Mommybloggerstopic #2

Ik denk Lisa van Cuijk? Die is in ieder geval nu zwanger en ook tegelijk een boek aan het schrijven over zwangerschap en voeding etc.

Over het doomsday-preppen. Ik ben redelijk angstig aangelegd, niet direct door de feiten maar meer omdat iedereen zo aan het paniek zaaien is, dat vind ik aanstekelijker of kwalijker dan het hele ding zelf.
Laat mij lekker onwetend totdat het echt in de buurt komt en ik actie moet ondernemen. Ik volg het nieuws bewust vaak niet, omdat ik niks kan met die ellende in Verweggistan, behalve me er zwaar kut om voelen.

2 likes

Ja idd die Lisa! Vond het zo bizar haha!

Ik snap wel dat mensen dat preppen doen. Niet uit angst ofzo maar ook praktisch? Stel dat je 2wkn jn quarantaine moet in je eigen huis, zoals die gezinnen nu. Dan zeggen ze: vraag bekenden boodschappen voor je te doen. In dat geval handig als je het al in huis hebt :joy:
Komt het niet, dan krijg je het ook wel op haha.
Ik denk dat wij standaard wel voor een week aan eten in huis hebben. Oké dan eten we veel havermout en brood en pizza, maar we kunnen een week eten :joy:

1 like

Ik zie ook echt veel “influencers” met lipfillers terwijl dat afgeraden word tijdens de zwangerschap. Dus prikken die dokters dan gewoon of blijven de lippen gewoon 9 maanden vol?

Echt joh, die hormonen maken je blij met een dooie mus. Ik had hetzelfde met me borsten.

Ah mijne de 2e helft ook. Dacht eindelijk een leven te hebben zonder acne, boy i was wrong.

2 likes

Ik ook, het lijken wel voelsprieten bij mij. Er is niet tegenop te kammen :sob:

Sorry voor de rant MAAAR

Ik irriteer me zo kapot aan KC die nu voor het eerst op wintersport is, ze is beginner (ik ook) en dat is in het begin gewoon behoorlijk afzien (veel spierpijn, ineens heel anders dan in de ski hal, altijd een beetje angst voor anderen of het weer of de hoogte etc.) maar nee hoor, papasjenkie en Kel zijn alleen maar aan het genietengenietengenieten. Hoe harder je schreeuwt dat je aan het genieten bent hoe minder ik het geloof.

(Waarschijnlijk is dit gewoon afgunst omdat het haar wel makkelijk afgaat en ik al 2 jaar ben geweest en elke dag braaf naar mn ski schooltje ga)

4 likes

Lisa idd, maar zij schrijft vooral over voeding. Dan kan je toch nu tijdens je zwangerschap al wel beginnen met schrijven?

Ja dat kan inderdaad. Maar ze vroeg specifiek help meeeee wat vind je fijn voor info voor na de zwangerschap?! Dan denk ik: als je echt nog geen idee hebt over dat deel van je boek, misschien nog ff wachten totdat je het zelf megemaakt hebt.

2 likes

Als je een goede spiegel hebt opgebouwd blijven fillers soms zeker langer dan 9 maanden zitten ja.

1 like

Ik vind dit echt zo’n perfect voorbeeld van: teveel willen delen. Wat mag er dan nog van jou als persoon zijn? Waarom wil je dat anderen het zien? Belangrijkste nog: Wilde pap zelf wel op zo’n manier gezien worden.

Wellicht zien influencers hun platformen anders, maar ik vind dat als je er geld mee verdient, het geen persoonlijk platform meer is. En dan vind ik dit soort dingen ergens een beetje, weet er niet echt een woord voor, maar het uitverkopen van je eigen kwetsbaarheid (en vooral ook die van anderen)?

16 likes

Ik zag de foto’s inderdaad gisteren ook. Vind ze zelf best heftig en confronterend om te zien. Wellicht voor Willem ook een manier om met alles om te gaan.

Ben inderdaad ook benieuwd hoe de naaste familie hier zelf over denkt. Mijn schoonvader is afgelopen zomer overleden en kan mij niet voorstellen dat een familielid dit soort beelden zouden willen delen.

1 like

Ik vind het ook een beetje apart om die foto’s online te zetten, maar hoe weten we zeker dat dit een foto is nadat hij is overleden? Hij kan hier ook gewoon liggen te slapen toch

8 likes

Zeker vind ik ook! Mijn vader is 2 jaar geleden overleden en ik zou zulke foto’s nooit op insta zetten.
Zo’n foto grijpt me dan ook echt wel aan!

2 likes

Heel heftig en verdrietig om te zien, maar kennelijk is dit zijn manier om dit te verwerken. Wie zijn wij om daar een oordeel over te hebben? Iedereen mag dat doen op zijn/haar manier. Ik vind het persoonlijk een respectvolle ‘mooi’ foto. Er was laatst een vrouw bij de DWDD die had een boek geschreven over rouwen en haar beide ouders waren overleden aan kanker. Van de dood van haar vader had ze een trauma gekregen en van die van haar moeder niet. Verschil zat hem dat rondom de dood van haar moeder ze er veel meer over praatte, zowel met haar moeder als haar omgeving. Dit is zijn manier om erover te praten. Instagram is tenslotte een groot deel van zijn leven.

Dan het feit of de vader er ‘toestemming’ voor heeft gegeven. Ik denk dat Willem wel een type is wat het heeft overlegd met z’n moeder. ‘Mam, vind je het oke dat we deze foto erop zetten of zullen we deze gebruiken’? Beetje hetzelfde als een foto uitzoeken voor een dienst of rouwkaart.

20 likes

Ik vind het een mooie foto, je ziet duidelijk een emotionele foto. Waarom zou dit ongepast zijn als we ook gewoon kersverse geboren kindjes er op plaatsen. Leven en dood, het hoort gewoon bij het leven en ik vind het absoluut geen shockerende foto gewoon heel netjes

33 likes

Waarom zou je zo’n foto dan op Social media plaatsen? Op welke manier draagt dat bij aan de verwerking? Serieuze vraag

3 likes

Nou dat vind ik wat kort door de bocht, vergeet ook niet dat Willem net zijn vader heeft verloren en nog misschien vol adrenaline zit. Het is niet dat er een advertentie tussen staat voor een uitvaartverzekering

4 likes

nou ja voor mij is de discussie het bewijs, dat het niet fris is. ik snap gewoon niet hoe dit een wenselijke situatie kan zijn, de dood als content.

7 likes