Mommybloggerstopic #6

Continuing the discussion from Mommybloggerstopic #5 (Deel 1).

Previous discussions:

@Suikerklontje Je hebt gelijk, ik heb het aangepast!

1 like

Lang verhaal kort; er wordt vaak super veel gebasht op dure doeken en dat is prima, maar een beetje krom als het komt uit monden van mensen die het wel ok vinden het dubbele (of meer) voor een kinderwagen te betalen.:woman_shrugging:t2:

Kan het toch niet laten hier even op te reageren hoor. Maar een stuk stof versus een kinderwagen? :thinking: Ik zie wel wat aanknopingspunten voor prijs verschillen.

Zelf een draagdoek op MP gekocht voor 15e (NP 60e geloof ik). Vervolgens mijn zoon daar de eerste 4 maanden van zn leven non-stop in gedragen (reflux, quelle horreur).

Dus ook met een goedkopere doek kun je prima zonder rug nek of hernia klachten je ding doen.

Maar goed, genoeg over de doeken. Want iedereen moet gewoon lekker zelf weten waar die zn geld aan uitgeeft. Iedereen die happy wordt van een Artipopje moet m lekker kopen :kissing_heart:

Verder vond ik de eerdere reactie op Huismuts haar comment zeer on point: no questions asked wanneer mensen hele vlogs over de ins en outs van Huismuts haar leven bekijken Ă©n erop commenten. Maar hahahahahaha wat sneu als je af en toe op een forum zit waar haal je in Godsnaam je tijd vandaan :joy:

5 likes

Kan iemand mij uitleggen wat een draagzak anders maakt dan gewoon een stuk stevig stof/sjaal in een bepaalde vorm wat makkelijk te knopen is? Is het niet gewoon het idee en merk wat het zo duur maakt of zit er echt een hele ontwikkeling/R&D/techniek achter waardoor het extra veilig of uniek is?

2 likes

Aah klinkt logisch ja. In principe blijven die ook wel mooi, stel je gebruikt het na een jaar niet meer, kan je het natuurlijk doorverkopen, het houd redelijk zijn waarde denk ik ? Is met kinderwagens misschien ook wel zo/ of zelfs minder. Tenminste op die manier kijk ik vaak naar items en of ik het de prijs waard vind. Want soms is het dan de investering wel waard en heb je er toch voor ± 50 euro een jaar plezier van gehad.

Ja echt he. Wij kochten aan het einde van onze studententijd een auto voor 750 euro. Volvooooo!!!

Toen ik drie jaar later zwanger werd weigerde ik echt pertinent om boven dat bedrag uit te komen voor een kinderwagen. Was echt nog achterlijk ingewikkeld!!

5 likes

Hahahahaha ik ben niet van plan mijn zoon over 50 jaar nog te dragen :joy::joy::joy: Maar ik lees je comment denk ik te snel

1 like

Wij hebben gelukkig een kinderwagen kunnen lenen van een bevriend stel waarvan de kinderen er net uitgegroeid waren. Want jemig wat zijn die dingen duur. Ik moest echt even slikken toen ik zwanger was en me ging verdiepen in wat we nodig hadden…
Wel zelf een Tula draagzak gekocht, waar we heel blij mee zijn. Twee gespjes en klaar.

Jaa haha misschien vind ik het daarom ook interessant. (heb zelf nog geen kinderen namelijk) Ik denk redelijk commercieel en heb altijd zoiets van dat is echt een goede markt. Maar ik durf het ook weer niet echt aan, want er zit veel risico aan baby en kinder-dingen denk ik. Als er iets met een kindje gebeurd, of die valt uit die zak door een gebrek. Dat wil je echt op je geweten/ op de deurmat hebben liggen.
Wellicht als ik zelf ooit kinderen mag krijgen ineens zo’n idee heb van iets wat er nog niet is. Zo’n draagzakken bijvoorbeeld zijn denk ik wel eenvoudig te laten maken.

Ohnee gaan we het nu weer hebben over de heupstand van babies?

Ook in landen waarin €500 een jaarsalaris is dragen ze kinderen in doeken en die leven ook gewoon en lopen ook als normale volwassen gewoon rond.

44 likes

Waarom was dat ingewikkeld? Had je zelf veel eisen? Want je hebt echt prima mooie kinderwagens vanaf 199 euro bijvoorbeeld. Die rijden lekker en zien er goed uit. Maar zijn natuurlijk geen hip merk zoals jools of bugaboo.
Had zelf een compleet zwarte van Safety1st (ja wel een kutnaam maar boeit niet) voor 250 euro. Kreeg hem van mijn ouders en wilde sowieso geen dure.

