Mommybloggerstopic #8

Status dingetje (al geloof ik zeker dat ie érg lekker draagt!)

5 likes

Artipoppe is toch ook dat merk dat doet alsof borstvoeding de enige goede voeding voor je kind is en als je poedermelk geeft dat je dan gefaald hebt als moeder?

25 likes

Vond deze opmerking wel de spijker op de kop slaan. Maar Artipoppe doet dit wel vaker, hadden ze ook niet een keer een reclame met een cheetah er bij ofzo, kwamen veel reacties op en Artipoppe ging door alsof er niks aan de hand was.

18 likes

Sorry, geen populaire reactie, en vind motherhood niet easy, maar… als random reclames van random bedrijven op een random voorbijgaande tram me al oprecht zouden ‘kwetsen’, dan weet ik niet meer hoe ik het leven zou moeten doorkomen :rofl:

90 likes

Huh maar het is toch gewoon reclame? Wat is het verschil met ‘Nivea laat je stralen’ oid als je bij de bushalte staat met een puistenkop of van die happy maandverbandreclames terwijl je crepeert van de pijn? Als je je hierdoor geraakt voelt neem je Artifloppe volgens mij veel te serieus, alsof ze een stem zijn in het maatschappelijk debat (en zo presenteren ze zich misschien ook maar ze zijn gewoon ordinaire geldkloppers met misschien wel een leuk/goed product)

23 likes

Ik vind het eigenlijk vooral raar dat de nadruk zo op motherhood ligt? Voor vader geldt dit toch net zo goed en die kan toch ook met een draagzak lopen?:sweat_smile:

15 likes

Huh why?

4 likes

Ik volg een (totaal doorgeslagen) “crunchy” mom en die noemt een box: baby prison :sweat_smile:

7 likes

Wij hebben nu een grond box en dat noemen we de baby gevangenis :joy: super uitvinding :ok_hand:

8 likes

Dan hoop ik niet dat ze haar kinderen naar de opvang brengt (zal wel niet als je een box al een gevangenis vindt), want die gestapelde bedjes met een rek ervoor tegen het vallen lijkt pas op een baby jail.

19 likes

Speciaal voor jou, een van hun grootste modellen, Arie Boomsma.

Mijn man voelt zich nu wel wat gekwetst. Hij heeft geen tattoos. Is het dan wel voor hem?

12 likes

Omdat een baby daar niet de bewegingsvrijheid in heeft zoals in een grondbox :))

2 likes

Het bestaat in veel landen gewoon helemaal niet, een box. Dus vanuit die optiek is het wel een raar ding ja

8 likes

Maar dit is een merk dat zich richt óp moeders. En tegelijkertijd alle kansen aangrijpt om constant een andere groep moeders te raken. Bijvoorbeeld door letterlijk te zeggen dat alleen borstvoeding goed is. Als je je als bedrijf richt op moeders, waarom is in opspraak raken dan belangrijker dan een inclusief merk zijn voor alle moeders. En niet alleen de slanke, hippe, borstvoedinggevende, rijke, lange jurken dragende, ‘moeder zijn is makkelijk’-moeders. Lekker merk ben je als je zelf omhoog kruipt door anderen omlaag te halen.

Snap oprecht niet dat mensen dit merk nog kopen.

16 likes

Simpelweg omdat geld verdienen hun belangrijkste doel is.

4 likes

Ik vind wel dat er een verschil is tussen Nivea laat je stralen en de simpele claim dat moeder zijn makkelijk is. Dat geeft dus niet de indruk dat het makkelijk is door de antipope maar dat het sowieso makkelijk is en dat geeft gewoon een verkeerde standaard. En helemaal gelijk verder dat je je daar niet te veel door moet raken maar ik vind het wel een verschil in boodschap

5 likes

Het gaat merken zoals Artipoppe toch niet per se om in opspraak raken? Ze weten dondersgoed wie hun doelgroep zijn en daar marketen ze heel bewust op met acties zoals zeggen dat borstvoeding beter is of moederen makkelijk is. Er is een groep vrouwen die je daarmee aanspreekt. Daarnaast: een naar gevoel aanwakkeren over wat je tekort schiet (of het nou is hoe je eruit ziet of je haar, je gewicht, je huid, je huis) is sinds jaar en dag een van de drijfveren onder veel reclames.

8 likes

Ik keek even snel en zag het kind niet, dacht dat Ari een luipaard body aan had haha :troll:

12 likes

Oh wat heftig! Ook dat onzin met link naar kanker enzo. Totaal niet bewezen.

11 likes

:joy:

21 likes