Mommybloggerstopic #2

Weer het zoveelste relletje “live” gemist! :joy: :see_no_evil:

Ben het ermee eens dat het dieptriest is dat Annic haar advocaat dreigmails laat uitsturen. Laat wel echt zien dat ze in de paniekmodus is geschoten.

Maar wat me wel ergens stoort… Zij is niet de enige hè. What about die “dokter” en dat “lab” waar die testen heen gaan. Die man heeft een soort monopoly ofzo? (Noem je dat zo? Hij is de enige die die EMB shit bezit zeg maar.) Alleen maar omdat zij een redelijk bekende ondernemer en influencer is wordt het hier extreem groot gemaakt. Maar met al die andere kwakzalvende influencers wordt niets gedaan. Dat maakt het best raar om te lezen hoe iedereen hier reageert dat ze haar echt zwart willen maken nu ze dit gedaan heeft. Maar het stopt dan niet jammer genoeg!

edit:

Laten we dan ook een rijtje met andere kwakzalvende influencers opstellen:

• Iris de Goede van Fitmetiris
  • Linda Poulussen, de nieuwe vriendin van die Nikki Bossch, redelijk grote IG influencer (praktijk Hormeaun)
  • Yvonne van Haastregt, redelijk grote IG influencer

(zij promoten allemaal die EMB test)

Wie nog meer?

4 likes

Omg had je kutmarijtie aan de telefoon

9 likes

Hahahha nee helaas

1 like

Hormeaun? :confounded:

3 likes

HAHAHA ik zit ze even te googelen, die Linda noemt zichzelf levenswetenschapper. My gut. Maar goed, het verkopen van die bloedtesten an sich is natuurlijk al verwerpelijk, want kwakzalverij.
Maar in die hele fitgirl-wereld wordt sowieso ontzettend veel onzin verkocht. Als je dan je geld aan een bloedtest wil uitgeven omdat je wordt voorgehouden dat je daar écht een sixpack van krijgt, nou ja, be your own guest zou ik zeggen. Maar in geval van Annic: zij richt zich op een doelgroep die extra kwetsbaar is, vrouwen die moeilijk/niet zwanger kunnen raken. Dat maakt het het nog net ff wat erger, en gewoon onethisch.

12 likes

Ja oké, mee eens. Dat maakt het ook wel lastig, want inderdaad, zoveel fitgirls verkopen onzin en kwakzalverij. Waarom pikken we Annic eruit? Sowieso heeft ze geen gunfactor omdat ze bekend staat als bitch. En ja de timing en doelgroep is wel het toppunt van slecht. Ugh. MoeilijK!

Het lijkt me niet. Als Annic zich daarmee heeft ingelaten, is ze wel heel laag gezonken. Maar aan de andere kant, nu ze heeft gemeld dat ze zo ontzettend veel hartverwarmende reacties heeft ontvangen, maakt het ook wel weer duidelijk dat zo’n influencer haar volgers een totale nepwereld voorspiegelt.

5 likes

Je bent sowieso vrij laag gezonken als je je advocaat sommaties laat sturen op een intimiderende manier naar mensen die zich kritisch uitlaten op hun werkmail :shushing_face:

15 likes

Het hele influencer life is een piramide schema :sweat_smile:

10 likes

Goed punt.

Haha sterk staaltje blufpoker van Annic zeg. Mensen sommeren berichten te verwijderen, omdat je niet wil dat het openbaar wordt. Ik neem aan dat ze weet dat áls het tot een rechtszaak komt dat dan juist alles openbaar wordt. Helaas is dreigen in zulke gevallen vaak genoeg om mensen af te schrikken.
Als het echt allemaal bullshit is wat ze verkoopt dan hoop ik dat iemand zo’n test laat doen en lekker aangifte gaat doen van oplichting oid. Wat een triest figuur ben je om zo te werk te gaan zeg.

Hopelijk zitten de forummers die een brief hebben gehad er niet al teveel mee en zijn ze een beetje gerust gesteld dat er niet zoveel mee gaat gebeuren.

13 likes

Nee, maar wel problemen aan de kaak stellen. Dat kinderpardon en kinderarbeid is ook niet hun doelgroep, maar daar hebben ze ook aandacht aan geschonken. Boos is een prima concept hoor, snap niet zo goed waarom er zo neerbuigend over wordt gedaan?

@oliverqueen Heb je alles gelezen? Die Linda en ‘‘dokter Wiersma’’ zijn hier zeer zeker ook genoemd. Annic heeft de pech gehad dat door haar bereik mensen met medische kennis het hebben gezien. Dat andere influencers het ook blijkbaar doen, betekent natuurlijk niet dat er nu ook niet gereageerd zou moeten worden. Ben wel benieuwd, maken zij ook misbruik van een kwetsbare doelgroep dmv samenwerking met BIG-geregistreerde zorgverleners?

5 likes

Geld maakt niet gelukkig zeggen ze, nou… in dit geval had geld ons heeeel gelukkig gemaakt. De misselijke arrogantie om jezelf praktisch onschendbaar te wanen… Vraag me echt af hoe je zo ongegeneerd kunt zijn. Mensen hun kwetsbaarheid gebruiken om aan te verdienen terwijl ze letterlijk níks aan jouw dienst hebben.

Ik ben echt een nobody, anders is een twitterdraadje eruit pompen met screenshots genoeg om op te pakken voor een boulevard oid als dat daarna flink geretweet wordt. Dat Annic waarschijnlijk onbekend is, maakt dan niet eens meer uit. Ook onbekende influenza’s komen met schandalen in de media; Influencer verkoopt onbetrouwbare bloedtesten aan vrouwen met kinderwens.

Met geld kan je dan zelfs de dreiging van die advocaat in het draadje zetten om mensen al helemaal een inkijkje te geven in dit smerige spel. Het is zo frustrerend.

11 likes

Ik denk dat Annic een redelijk bekende influencer is hoor. Ook mede door de schoenencollectie, haar tv programma indertijd etc.

1 like

En ook elk jaar dezelfde heb ik het idee. Van die bordeelsluipers, witte sneakers en ballerina’s. Wie draagt er nog ballerina’s?!?!?!?!?!

11 likes

afbeelding
Me

22 likes

Wooow mijn volgverzoek is eindelijk (na zo’n 4 dagen) geaccepteerd door Annic

13 likes

Ik vond Annic eigenlijk helemaal niet bekend staan als bitch en was ook best wel ‘in shock’ toen er gezegd werd dat dat stukje van Anna wel over haar moest gaan. Laten we nu niet doen alsof de reden dat zij nu wordt aangesproken is omdat ze de gunfactor niet heeft. Zelf zal ze overigens waarschijnlijk zeggen dat iedereen haar moet hebben omdat ze een succesvolle vrouw is en daar houden wij niet van.

7 likes

Overigens worden alle negatieve reacties op alle fronten verwijderd… iemand zei iets over de schoenen: dat het niet zulke top kwaliteit was en de schoenen van vorig jaar einde seizoen al helemaal kapot gingen. Poef. Weg.

• even los van of de kwaliteit goed is of niet. Ik heb geen idee -
7 likes

Daar had ik toevallig een screenshot van gemaakt als test! Nu is dit dus idd gebeurd… jemig hoe ‘maakbaar’ en fake kan succes zijn hè?

5 likes