Mommybloggerstopic #8

Ik kan mij ook niet voorstellen dat leraren op al die prullaria zit te wachten. En eigenlijk wil ik hier ook niet aan mee doen.

Ik was wel laatst bij iemand thuis waarvan haar man leraar is en daar stond een gieter met de tekst ‘bedankt dat je mij hebt helpen groeien’ en zij gebruikte dat ding serieus al jaren. Dus er zijn blijkbaar we leraren die er op zitten te wachten.

3 likes

Prullaria zitten we zeker niet op te wachten, maar wordt zeker wel gewaardeerd. lieve woorden mogen altijd, al is dat via een berichtje in een app, een kaartje, een mailtje etc. Het gaat vooral om het gebaar en dat we gezien worden voor de rol die wel spelen in het leven van je kind.

En niet om ondankbaar over te komen, maar als je wel een kleinigheidje doet, probeer een keer wat anders dan chocola, want dan krijgen we al zoveel en krijgen we allemaal een dikkere reet van, haha. (en niet alle juffen/pm’ers/meesters houden van chocola, haha)

7 likes

Haha ik snap je wel maar dit schept toch júist weer verwachtingen :grinning_face_with_smiling_eyes:
<< Nee het móet allemaal niet maar het is wel leuk om iets te krijgen maar liever geen teddybeer of mok waar je niks aan hebt maar doe dan iets wat op kan zodat je er niet oneindig tegenaan hoeft te kijken of weg moet gooien maar ook geen alcohol want niet iedereen houdt van wijn maar chocola is ook zo afgezaagd en we krijgen te veel chocola dus wees liever een beetje creatief! maar het is echt geen verplichting maar het zou wel leuk zijn als je wat moeite deed. Maar het móet niet. >>

Sowieso dat er weer een mega populariteitscontest ontstaat tussen de ouders van alle kinderen die vlinder en storm heten van wie de meest Pinterestwaardige juffen- en meestercadeautjes heeft geknutseld. En dan met juffen- en meesterdag weer (dat was toch ook een ding?) en op de verjaardag van de juf of meester ook weer.

63 likes

Ik verwacht helemaal niks en als je toch chocola geeft, lekker doen of niet. Ik geef alleen een tip mee, doe er vooral mee wat je er mee wil doen.

4 likes

Tijdens mijn stages vond ik het wel leuk om cadeautjes te krijgen, maar een onverwachte mail van een ouder waarin stond hoe blij ze was met mijn begeleiding vond ik nog veel waardevoller om te krijgen!

7 likes

Inmiddels post Elise er zelf ook over. Want spon voor de tafelschikking, dan moet je wel. Als ik zo’n schijt zou hebben aan de regels, zou ik die tafelschikking lekker zelf betalen en over dat hele “friendsmas” niets posten.

Waarom ik haar nog volg als ik me zo aan haar erger snap ik inmiddels zelf ook niet meer, dus ik ga haar nú ontvolgen. :laughing:

3 likes

Aiiiii ik heb vanochtend net alle drie de leidsters een tasje met kerstthee en een fancy chocoladereep gegeven :laughing:
Bewust juist dat gekozen met het idee dat ze het (als ze er niet van houden/teveel van krijgen) weg kunnen geven. Een fles wijn is in het land waar ik woon niet gepast om te geven. En zo creatief ben ik verder niet, mokken ed zou ik zelf als leraar ook niet op zitten te wachten. Peuter had er een kaart bij geknutseld en ik had ook een blik kerstkoekjes met een kaartje eraan voor het personeel in keuken etc, die krijgen anders niks en zij werken ook hard.

7 likes

Aaah haha, geloof me, het wordt gewaardeerd! Ik wilde met mijn bericht niemand een rotgevoel geven trouwens! Het blijft het gebaar dat telt en het is altijd al super lief als iemand er aan denkt!

3 likes

Onlangs poste ik zo iets in het Corona topic. Ik had een mama aangesproken in een speeltuin, ik wist dat ze Corona had, en vroeg haar om naar huis te gaan. Was trouwens een drukbezochte speeltuin en ze was daar zonder mondkapje met haar zoontje. Zat hem dolleuk te duwen op de schommel. Kindje heeft uiteindelijk geen Corona gehad maar dat kan evengoed van wel. Een wappie moeder heeft me toen aangevallen en me verweten dat ik mensen buitensluit.

Maar de regels zijn duidelijk. Als je Corona hebt moet je in isolatie. Dat wilt zeggen dat je niemand mag zien, aparte wc gebruiken etc… als je in quarantaine moet dan blijft je thuis, alleen in je eigen tuin. Je mag wel naar de apotheek. In Belgie is het zelfs strafbaar om deze regels te overtreden.

12 likes

Oh nee snap ik hoor!! Ik zat zelf eigenlijk ook een beetje met mijn handen in het haar, wat is nou leuk om te geven? Denk wel dat je gelijk hebt over de lieve woorden want ze vonden de zelfgemaakte kaart geloof ik het leukst.

