Het vakantiepark wat Rachel en Willem (bijna) hebben gekocht ligt een kleine 15 minuten rijden van waar ik woon. Ik ben erg benieuwd wat ze er van gaan maken. Een collega van mij met de droom om ooit z’n eigen B&B en vakantiepark te beginnen heeft het ook bezichtigd en vond het vooral erg gedateerd. Hij wilde er dan gaan wonen met zijn gezin en vond het toch wel afgelegen. Zeker met kleine kinderen. Sowieso is het een plek welke niet met het OV bereikbaar zal zijn. Het dichtstbijzijnde treinstation ligt niet op loopafstand en de dichtstbijzijnde bushalte kan je gebruiken wanneer je een halfuur wil lopen met je koffers.
Een retraite zou ze er van kunnen maken want rust is er zeker, maar een accommodatie welke grote groepen zal trekken denk ik niet. Wil je naar Sneek voor de Sneekweek dan ben je ook al 45 minuten aan het rijden om daar te komen.
In Dokkum en Drachten ben je inderdaad wel zo, 20 minuten rijden, maar daar ben je na een paar uurtjes ook uitgekeken. Een goed restaurant zit niet in het dorp waar de accommodatie staat, een snackbar dan weer wel.
Wel denk ik dat ze mensen zullen trekken alleen al omdat ze ‘De Huismuts’ is en ze bepaalde verwachtingen zullen hebben bij de accommodatie. Het zou wel leuk zijn voor de omgeving welke op dit moment een bepaald type toeristen ‘55+ers met een bootje’ trekt.