Mommybloggerstopic #6

Wow wat rot! Precies om deze reden heb ik mijn facebook geinactiveerd tijdens mijn zwangerschap. (Fast forward 4 jaar later heb ik mijn facebook nog altijd niet geactiveerd en ik mis er helemaal niets aan :sweat_smile:)

4 likes

Zo herkenbaar. Ik heb al meerdere malen aan familieleden moeten vragen om foto’s weer van sociale media te halen. Meestal foto’s die ze zelf nemen, maar ook al foto’s die wij naar hen stuurden. Ik wil hen gerust laten delen in onze mooie momenten, maar ik vind dat ergens ook intieme filmpjes of foto’s, al een is het maar omdat de gigantische rommel in mijn huis daar op staat. En die worden dan geeëxposed aan de hele wereld zonder dat ik daar iets over te zeggen heb… Ik word daar heel ongemakkelijk van, en ik snap hoegenaamd niet dat mensen niet door hebben dat dat niet oké is.

5 likes

Ik snap dit soort dingen ook nooit zo goed.

3 likes

Ohhh NAKD was de opdrachtgever.

Not surprised :upside_down_face:

Nakd :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

14 likes

Was dit de locatie van de shoot? Wel belangrijk dat ze in Ibiza waren dan zeg!

11 likes

Dit is 1 beeld. Niet de hele shoot. Plus daglicht kan het verschil maken op een foto.

2 likes

Wat een gelul, spon in een zogenaamd groen jasje. Heb zin om te reageren: dan moet je wasbare luiers en billendoekjes gaan gebruiken Joe. En vooral je baby lekker in beeld.

3 likes

Een raak stuk in Trouw vandaag over momfluencers en Moederhart. Aan het eind verklaart de auteur de ‘ruk naar (extreem-) rechts’ uit het feit dat de geïdealiseerde momfluencer-wereld door corona nog verder is komen af te staan van het echte leven. Dus voor maakbaarheid moet alles wijken en willen ze hun moederhart zelfs politiek verkopen. Heel raak, vind ik.

(En nog een dis naar Romy Boomsma: “een verbouwde boerderij op het platteland, ver weg van de bedervende invloed van de beschaving” - niet dat zij als Moederhart-moeder wordt weggezet trouwens, maar dit stukje was een algemene schets van de momfluencer-wereld op insta)

26 likes

“Zelf de regie pakken” is mijn nieuwe favoriete excuus…

2 likes

Elise is ook weer lekker positief over de crèche. Ze is verkouden in het begin van de vlog, maar halverwege gaat het zo te zien alweer helemaal prima. Maar ze is heel blij dat het geen corona is, ‘maar gewoon weer een of ander kutvirus van de crèche ughh’.

3 likes

Lijkt me ook echt kut om van nooit of zelden ziek naar elke twee weken of maand weer wat te gaan
Kan erbij horen, maar lijkt me alsnog vet kut

10 likes

Haha ja maar dat is toch ook gewoon zo. M’n neefjes en nichtje pikken daar ook continu verkoudheidjes op die ze doorgeven aan hun ouders. Kan die crèche zelf natuurlijk niet echt iets aan doen maar snap wel dat je zoiets eruit flapt.

12 likes

Ja lijkt me ook heel vervelend, maar ik vind ze zo zeikerig over die crèche altijd. Vorige keer ook over dat die kinderen niet ziek naar de crèche mochten en zij daardoor niet konden werken. Ja vervelend, maar die leidsters doen dat niet echt express zeg maar.

@tuula haha nee ja snap ik hoor. Maar ik vind ze sowieso best negatief er over altijd.

4 likes

Haha inderdaad. Wij waren thuis nooit ziek… tot we een kind kregen die naar de crèche gaat.
Echt LOVE de crèche, fantastisch dat het bestaat. Maar al die ziektekiemen hadden gerust achterwege mogen blijven :crazy_face:. ‘Klagen’ daarover doet totaal geen afbreuk aan hoe geweldig de crèche is :grinning_face_with_smiling_eyes:.

8 likes

Dat is idd ook gewoon kut.

Ik ben jaren niet verkouden of ziek geweest en mn kind is welgeteld 2 dagen na het kdv geweest en we zijn allemaal ziek.

Vind dat ze daar best over mag klagen.
Ik heb daar ook de hele tijd over lopen klagen, is gewoon ronduit kut en vooral icm de zorg met een kind, laat staan een tweeling.

5 likes

Ik vind sowieso het elitaire gezeur van Elise een beetje vervelend. Want ‘ze had zoveel stress van de schilders in huis’. Meit, ik heb vorig jaar zomer in 40 graden tijdens onze verhuizing mijn hele nieuwe huis zelf staan schilderen. Wat vervelend dat jij niks hoeft te doen.

47 likes

Haha hier heb je even een quote uit het Trouw stuk dat gedeeld werd hier: ‘Na ruim een jaar coronacrisis wordt de kloof tussen het geïdealiseerde universum van de momfluencer en het echte gezinsleven steeds groter.’

9 likes

Ik vind vooral het gezeur op Elise vervelend. Gefeliciteerd, jouw cavia is doder.

27 likes

Thanks! :heart:

8 likes

Dit vind ik ook wat verwend, als ik zie hoe die verhuizing gegaan is, zag er best wel chill uit.
Alles werd gedaan en geregeld. qua verhuizing, de tuin, schilders etc.
Elise is gewoon op de dag van de verhuizing haar ring op gaan halen/ winkelen, volgens mij nog een afspraak bij de nagelstudio, uitgebreid gelunched en avondeten gemaakt etc.
Ze was met vrienden aan het chillen toen de schilders boven bezig waren.
Dit is natuurlijk relatief, wellicht dat dit voor haar toch een zware dag is. Maar ik denk dat ze zich op zulke momenten niet zo beseft dat dit allemaal best een luxe is.

30 likes