3 likes

Ik vind een boswandeling ergens in habbekutteveen ook anders dan een hele georganiseerde tocht met allerlei vaste ‘checkpoints’ en tot slot een plek waar je glühwein en warme choco kan halen (waarna de story abrupt stopt) en dan van tevoren trots een volle parkeerplaats filmen. Dan zoek je überhaupt heel erg de grenzen op met schijt.

3 likes

Ik zie het. En dan schrijft ze erbij ja we waren getest…meid je houdt je nog steeds niet aan de regels hoor…

3 likes

Oh man ik ben het hier zo mee eens. Met alle respect, de gastouder en leiding van het kdc van mijn kinderen spelen idd een grote rol in hun leven, maar er zijn wel meer mensen bij wie dat zo is? (Kinderarts, fysio, logopedie, huisarts, vroeger de kraamzorg en verloskundige etc etc). Natuurlijk is het leuk om waardering te krijgen maar vind het echt een beetje jammer dat het blijkbaar een soort ongeschreven regel is geworden. Ik werk zelf ook intensief met mensen en heb in zekere zin ook een grote impact op hun leven, maar daar word ik voor betaald en ik verwacht echt geen chocola of een kaartje of wat dan ook.

11 likes

Door de vlogs van Wil is er echt een wereld aan mij geopenbaard waarvan ik nooit wist dat hij bestond. Ze heeft het zo vaak over volledige projecten en knutselwerken voor alle juffen, ingewikkelde traktaties en duizend dingen die mee moeten. Ik krijg er telkens al preventieve stress van, het lijkt wel een tweede baan om je kinderen naar school te laten gaan. :joy:

Als ik dan nu over pietenpakjes hoor denk ik echt oh god, ik zou echt bekend staan als de loedermoeder op het schoolplein.

11 likes

Zo herkenbaar dit! Deze week al moeten denken aan potjes en kaarsen die mee naar school moesten voor het knutselen, bordje en eten voor het kerstontbijt, kids in kerstpak naar school, spullen voor goededoelenactie meegeven, extra tas voor alle knutsels mee geven oh en nog even bedenken wat we volgende week met de schoolsluiting gaan doen…dat kerstcadeautje voor de juf dacht ik gisteravond om 23u eens aan en dat is dus niet meer gelukt :upside_down_face:

Ik snap soms ook echt niet dat het anderen wel lukt daar aan te denken want ik ben al blij als ik alles waar expliciet om gevraagd word onthou :grimacing:

5 likes

Haha die motivational speech voor jongeren van Martine :woozy_face: daar komen we echt de crisis mee door inderdaad

1 like

Ik wil nu echt geen advocaat van de duivel spelen, maar als iedereen op zo’n privé bijeenkomst thuis gevaccineerd én getest is (sneltest), hoeft het toch geen drama te zijn dat meer dan 4 mensen samen komen?

Ik ben mega PRO verantwoordelijkheid nemen, maar als je je én hebt laten vaccineren, én extra laten testen, dan heb je toch echt je bijdrage geleverd en je gezond verstand gebruikt?

Wij weten toch niet hoe het bij hen was qua testen/vaccineren?
Ik ben overigens Belg dus niet volledig op de hoogte van de maatregelen in NL, dus misschien zeg ik nu iets heel doms. Sorry in dat geval :sweat_smile:

11 likes

Zelftesten zijn niet feilloos en vaccins ook niet. Zeker met omikron is het echt geen goed idee om in groepen binnenshuis samen te komen en lekker in elkaar’s aura te hangen. Ik las dat omikron twee keer sneller verspreid dan delta en ze zijn bang voor een code zwart scenario. De ziekenhuizen liggen in NL nog steeds erg vol.

In Nederland is het dringend advies om niet meer dan 4 gasten per dag te ontvangen en ook zelftesten te doen voor je op bezoek gaat. 1,5 meter afstand is verplicht.

8 likes

Dat begrijp ik, maar indien je gevaccineerd bent, is de kans dat je door Corona in het ziekenhuis belandt (en dus de zorg (over)belast) heel erg klein.

Ik kan dus wel - vanuit menselijk oogpunt - begrijpen dat mensen in dat geval toch enigszins afwijken van de regels.

Ik probeer hier niet Elise en co te verdedigen, maar deze situatie duurt al 2 jaar en ik kan er gewoon echt inkomen dat mensen die alles al 2 jaar ‘volgens het boekje doen’ nu op hun manier toch proberen nog iets ervan te maken qua sociaal contact. Dat je elkaar moet gaan knuffelen, is dan weer het andere uiterste natuurlijk.

7 likes

Misschien ben ik nu heel hard en ondankbaar (ik heb ook geen kinderen), maar zoals iemand al eerder aanhaalde; juffen en meesters krijgen toch gewoon betaald voor hun werk*? Ik geloof echt absoluut dat het een zwaar beroep is en een blijk van waardering via een kaartje/mail/app/mondeling zou ik zelf ook zeker doen, maar al die cadeautjes vind ik zelf super overdreven + in een schoolomgeving ook veel te gevoelig ivm verschil in inkomen van ouders. Snap niet dat scholen daar geen afspraken over maken met ouders

*misschien wel te weinig, maar aan alle prullaria hebben ze ook niks

47 likes