1 like

De dure “stukken stof” zijn wel wat meer dan een stuk stof. Sowieso is goed weven al een kunst op zich en echt heel duur. Daarbij is het ook geen massa productie zoals kinderwagens maar zijn het veelal kunstdesigns geweven in een speciale weving met dure garen.
Ik weet vrij zeker dat de marge daarop vele, vele mate hoger is dan de marge op een high-end doek.

En ja, met een goedkope doek kan je prima overweg en het is super fijn dat er voor ieder wat wils is. Maar dat betekent niet dat het meteen belachelijk is om er meer geld aan uit te willen geven. Genoeg mensen die bijvoorbeeld hetzelfde geld of meer neerleggen voor een kledingstuk of tas of schoenen.

Punt is dat je baby dragen en geld uitgeven aan een doek nog steeds minder sociaal geaccepteerd is dan geld uitgeven voor een kinderwagen.

Edit: en er zijn prima budget doeken, ik heb zo’n beetje met elk merk wel dragen, maar het verschil in comfort tussen budget en high end is echt immens groot. Bij doeken dan, draagzakken maakt niet veel uit.

4 likes

Verschil is dat zij van generatie op generatie leren hoe je zo’n doek fatsoenlijk knoopt. In de westerse wereld moeten we hiervoor naar een draagconsulent omdat we jaren geleden hebben besloten dat een kind in zo’n bak vervoeren veel praktischer is whaha. (Oke, ik geef toe, voor de boodschappen heel erg praktisch!)

2 likes

Maar het is echt niet zo ingewikkeld. Ik ben zelf consulent geweest en echt, de meeste mensen kunnen het zelf leren met YouTube oid want zo moeilijk is het echt, echt niet. Consulten die ik gaf waren bijna allemaal voor rugdragen met een doek (dat is wat moeilijker) of de juiste draagzak vinden.

We zitten allemaal zo ontzettend moeilijk te doen over iets simpels en zeer natuurlijks als je kind bij je dragen wat we al jaren en jaren en jaren doen maar het wordt nog steeds een beetje beschouwd als hihahippieho. Het is niet moeilijk. Het is niet raar. Het is makkelijker dan met een kinderwagen door de kutschappen van Kruidvat raggen.

(Ik vind overigens echt niet dat iedereen moet dragen, ik geloof dat iedere ouder moet doen wat goed voelt en waar je kind blij mee is, word alleen een beetje moe van het taboe erop soms.)

8 likes

Ik hoop niet dat ik iemand belachelijk heb gemaakt. Never meant to.

Maar je overtuigt me nog bijna om toch eens een dure doek te proberen haha! Ik heb nu nog een rekstof, maar daar wordt ie nu te zwaar voor dus moet over op iets anders.

En verder helemaal eens met dat dragen super praktisch en handig is en die kleintjes zijn er ook nog eens helemaal happy mee. Onze tweede heeft denk ik ongeveer 5x in de kinderwagen gelegen en is inmiddels 8 mnd :slightly_smiling_face:

2 likes

O echt, wij waren destijds in die babyparken. Daar startte het op ongeveer €500 geloof ik maar die voelden wel echt instabiel aan.

Wat voor taboe is dat dan? Oprechte vraag.
Ik draag mijn zoontje regelmatig in een draagzak en niemand kijkt daar echt van op. Het is gewoon veel praktischer als je in een appartement woont zonder lift. Maar ik woon wel in een grote stad, dus misschien dat het op andere plaatsen anders is ofzo?

2 likes

Ik weet niet of het is waar Tunnelvisie op doelt, maar ik kreeg voor de baby geboren was al van verschillende mensen van de generatie van mijn ouders (leeftijd 50/60) te horen dat ik mijn kindje zou gaan verwennen door haar te dragen.

1 like

Omg :woman_facepalming:t2: Dat zijn wel echt domme opmerkingen. Wel top dat jouw man zich er niks van aantrekt. Dragen is gewoon lekker knus en super praktisch.

1 like

Naar aanleiding van de post gisteren over welke mombloggers jullie volgen en die gele feed mama.

Ik heb sinds kort in mijn insta aanbevelingen steeds blogmamanl staan en die video’s/reels zijn op zijn zachtst gezegd erg uh bijzonder. Laten we het erop houden dat ik in mijn kindertijd niet graag zou willen dat mijn klasgenoten dit ontdekt hadden. Beetje ala wil&tien hilarisch meets Kelly reels meets Kim Holland vibe

7 likes