Ik ben niet op mijn tenen getrapt hoor. Geen kinderen en ook nog even niet in de planning, maar vind het onderwerp (hoe de samenleving omgaat met vrouwen die om welke reden dan ook geen kinderen krijgen) wel erg interessant. Ik las ook nergens in dat je vond dat her afgeschaft moest worden, maar was vooral benieuwd waarom je het oneerlijk vind. Ben het overigens met je eens dat zaken als rouwverlof best menselijker en persoonsafhankelijker mogen zijn. Maar dat is niet gebonden aan zwangerschapsverlof? Mensen met kinderen maken ook verlies mee.
Edit: ik vind het niet onterecht omdat ik zwangerschapsverlof eigenlijk zie als ziekteverlof. Als in; het lijkt me helemaal niet leuk om thuis te zitten wachten tot je mag in een lijf dat niet meer kan wat je gewend bent. Om vervolgens te moeten herstellen en eigenlijk vlak na je herstel en wennen aan de gezinsverandering weer te moeten en de invloed daarvan op je werk maar te moeten accepteren. Kijk daar (met oog op een latere kinderwens) eigenlijk best tegenop.