Mommybloggerstopic #2

Ja, tuurlijk. Die vergelijking moet je ook niet zo serieus nemen hoor.
En ik heb ook aangegeven dat wij zelf dus vroeger wel kadootjes kregen en dat dat op ons 7e veranderden. En dat kon ik ook goed begrijpen vanuit mijn ouders, daar ga je niet eeuwig mee door, en dat hoeft ook helemaal niet. Maar ik vond het denk ik als kind zijnde juist eerder ‘gek’ dat wij ook een kadootje kregen als mijn broer jarig was, dan dat ik dat als vanzelfsprekend beschouwde. Niet dat ik het erg vond natuurlijk, kadootjes zijn voor een kind altijd leuk.
Mijn kinderen hebben het in ieder geval echt nog nooit raar of stom gevonden dat zij niks kregen op de verjaardag van de ander, omdat ze toch overal samen mee spelen.

Overigens vind ik het wel heel leuk om ook een kadootje mee te brengen wanneer een kind grote broer of zus is geworden.

1 like

Er is een verschil tussen er heen gaan, omdat je je kinderen kennis wilt laten maken met waar hun eten vandaan komt en reclame maken voor zoiets

2 likes

Maar het gaat toch niet om of je daarheen gaat en of dat mag? Het gaat erom dat een influencer op dag 1 claimt dat ze haar kinderen niet op wil laten groeien met dierenleed om op dag 3 een betaalde samenwerking te introduceren die direct verband houdt met dierenleed en dierenleed romantiseert. Want campina gaat echt niet betalen voor je eerlijke mening over de productie van melk. Je kan dat gewoon niet mooier maken dan het is. Je kan het romantiseren, maar koemelk ontstaat alleen met dierenleed. Vind het prima als je besluit dat dat je niet genoeg boeit om je levensstijl erop aan te passen (ik ben zelf ook flex ondanks dat ik weet hoe het er in de sector aan toe gaat), maar dan moet je niet van de daken schreeuwen dat je je kinderen opvoed zonder dierenleed.

16 likes

Dank voor dit bericht.

Ik vond de berichten die hier een aantal dagen geleden gepost werden erg kwetsend om te lezen. Mijn vader is boer en zorgt met ontzettend veel liefde voor zijn dieren. Om dan dingen te lezen als een boer “laat zijn dieren verkrachten“, misbruik, babies afpakken is ontzettend gemeen en getuigt m.i. ook van onwetendheid. Ik heb helemaal geen zin om hier verder een discussie over aan te gaan, omdat ik ook weet dat ik die hier in ieder geval niet ga winnen. Maar die berichten hebben mij (meer dan ik eigenlijk wil toegeven) geraakt.

63 likes

Ik was de gene die reageerde dat ik een boer kende, zo te horen als je vader…
En ik overweeg ook met mijn zoontje naar de boerderij dagen te gaan.
Doet jullie boerderij mee?

1 like

Ik las ze ook en besloot niet te reageren. Dit zijn de reacties die zorgen dat vegetariers en vegans voor gekkies worden uitgemaakt. Ik ben vegetarier en oogst groenten op een tuin naast een biologisch gerunde boerderij met o.a. koeien. Als er iemand van zijn dieren houdt, is het die boer. Ik heb veel respect voor hem, en hoe hij bezig is met dierenwelzijn, natuurbehoud en kringloopboeren. Het is heel makkelijk schreeuwen achter je toetsenbord, dus even een hart onder de riem voor je vader.

21 likes

Eens. Ik stond laatst met een boer te praten die huilde om het feit dat hij een koe moest laten afmaken in verband met ziekte. En nee, dat was niet om zijn inkomsten.

5 likes

Ik denk dat dat hartstikke leuk is voor je zoontje!

Mijn vader doet niet mee. Hij heeft geen melkkoeien meer, hij houdt nu schapen en is druk met lammetjes de fles geven :blush:

4 likes

Ik denk dat vegans en vegetariërs vooral “voor gekkies uitgemaakt worden” omdat dat makkelijker is dan de ogen openen voor al het dierenleed.
Ik geloof echt dat er ook boeren zijn die het beste voor hebben met hun dieren. Maar helaas gaat dierenwelzijn doorgaans niet hand in hand met de vlees- en zuivelindustrie. Dat betekent niet dat alle boeren per definitie slechte mensen zijn.

34 likes

Dat klopt, maar de manier waarop er hier in dit topic met een grote zwiep iedere boer op een hoop werd gesmeten, getuigt net zo min van realiteitszin.

12 likes

Nou ja het is toch 90% wel de realiteit maar inderdaad wel erg hard verwoord en generaliserend.

Niet dat dit het goed praat maar misschien creëert het wat begrip: ik merk zelf ook wel dat ik soms hard kan worden als het gaat om veganisme. Mensen reageren echt zo vaak kut als ik zeg dat ik veganistisch eet. Wat jij al zegt, mensen zien je 9/10x als extremistisch gekkie. Daar gaan m’n stekels nu na 2 jaar wel preventief van uit staan. Het is eigenlijk oneerlijk dat “wij” (mensen die geen dieren eten of geen melk drinken) worden weggezet als gekkie terwijl de doorsnee (dus niet allemaal!) boer (iemand die koe van kalf scheidt en slacht voor vlees) wordt gezien als dierenvriend.
Het is gewoon krom en ik denk dat vegans mede daarom vaak erg fanatiek zijn. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat harde en fanatieke effectief is want dat idee heb ik zelf totaal niet haha.

12 likes

Ik ben 2 jaar veganist geweest (om medische redenen niet meer) en ik herken die reacties. Maar het helpt niet om zelf ook op die manier te reageren op mensen zoals Willemijn, die proberen een vegetarische leefstijl aan te meten en kiest voor een campagne die niet in lijn is met jouw (niet persoonlijk bedoelt) leefstijl, maar wel bij haar leefstijl. Het duurde voor mij als vegetarier ook even voor ik iets begreep waarom veganisten nog een stapje verder gaan. Willemijn, en veel andere vegetariers of flexitariers hebben veel aan goede uitleg, maar niet aan berichten waar zij voor dom worden weggezet.

7 likes

Oh dat ben ik met je eens hoor. Ik vond de reacties ook te fel want je bereikt er niks mee. En tegelijkertijd vind ik het hypocriet om een paar dagen per week en op feestjes dierenleed wel oké te vinden en zeker om er geld aan te verdienen.
Maar snap ook dat het een proces is waar veel mensen ingroeien en elke bewustwording is goed.

2 likes

Ooooh we gaan ook naar de lammetjes (op Texel :crazy_face:), zo lief!
Al noemt dreumes ze “aaaaap” want de SCH is nog geen optie haha

1 like

Maar ik denk dus dat het belangrijk is om te beseffen dat Willemijn die claimt anti-dierenleed te zijn, de gemiddelde Nederlander in het idee van lieve koetjes en kalfjes gaat sterken door middel van deze spon. Ik vind dat zo enorm teleurstellend. Vond de commentaren ook fors, maar zeker niet onterecht.

13 likes

weg

je moet zn baby nog afpakken

Mannen krijgen geen baby’s die geven alleen zaad. Ik zal een trekgat in de muur maken zodat ik met z’n zaad andere vrouwen kan bevruchten. Zoveel hou ik van hem!

oh pardon, ik dacht niet dat je het zo nauw nam met de werkelijkheid in je beschrijving

Nee gewoon rellen