Mommybloggerstopic #2

Huh, waarom kreeg je zo weinig als je wel aan de urennorm voldeed (want bij fulltime ga je daar ruim overheen) Werkte je pas kort als zzp-er?

Dat heb ik niet gehad hoor? Was wel leuk geweest. Maar inderdaad wel een premie voor de geboorteuitzet, ook niet verkeerd.

Ja klopt!

Zeer offtopic, maar Vind dat wel erg logisch trouwens, eigenlijk vergelijkbaar met zwangerschapsverlof. Je hebt die tijd écht nodig voor het ophalen, thuisbrengen en wennen aan je kind (en andersom). Zou het zelfs onethisch vinden om als land wel adoptie toe te staan, maar geen verlof te geven.

1 like

Eens. Maar wel bizar dat het maar 6 weken is, met oog op hechting, regelen, ophalen, wennen ed vind ik dit best kort.

1 like

Dat klopt ook zeker! Het is eigenlijk fantastisch dat het er is. In sommige landen moet je minstens een half jaar blijven. (Even verder offtopic).

1 like

https://www.lm.be/Oost-Vlaanderen/Rubrieken/Voordelen-en-diensten/Geboortevoordelen/Borstvoedingspremie/Pages/Voordelen%20borstvoeding.aspx

Borstcoedingspremie heet het! Weet niet of elke verzekering het doet?

Niet iedere mutualiteit ( verzekering) geeft dit jammer genoeg. Zijn er maar enkele. Je krijgt dus wel een kraampremie van ± 1200 bij 1e kind en 900 ofzo bij 2e. En van bijna alle mutualiteiten krijg je ook nog een geboortepremie van 180 a 200 euro per ouder. Onze kinderbijslag is wel sinds kort veranderd en minder voordelig als je veel kinderen krijgt. Maar in zo’n dingen doen we het dus niet slecht :heart:

1 like

Shit ik hoopte bij het zien van zoveel nieuwe berichten dat er weer een verrassings-zwangere was.

15 likes

Aah oke! Ik las het toen in zo’n borstvoedingsgroep. Dat ze dan voelde of je actieve melkklieren hebt en je dan een soort doktersbriefje krijgt waarmee je die vergoeding krijgt. I was like: whaaaat. Dat het bestaat haha! Vond het echt super. Beetje zoals een niet-rokerskorting op je premie.

Dit is niet helemaal gerelateerd aan deze post aangezien we natuurlijk niet weten hoe ze het gaat aanpakken, maar ik wil het toch even kwijt:

Misschien is het mijn linkse, groene bubbel maar ik ken eigenlijk niemand voor wie het soort inloopkast dat je vroeger op MTV Cribs zag nog hAsHtAg GoALs is. Ik kan niet goed uitleggen waarom ik er zo’n naar gevoel van krijg… Het verheerlijkt consumentisme zo.

12 likes

Nee met de belasting aftrek is dit wat je overhoud ! Als zzp was dit de maximale uitkering.

Haha ik koop bijna niks en heb een inloopkast. Ik houd er gewoon van dat alles netjes en overzichtelijk hangt/ligt en mijn schoenen en tassen veilig liggen voor de katten :smile:

3 likes

Ik kreeg toch echt een stuk meer… Nu ben ik wellicht een stuk ouder, maar zo’n enorm verschil zou dat niet moeten maken. Dus vreemd :woman_shrugging:t3:

Je krijgt het minimum loon. Dus het is niet zo mega veel he! Maar ik krijt nog wel wat terug qua belasting teruggave denk dat daar mee te maken heeft.
Ik denk niet dat het qua leeftijd veel uit maakt (ben 29)

1 like

Ik gok dat je dan inderdaad nog wat terug gaat krijgen via je IB aangifte, want als je maar 1000 netto overhield denk ik dat er veel te veel loonheffing is ingehouden!

Ik kreeg uiteindelijk 1200€ netto (1600 bruto). En nog een keer 8% vakantiegeld. :tipping_hand_woman:t2:

Edit: was toen 24. Maar minimum loon is boven de 21 gelijk dacht ik :blush:

1 like

Toch niet zo’n geweldig paradijs zoals geschetst werd door de vader.

2 likes

Nee, dat was een grapje :wink:

Als je zin hebt om je te ergeren aan slechte blogs moet je ‘mama.plaats’ lezen. Heerlijk slecht allemaal :smirk:

2 likes