Mommybloggerstopic #2

En volgens mij ook iets van 200€ als je borstvoeding geeft! Om dat te stimuleren :ok_hand:t2::crazy_face:

In de wereld van belastingadvies noemen ze al die voordeeltjes fokpremie.

2 likes

@HvO BE lijkt me in zoveel opzichten prettiger wonen :heart:. Het is jammer dat ik er qua werk niks kan binnen mijn vakgebied, anders zou ik best willen verhuizen.

2 likes

De Buddenbruckjes in Een Huis Vol kochten een dikke villa in Duitsland omdat ze daar zoveel kinderbijslag konden krijgen. Moet je wel nog even wat extra kids krijgen

3 likes

Je hoeft maar 3 meter of zo, toch? :joy:

1 like

Ik moet binnenkort weer afstand doen van mijn Belgische inschrijving (want verhuis terug) en klaag al maanden steen en been over wat ik nu allemaal weer in Nederland moet gaan dokken. :belgium: :cry:

1 like

Maar zoveel toeslagen heeft een gemiddeld gezin toch geen recht op? Kinderopvangtoeslag en kinderbijslag. De combinatiekorting valt wal weg.

Wauw, wat een bedrag? Voor hoeveel dagen en kinderen?

Fokpremie werd vroeger gebruikt als benaming voor de kinderbijslag, stamt nog uit tijd ver voor de Toeslagen. Ik heb de term al jaren niet gehoord overigens (gelukkig). Want vind het zo’n beetje de meest denigrerende term ooit.

5 likes

Inderdaad, agree to disagree. :wink:

Terwijl je zonder kinderen de uit de andere 46 weken kan kiezen.

En ik probeer dus te zeggen dat dat niet waar is / hoeft te zijn. Hoeft echt niet elke keer, maar 1x een iemand zonder kinderen gewoon z’n voorkeur toekennen is blijkbaar al moeilijk. Misschien is dat wel het vervelendste, dat er überhaupt geen rekening mee wordt gehouden met die ene keer dat het wel gevraagd wordt.
Los nog van dat je er zelf voor hebt gekozen om niet meer in september weg te kunnen gaan. (Of wel, laat je die koters thuis voor een heerlijke vakantie :smiley: )

2 likes

Ervan bevallen is 1 ding. Maar tering, je moet ze ook allemaal opvoeden? I’m out :joy:

Maar… Duitsers

Alleen het idee al :face_with_hand_over_mouth:

Edit: worden die kinderen trouwens echt opgevoed?

1 like

Op een begeven moment zijn de oudsten prima oud genoeg om voor de jongsten te zorgen. Kan jij met de benen omhoog

2 likes

Die vallen best mee hoor :grin:

1 like

Jij snapt het!

Maar even zonder grapjes, lijkt me verschrikkelijk. Ben nog steeds niet bekomen van de stress die ik tijdens het kijken van een huis vol voel.

2 likes

Wauw, wat een geld. En een gastouder is geen optie? Bij mij eerste keus kinderopvang betaalde je gewoon van 0700 tot 1900 ongeacht hoe laat je ze bracht of haalde. Nou dan betaalde ik dus 4,5 per dag x 3 dagen x maand = 58,5 uur voor nada. Achteraf toch wel blij dat ze vol zaten op de dagen die ik nodig had. Maar misschien is dit bij jou ook het geval? Dat je misschien voor te veel uren betaald.

Gelukkig maar. Maar ik vind het wel gek ze mogen slapen en samen eten enzovoort maar moeten wel zindelijk zijn :joy:? En dat lukt altijd ?

Ja heel oneerlijk. Ik kreeg net 1000 euro zwangerschap uitkering van uwv omdat ik zzp ben.
En ik werk fulltime.
En iemand die bijvoorbeeld wel de 1200(1249 of wat is het) werkt (je mag het ruim rekenen dus dan werk je nooit fulltime) krijgt ook 1000 maar werkt veel minder hard.

Maarja beter iets dan niets

Voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen en gaan adopteren (of mensen die gaan adopteren), er bestaat ook adoptieverlof.