Mommybloggerstopic #2

Ik vind de vraag van @Zora niet raar. Ik vroeg me ook af hoe het plaatsen van zo’n foto op social media bijdraagt aan verwerking. Door de reacties? Ik heb serieus geen idee.

1 like

Maar is hij wel echt al overleden op die foto? Vond ik zelf niet zo vanzelfsprekend hoor

9 likes

Misschien omdat op dat moment Social media gewoon even een uitlaatklep is en Willem al wat meer dingen heeft gedeeld rond zijn vader. Op dat moment kan je misschien heel veel steun halen uit lieve reacties van mensen.

Klopt dat het geen gekke vraag is en ik reageerde wat te snel op @Zora.

2 likes

Ja dit bedoel ik dus.
Ik zou zelf nooit een foto plaatsen van een overleden iemand dat zou voor mij niet goed voelen maar ik vind dat iedereen dat zelf moet weten.

3 likes

Ik heb net de foto’s opgezocht maar voor mijn gevoel is de vader van Willem op de foto’s nog niet overleden? Het lijkt er meer op alsof ze nog van de laatste momenten bij hem foto’s hebben gemaakt.

7 likes

(Wie the f is Willem?)

5 likes

Ooooooh! Dank, even loeren :crazy_face:

1 like

Ik werd ook naar bij het zien van de foto. Wellicht zoekt hij steun bij zijn volgers maar dat had hij vind ik ook een andere manier kunnen doen. Niet met een foto van misschien wel de laatste minuten van het leven van zijn vader.

1 like

Zelf vind ik het geen fijn aanzicht, dode mensen. Vind het een beetje akelig ofzo. Ga het ook uit de weg door niet te kijken bij opbaringen en wil liever zelfs niet in hetzelfde huis zijn bijvoorbeeld. Vind het daarom heftig als er dode mensen of andere schokkende dingen (voor mij dan) op instagram voorbij komen als je het niet verwacht. Maar misschien is het gewoon mijn eigen probleem (teer zieltje).

2 likes

@Zora Precies wat Cocomary zegt. Je kan steun halen uit de reacties. Hij deelt alles op Social Media, dus waarom dit niet. Ik zou het juist eerder gek vinden dat hij de dood van zijn vader niet deelt.

Misschien had hij een andere foto kunnen gebruiken omdat het een hele kwetsbare foto is. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat je ook niet een foto wilt delen van ‘vroeger’ toen alles nog goed was. Ga je een foto delen van een vrolijk moment, terwijl je super verdrietig bent. En een gewoon ‘zwart’ vakje voelt weer onpersoonlijk.

1 like

Ik vind het eerder ongepast (ik doe zelf ook mee aan de discussie) om een discussie hier te hebben over de overleden vader van iemand. Zeker als er dan wordt gediscussieerd of hij wel of niet is overleden op een foto

16 likes

Wat heftig zeg zo jong je beide ouders al verloren

3 likes

Zoals ik al zei was het ook een oprechte vraag, geen aanname of zoiets. Ik heb nooit iemand verloren (op oma en opa’s na) dus geen idee hoe dat dan voelt

Ik denk dat het ook cultureel bepaald is, familie van mij uit het buitenland plaatsen wel vaker content op social media waarin iets van een uitvaart of overledene te zien is. Tja ik zou het zelf nooit doen maar wie ben ik om hier over te oordelen.
In Nederland heb ik dit nog nooit iemand zien doen.

Ik zap langs de zapp awards en zie dat de Belingas een award winnen.
Tov stuk tv. Hoe dan.

1 like

Door het leven van je kinderen te verkopen!

4 likes

Ik denk dat ze alle 3 er anders op terugkijken maar mijn gevoel zegt dat minstens 1 iemand een trauma heeft

Oh zal je maar gebeuren alles zo voor de camera
Ik merk al aan mijn eigen kinderen vooral aan mijn zoon dat hij het heel vervelend vindt wanneer ik (privé) foto’s van hem maak dat hij dan als zegt nee mama geen foto !!!

Kim van Alboe wil een pop voor het zoontje van haar vriendin kopen, maar dat ‘mag’ niet van haar vriend en dat doet ze dan vervolgens ook niet. Vervolgens zegt ze de discussie met een korreltje zout te nemen, HOE dan als je er zelf wel naar ‘luistert’.
Wat je ook lekker meegeeft aan je eigen dochter zo.

4 likes

Wat verdrietig dat het niet mag :sob: vind dat echt erg dat mensen zo zijn

6 likes

Huh omdat het een jongetje is…?