Mommybloggerstopic #6

Ja mee eens maar ik denk dat ze wel enorm veel foto’s moeten controleren en niet echt streng zijn. Ik rapporteer bv ook veel foto’s van E.va t.yut ( zeker in de zomer ) maar deze zijn nog nooit verwijderd.

4 likes

Ik dacht dus steeds dat het een foto was van die vriendin van Bonnie, die Lesly-ann. Ik dacht al: zij heeft toch helemaal geen kind?

2 likes

Speciaal voor alle mommybloggers :kissing_heart:

9 likes

Wat vinden jullie van foto’s online ( instagram ) van pasgeboren babytjes die net uit de buik komen ? Elke keer als ik die zie dan voel ik me daar zo raar bij. Dit is toch privé ? Die baby is gewoon naakt.

Onlangs toen het wereld prematuren-dag was zag je zoveel mini babytjes voorbij komen, net uti de buik en zo klein…

Ik kan me voorstellen dat er toch kinderen zijn die echt niet willen dat ze ooit zo op internet stonden.

2 likes

Als ze gewoon bedekt zijn vind ik er niets mis mee.

3 likes

Meeste mensen maken een foto van hun kind met hun trots uitgezochte eerste pakje. Ik heb verder gelukkig geen foto’s gezien van mijn omgeving die dat als eerste foto’s plaatsen. Maar op YT kijk ik ook wel eens bevallingsvideo’s dan komt het vaak wel in beeld.

Wij kregen onlangs in de collega app groep ( met 30+mensen) de echt allereerste foto van de kleindochter van een collega. Dus nog helemaal naakt en bebloed. Vond dat ook echt te intiem…
Maar dus als de baby’tjes kleren aanhebben of een doek rond zich ofzo geen probleem mee.

7 likes

Als het een stijlvolle foto is van een bevallingsfotograaf: ja, die vind ik vaak prachtig en puur (en vaak in zwart wit haha) Is het een snelle snapshot is met mobiel en niet charmant in beeld gebracht, please no.

3 likes

Wat prive ook van jouw collega om te delen, haha. Ik had mijn (schoon)moeder verbannen als ze zo’n foto in een groepsapp met collega’s zou zetten :joy:

12 likes

Bijzonder dat Willemijn wel in de wetenschap gelooft wanneer het gaat om moeilijke of makkelijke eters, maar zodra het om Corona gaat, luistert ze liever naar haar moederhart :face_with_raised_eyebrow:

35 likes

Ik zeg het er tegenwoordig gewoon bij. Ben nu weer zwanger en stuur nog wel eens een echo fotootje naar (schoon)ouders. Altijd erbij dat het tussen ons moet blijven.

Mijn moeder heeft een best intieme foto van mij, waarbij mijn kindje de eerste dag op mijn borst lag, op A4 uitgeprint en op haar werkplek opgehangen. Ik kwam laatst even langs op haar werk (ze wilde haar kleinkind showen aan haar collega’s) en zag die foto hangen. Toen ik er wat van zei, zei ze: “is toch een mooie foto”…
Sommige mensen, zoals mijn moeder, hebben uit zichzelf minder voelsprieten wat gepast is en wat niet.

25 likes

Ja dat doe ik tegenwoordig ook. En ik heb gezegd dat ze van mijn kindje geen “schattige foto’s in bad” meer mogen maken, omdat je niet weet op waarvoor websites die ongewild terecht kunnen komen.

:scream::scream::scream: quelle horreur!! Ik denk dat influencers over het algemeen ook uit dit hout gesneden zijn overigens.

On a sidenote:
Mijn schoonouders staan echt letterlijk, ik overdrijf niet, altijd met hun camera in de aanslag als ze bij ons zijn om foto’s van de kleinkinderen te maken. Ik denk serieus dat ze evenveel foto’s hebben van onze kinderen als wijzelf. Het is ook een beetje ongemakkelijk inmiddels, omdat ik een keer heb aangegeven dat ik het een beetje intens vond. Dus nu zegt m’n schoonmoeder steeds: Piet maak even een foto, en dan zegt ze tegen mij: het is toch een plaaaaatje zo, ze zien er zo lief uit. Je moet zelf ook wel foto’s maken hoor! :woman_shrugging:t2:

Maar goed, die foto’s gaan dus ook de hele vriendenkring door. En wij hebben hier heel lang onder in de open kast onze drank voorraad gehad. Van de tijd toen we nog regelmatig cocktails maakten of shotjes dronken. Dus die stond ook regelmatig op de foto.

En daar kreeg ik dus een keer opmerkingen over van vrienden van m’n schoonouders :exploding_head::exploding_head::exploding_head:

Einde van dit vrij lange verhaal.

9 likes

Mijn schoonmoeder heeft ook zoiets gedaan. Ik was net bevallen en ik stuurde direct een foto naar haar. Ik lag nog helemaal in de kreukels en mijn zoon zat nog onder de smurrie. Had mijn schoonmoeder die foto gewoon meteen op haar facebook gezet…Ik was zo boos…Je snapt toch wel dat zo’n foto alleen voor intimi bedoeld is…En je plaatst toch sowieso niet eerder dan de ouders iets op facebook…

12 likes

Ja herkenbaar haha. Ik had mijn moeder een foto gestuurd van mijn dochtertje, wel bedekt maar met nog wat bloed op haar hoofdje etc. Hoppa nieuwe WhatsApp profielfoto. Ehhh nee doe maar niet mama.

11 likes

Oh wow. Dit vind ik wel ver gaan ja. Heb je daar wat over gezegd tegen je schoonmoeder?

2 likes

Ugh, mijn moeder had ook de foto’s die ik op dag 1 had gestuurd een behoorlijke tijd als profielfoto op Whatsapp. Super lief bedoeld waarschijnlijk, maar ik hoefde niet perse dagelijks die foto’s te zien van mijn kleine baby’s in de couveuse met allemaal slangetjes en dat ze er super opgeblazen uitzagen. Na 3 maanden had ik echt wel leukere foto’s die ze kon kiezen. Of gebruik gewoon een foto van jezelf. :joy: Gelukkig paste ze het wel gelijk aan toen ik het vroeg.

5 likes

Ja ik had gevraagd of ze de foto wilde verwijderen en dat ik een foto zou doorsturen die ze wel mocht gebruiken. Ze bedoelde het niet verkeerd, ze was gewoon erg trots. Maar toch erg vermoeiend dat ze dit soort dingen zelf niet meteen snapt.

2 likes

Werkgever van mijn vriend had de foto van onze dochter op hun Facebook van de praktijk gepost, dus ook cliënten konden dat zien. Zonder onze toestemming. Ook echt direct gevraagd om er af te halen. Hallo wat denken mensen?

2 likes