Inderdaad! Ik wilde laatst een kaartje sturen naar iemand die net een kind hadden gekregen. Maar iets neutraals bestaat gewoon bijna niet (bij de primera). Het was allemaal welkom stoere vent/lief meisje etc. Zo hysterisch
Ik koop nooit âgefeliciteerd met je babyâ varianten op kaarten, omdat de teksten zo kut zijn. Ik koop gewoon Nijntje of bloemenmarkt en de achterkant kan ik lekker positief zonder âknappeâ babies e.d. schrijven.
Ik heb laatst nog wel een schattig neutraal kaartje gekocht bij de Xenos. Ze hebben blijkbaar naast afzichtelijke kaartjes ook hele leuke (althans de xenos waar ik was).
Ja dit! âGefeliciteerd met jullie stoere zoonâ
Wie zegt dat dit een stoere zoon wordt. Het kind is verdomme 4 u oud (bij wijze van dan) .
Ik heb laatst echt 30 minuten in de Bruna gezocht naar een geschikt kaartje.
Maar is Willemijn door de spiraal heen zwanger geworden??
Nee die heeft ze er uit laten halen.
Wat ik mij ook bedacht⊠Willemijn heeft toch alle babyspullen weg gedaan?!
Ach ja #spon
Delia zegt in haar vlog dat ze twijfelen of ze Zayn gaan vaccineren. Ze wil er verder niet op in gaan, maar vind dat zoiets raars en kon me ook niet echt voorstellen dat dat in NL gebeurd. Wist ik wel natuurlijk, maar voelt ze Amerikaans en ver van mân bed.
Misschien heb ik onder een steen geleefd maar wie is Delia? Wat is haar account?
Ik dacht dat ze best bekend was!
Ik kende dr niet! Maar ga even kijken. Altijd leuk nieuwe accounts volgen.
(Even totaal offtopic) Maar ik dacht dus ook dat het in ned niet zoân ding wasâŠblijken vrienden van ons het ook niet te doen. Begrijp het gewoon niet helemaal, ook niet nadat we er met ze over hebben gepraat. Vind dat zoân lastige situatie nu wij zelf net een kindje hebben gekregen.
Vind Delia overigens wel leuk om te volgen! Hebben ook wel heftige periode achter de rug. Volgens mij heeft 1 van haar zoontjes een deel van zân vingertje verloren bij een ongeluk in een speeltuin ofzo terwijl zij hoog zwanger was/ net bevallen.
@Memoria is dat ook niet de âhuidtherapeuteâ van Annic?
Had haar eens gezien in een vlog van Annic dus en vond toen dat ze heel aangenaam sprak. Ga het kanaal ook eens bekijken. Alleen wel jammer van dat inentenâŠ
Het is toch best bekend dat niet vaccineren een steeds groter probleem aan het worden is? Het is best vaak in het nieuws. In Nederland is de vaccinatiegraad al jaren aan het dalen en we zitten ook niet op de veilige grens van 95%. Het is niet voor niks dat het rivm campagnes met influencers bedenkt om dit omhoog te krijgen. Lijkt me een uitstekend plan. Zeker als tegengeluid tegen al die antivaxxerscontent.
Ik vind het van mezelf heel vervelend maar ik kan dan echt niet meer onbevangen naar iemand kijken. Ik hoor soms wel mensen in mijn omgeving erover, dat vaccinaties autisme veroorzaken bla bla, wat niet klopt. En dan nog, Ik heb 1000 keer liever een kind met autisme dan een kind dat polio heeft of kinkhoest en doodziek is.
Wij vaccineren ook âgewoonâ, maar ken ook mensen die het niet of aangepast doen.
Ik wil het, en toch houd ik altijd mân hart Vast De dagen erna en ben ik intens kritisch op het door laten gaan.
Verkouden â> nee. Dan stellen we uit. Sommigen vinden dat aanstellerig, maar helaas hebben wij dichtbij een sterfgeval na een vaccinatie meegemaaktâŠ
Edit; dat is uitzonderlijk zeldzaam en ouders in kwestie zijn nu ook niet ineens tegen vaccineren
Ik ben niet zoân persoon(heb ook geen kinderen) maar mijn moeder is er wel een beetje op tegen.
Ze heeft altijd gewerkt in de pharmacy (als apothekersassistente) en zegt dat er veel vaccinaties niet bewezen zijn maar dit alleen is om de economie te spekken. Ze is ervan overtruigd dat zo werkt in de markt. Dat het troep is wat je je kinderen inspuit etc, waar ze juist ziek van worden.
naja wat jammer dit. k heb toevallig weleens een filmpje van haar gezien over iets over âde huidâ. toen vond ik het een leuk mens. maar nu blijkt ze a. mommy te vloggen en b. raar te doen over inenten.
Een vriendin van me is anti-vaccinatie en ik vind het echt soms lastig. Heb wel meerdere keren voorzichtig proberen te vragen wat haar beweegredenen zijn, maar ze lijkt het zelf ook niet heel goed te weten en ook niet goed te kunnen onderbouwen. Niet om denigrerend te zijn, maar ze is laagopgeleid en een beetje âwereldvreemdâ, wat wel een rol speelt denk ik. Zo leest ze dus wel eens dingen op internet en neemt dit gelijk voor waar aan, terwijl een hoger opgeleide sneller aan een artikel kan zien of er goede bronnen zijn gebruikt en of iets wetenschappelijk onderbouwd is.
Zo zou ze ook geen bloed aannemen na een ongeluk (en ook niet toelaten bij haar zoontje wtf) omdat ze dacht dat hier dan weer ziektes in kunnen zitten. Dus dan vraag ik haar: Zou je dan liever willen dat je zoontje doodbloed dan dat hij een vrij grote overlevingskans zou hebben door hem bloed te laten toedienen? En dan zegt ze, ja ik denk het wel. Wtf? Ik vraag me af of ze ook zo simpel denkt als ooit zoân situatie echt voor zou doen.