Geen idee, maar als de partner het goed vond toen ze nog samen waren lijkt het me dat het lastig is uit te leggen waarom hij/zij er nu ineens wel problemen mee heeft. Toch?
Lala Lovie. Welke partner gaat daar mee akkoord? Arme ziel.
Anyhoo ik vind het heel grappig dat velen nu heel enthousiast zijn over Elise terwijl ik echt sinds een jaar enorm aan haar moet wennen. Ik vond de blonde tigers altijd super tof, moest zo om ze lachen en volgde ze al toen ze nog in NYC woonden. Volgens mij waren ze hier toen niet echt populair ( integendeel). Ik vind deze Elise echt heel erg veranderd. Ik vond het ook niets voor haar om zo enorm ‘zwanger’ te zijn en die hele bombarie eromheen. Hoewel ze wel altijd heel eerlijk en down to earth is ( en een geweldige man heeft).
Ja met een tweeling is het lastig om het bescheiden te houden natuurlijk
Je mag toch altijd terug komen op een eerdere beslissing die genomen is onder andere voorwaarden?
Het “Influencer schap” is geen beschermd beroep ofzo. Je hebt geen absoluut recht op het uitbaten van kinderen.
Dat bedoel ik ook niet, ik vind dat niemand zijn kinderen zou moeten (mogen) uitbaten.
Maar als er over zoiets een beslissing genomen wordt (door bv een rechter) lijkt het me logisch dat er ook naar de afspraken en manier van leven van voor de breuk wordt gekeken. En ik vind je kinderen als verdienmodel gebruiken niet ok, maar volgens mij is dat op deze manier momenteel niet verboden.
Het kan dat mensen van gedachten veranderen maar het is wel heel toevallig als dat precies gebeurt op het moment dat je er zelf geen gewin (financieel, “roem”, geen idee) meer bij hebt, maar je er toen dat nog wel zo was geen problemen mee had.
Ik weet er niets van verder hoor, maar het lijkt me logisch dat daar naar gekeken zou worden. Als een partner toen de ouders nog samen waren al aantoonbaar bezwaar had, of als het vloggen (ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat we het over vloggen hebben) pas begonnen is na de breuk lijkt het mij als leek dat je een veel sterkere zaak hebt wanneer je protesteert.
Lala Room dus. Klinkt meer als een soort 18+ chatroom dan de naam van een kind.
(Edit: ook niemand in de comments zegt iets over de naam. Normaal zie je wel veel “ach wat een mooie naam!” en “prachtige naam!!!”)
Door te zeggen ‘welke partner’ sluit ze toch ook niet uit dat haar vriend/man de naam verzonnen heeft.
Er is hier een keer een zaak over geweest, dat de vader niet wilde dat zijn kind in video’s van zijn ex en op social media kwam. En hij is toen volgens mij in het gelijk gesteld of in ieder geval gedeeltelijk. Even kijken of ik die uitspraak nog kan vinden.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2018:13105
Wilde deze inderdaad ook posten! Deze gaat echt over een moeder die vlogs maakt. Verder zijn er tal van uitspraken waarin vader of moeder verzoekt geen foto’s meer te plaatsen op social media die worden toegewezen omdat dat niet in het belang van het kind zou zijn.
Een goede vriend van mijn vriend heeft een bedrijf in tuinen aanleggen en die man heeft geeeld, pfew.
Ik heb Defence for Children wel eens gemaild hierover en die hebben bevestigd dat het online plaatsen van je kind zonder dat je kind daar toestemming voor heeft gegeven (dus als je kind te jong is om toestemming te geven altijd) ingaat tegen art. 16 van dat verdrag. Ik weet alleen niet of je daar praktisch wat mee kunt want bijv. het dagboek van je kind lezen valt ook onder dit artikel maar ik denk niet dat je daar als kind je ouders voor kunt aanklagen.
Het gebeurt zoals @traveljunkie zegt wel vaker dat de rechter de ene ouder verbiedt foto’s/filmpjes van een kind te plaatsen op verzoek van de andere ouder, maar ik heb nog nooit gelezen dat een ‘buitenstaander’ zo’n verzoek heeft gedaan.
Een stukje van het antwoord:
Kortom, ouders zijn verplicht om de privacy van hun kind te respecteren en te waarborgen. Zij dragen in de opvoeding en ontwikkeling van hun kinderen de verantwoordelijkheid om hen te beschermen. Dat betekent ook dat ouders eerst om de toestemming van hun kind moeten vragen, voordat zij een foto of filmpje op social media mogen plaatsen. Indien een kind geen toestemming geeft voor het plaatsen van een foto of filmpje op social media, dan moeten ouders dit accepteren. Het online plaatsen van filmpjes of foto’s van kinderen die nog te jong zijn om toestemming te geven staat op gespannen voet met artikel 16.
Zo bedoelde ik het idd ook… ongeacht welke van de twee zijn hier dus blijkbaar 2 mee ‘akkoord’gegaan.
Ja dat denk ik ook hoor! En idd lief baby’tje, alleen die naam
Super schattige baby idd en ik denk ook op basis van wat ik op socials van haar zie dat ze een hele lieve mama zal zijnz
Dacht trouwens eerst dat het niet de naam was omdat ze het in haar caption allemaal met kleine letters heeft geschreven, dus dat het gewoon een koosnaampje was ofzo . Maar ze heeft zelfs haar bio al aangepast naar “mommy of…”
Soms denk je dat het niet erger kan maar je kind Lala Lovie Room noemen is wel het toppunt.
Ik vind namen als Lola Lilly of Kiki kate echt duizend keer normaler dan Lala Lovie
Lala Room, doet me denken een verwijzing voor een zo een kamertje op van 911/wastedland feesten
Ik vond de vlogs van Jamie Li altijd wel leuk om te zien en vond het jammer dat ze stopte met haar wekelijkse vlog. Sinds de quarantaine is ze weer begonnen. Zij zit ineens zó erg in mijn irritantiezone en dat eeuwige geschreeuw van die kinderen (vooral Lenny volgens mij). Een beetje hetzelfde wat sommige met Rachel (de Huismuts) en Pip hebben.
Michelle Bollen heeft het er de hele tijd over dat die vent weggaat bij het bedrijf van haar vader, zijn eigen weg gaat etc. Foto’s dat hij weer zit te studeren. Maar heeft ze ook ergens gezegd wát hij dan gaat doen? #nieuwsgierig
In een q&a dacht ik! (Op YouTube)