Mommybloggerstopic #2

Zeker zeker. Plus; kinderen kosten altijd nog meer dan ze opleveren, ik denk dat veel mensen dat ook gewoon niet weten?

Ik snap echter de kwestie als we 'm zwart/wit bekijken ook vanuit de andere kant.

Maar; wij profiteurs zorgen er ook voor dat er over 50 jaar weer mensen zijn om billen te wassen :woman_shrugging:t3:

Naaah das echt ruk zeg :(. Hopelijk heb je snel iets gevonden!

Omdat je ws onderaan de streep meer zal overhouden dan je denkt :nerd_face:. Heb je ook rekening gehouden met je voordelen bij je aangifte IB bijvoorbeeld?

Wij krijgen weinig Toeslagen, maar dan verdien je er ook naar. We sparen geen duizenden per maand nee, maar we hebben het prima :ok_hand:t2:

Damn ja ik ben maar weer eens blij dat we zo’n fijne opa’s en oma’s hebben en dat we voor de oudste de opvang vergoed krijgen :hushed:

Je hebt er niet meer recht op, maar dat is wat ouders denken…

Daarnaast vind ik mensen met kinderen geen profiteurs, althans, het lijkt me niet dat je kinderen krijgt om geld te vangen. Maar er zijn gewoon een aantal dingen scheef en het lijkt me niet verkeerd om dat ook is te benoemen, maar das mijn kinderloze mening. :tipping_hand_woman:t2:

2 likes

High five.
Ik heb dit ook.

Verschilt het ook niet heel erg per werkgever hoe hij/zij in dit soort dingen staat? Los van de toeslagen? Een vriendin van mij heeft een heftig fertiliteitstraject gehad en mocht voor alles ziekte uren schrijven, maanden lang. Terwijl ik ook wel eens hoor dat je daar je vrije dagen voor moet aanspreken.
Mijn man kreeg na de bevalling 3 dagen verlof, ook al was dat toen wettelijk 1… en toen wij naar zuid Afrika wilden na ons huwelijk, werd er niet moeilijk gedaan over opsparen van vakantiedagen en overschrijden van de ā€œcontractueleā€ Max 3wkn aansluitend.
Terwijl ik weet dat zijn vorige werkgever dat echt niet okƩ had gevonden haha.

@Calypso
Al met al kost ons kind ons wel geld. Maar vind ik het erg meevallen… we betalen voor 2 dagen opvang 180€ per maand. Maar volgens mij is het uur tarief (zonder toeslag) ook per regio/opvang verschillend? En of je all-in hebt oid… bij ons was all-in de enige keuze, beetje jammer want we gebruiken de kv niet haha.
Verder wat luiers en hij eet wat. Kinderbijslag = zijn spaarrekening voor later.

Ik ben minder gaan werken en deeltijd ipv voltijd gaan studeren (is dus in the end 2x zo duur, maar goed). Mijn man had nog zoveel vrije dagen, die heeft 10mnd 1 vrije middag opgenomen per week en die andere 4u over de overige 4 dagen verdeeld. Dus dat kost ons ook niks per maand.
Je puzzelt het ook wel weer zo in elkaar dat het uitkomt ofzo haha. :kissing_heart:

Je krijgt er zooooveel voor terug :stuck_out_tongue:

Kinderbijslag!!1!

3 likes

OMG echt?! Ik dacht serieus dat NL al zo vrijgevig was maar het kan dus nog gekker :scream:

En volgens mij ook iets van 200€ als je borstvoeding geeft! Om dat te stimuleren :ok_hand:t2::crazy_face:

In de wereld van belastingadvies noemen ze al die voordeeltjes fokpremie.

2 likes

@HvO BE lijkt me in zoveel opzichten prettiger wonen :heart:. Het is jammer dat ik er qua werk niks kan binnen mijn vakgebied, anders zou ik best willen verhuizen.

2 likes

De Buddenbruckjes in Een Huis Vol kochten een dikke villa in Duitsland omdat ze daar zoveel kinderbijslag konden krijgen. Moet je wel nog even wat extra kids krijgen

3 likes

Maar zoveel toeslagen heeft een gemiddeld gezin toch geen recht op? Kinderopvangtoeslag en kinderbijslag. De combinatiekorting valt wal weg.

Wauw, wat een bedrag? Voor hoeveel dagen en kinderen?

Fokpremie werd vroeger gebruikt als benaming voor de kinderbijslag, stamt nog uit tijd ver voor de Toeslagen. Ik heb de term al jaren niet gehoord overigens (gelukkig). Want vind het zo’n beetje de meest denigrerende term ooit.

5 likes

Inderdaad, agree to disagree. :wink:

Terwijl je zonder kinderen de uit de andere 46 weken kan kiezen.

En ik probeer dus te zeggen dat dat niet waar is / hoeft te zijn. Hoeft echt niet elke keer, maar 1x een iemand zonder kinderen gewoon z’n voorkeur toekennen is blijkbaar al moeilijk. Misschien is dat wel het vervelendste, dat er überhaupt geen rekening mee wordt gehouden met die ene keer dat het wel gevraagd wordt.
Los nog van dat je er zelf voor hebt gekozen om niet meer in september weg te kunnen gaan. (Of wel, laat je die koters thuis voor een heerlijke vakantie :smiley: )

2 likes

Ervan bevallen is 1 ding. Maar tering, je moet ze ook allemaal opvoeden? I’m out :joy:

Alleen het idee al :face_with_hand_over_mouth:

Edit: worden die kinderen trouwens echt opgevoed?

1 like

Op een begeven moment zijn de oudsten prima oud genoeg om voor de jongsten te zorgen. Kan jij met de benen omhoog

2 likes