij Wil passen. Ik vond dat ze heel rustig reageerde, ik was denk ik al halverwege die brief in hysterisch huilen uitgebarst.