Mommybloggerstopic #8

Volgens mij is de site van mamaworden ook uit de lucht

3 likes

Net zoals foodgloss 🄲 mis haar zo

11 likes

Dacht ik ook al! Dat wij iets te duur vinden betekend toch niets? Ze zullen het wel waard vinden

2 likes

Vind het echt totaal onnodig om te speculeren wat iemands vakantie, auto of iets gekost heeft en hoe dat betaald is. Maar het valt me op hoeveel influencers duidelijk niet ik het verkeerde nest zijn geboren en tegelijkertijd walgen van het idee dat mensen denken dat ze ooit iets gekregen hebben. De boodschap is altijd: wat je ook doet, als je maar weet dat ik deze positie from the bottom heb opgebouwd. Waarbij ze ook nog een mega grote scheiding maken tussen materiƫle hulp krijgen en gewoon onwijs veel steun krijgen. Hoe kan het idee dat een ander denkt dat je hulp krijgt nou zo intens storen?

Je komt thuis van een luxe vakantie, je moeder heeft je koelkast geschrobd en vol gezet met lekkere verse dingen voor de eerste dagen en je eerst volgende post gaat over hoe je boos bent omdat mensen denken dat je ouders je helpen.

65 likes

Ik snap screenshots naar haar sturen ook echt niet, maar wel dat mensen - like me - benieuwd zijn wat het hotel kost. Juist doordat ze zelf in een story plaatst; ā€˜we hebben paar % korting gekregen (iets met member zijn of wat, weet ik niet meer wat er stond) dat scheelt veel op zo’n enorm bedrag’. Dan ben ik benieuwd wat een enorm bedrag is voor een hotel. Die stories heeft ze inmiddels verwijderd zie ik.

2 likes

Ze leest vast mee! Ik ben vorig jaar op dit forum terecht gekomen omdat ik me enorm ergerde aan Annic en haar mama-worden-zwendel. Ik ging haar toen googelen omdat ik dacht ā€˜ik zal toch niet de enige zijn die dit absurd vindt’. Dit forum was een van de eerste hits.
Ik denk dat elke influencer zichzelf regelmatig even zoekt op google, Michelle vast ook.

Nog steeds jammer dat Annic er helemaal mee gestopt is trouwens, was echt geweldig irritainment :grin:

11 likes

Ik begrijp sowieso niet waarom mensen zo op geld gericht zijn en meteen gaan opzoeken wat iemand anders zijn auto/hotel/vakantie/fles wijn oid gekost heeft. Wat heb je aan die info en wat ga je er mee doen?

7 likes

Hier is toch ook een keer een artikel over verschenen als het gaat om Engelse bloggers? Kan het nu niet vinden, maar dat YouTube/social media eerst een soort democratisch platform leek waarbij iedereen de kans kreeg om in de media te werken en niet alleen mensen die dure opleidingen en fancy onbetaalde stages konden doen. Maar dat de succesvolle Britse YouTubers uiteindelijk juist uit rijke families blijken te komen, omdat zij daardoor mooie en luxe dingen konden laten zien (of überhaupt kenden).
De gelijke kans om een eigen kanaal te beginnen, heeft juist bestaande sociaal-economische ongelijkheden uitvergroot. Zijn natuurlijk altijd uitzonderingen en in Nederland zijn de verschillen minder extreem, maar vind dat altijd wel fascinerend. Zelfde dat social media aanvankelijk juist niet gedicteerd zou worden door reclames zoals de traditionele modebladen. Tja, was leuk zo lang het duurde.

22 likes

Haha love deze zure reactie, gewoon waar.

2 likes

Volgens mij is ze zich wel heel erg bewust van het feit dat ze een geweldig vangnet heeft in familie en vrienden en dat dit niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Althans, zo vind ik dat meestal wel overkomen. En ze weet ook wel dat ze geprivilegieerd is opgegroeid met ouders met een goedlopende zaak, elk jaar op vakantie kunnen gaan. Het is niet alsof ze dat het ze vanaf de straat hetgeen heeft bereikt wat ze nu heeft. Maar dat geeft mensen nog geen vrijbrief om aannames te doen dat haar ouders het wel zullen betalen en screenshots te sturen met wat het hotel wel niet per nacht kost blabla.

Wat iemand hierboven ook zegt, uit een stabiel, welvarend milieu komen lijkt ook wel een soort ā€˜vereiste’ voor veel influencers/bloggers/vloggers etc.

3 likes

Kijkt iemand wel tegen haar op? :joy:

1 like

Ik weet verder dus niks van Michelle, maar mijn punt blijft: waarom is dit erg?

1 like

Eens hoor. Ik snap sowieso niet zo dat lifestyle influencers aanslaan en mensen die überhaupt berichten sturen. Alleen precies wat jij zegt: waarom zou je jezelf verdedigen?

2 likes

Ik zie het op insta vaker voorbij komen bij voornamelijk vrouwen. Bij Michelle, bij Vera (werd in ander topic over gepost), bij Julia Mekkes (ex van een Roelvink :upside_down_face:). Iedereen kan zien dat zo’n vakantie duur is, zonder precies te weten wat het heeft gekost. Maar mensen die influencers volgen weten inmiddels toch ook wel dat die soms exorbitante bedragen verdienen voor hun werk? Dus waarom dan denken dat iemands ouders dat hebben betaald? Of bijv. de partner van iemand in sommige andere gevallen? Natuurlijk zet je jezelf in de spotlight door influencer te zijn, maar als je dan honderden berichten ineens krijgt over je extreem dure vakantie dan knapt er misschien wel even iets :woman_shrugging:.

6 likes

Mij lijkt dat echt verschrikkelijk werk ook :rofl:. Ik doe liever wat ik doe, voor het medium loon dat ik verdien.

7 likes

Maar de vraag is of iedereen weet dat je zulke exorbitante bedragen verdient. Michelle Bollen is qua grote veruit geen Mascha, Enzo en zelfs geen Vera. Kan je het mensen kwalijk nemen dat ze al die luxe zien en denken dat je hier toch wel een helpende hand hebt gekregen? Zeker als je hen die luxe wel dag in dag uit voorspiegelt, maar nooit transparant bent over het hoe?

Daarnaast zijn financiƫn natuurlijk complexer dan dat papa en mama je vakantie pinnen. Van veel influencers weten we prima dat hun levenstandaard toen ze begonnen ook al hoger lag. Het gaat me dus niet eens per se om dat je je verdedigt. Het is jouw platform, dus doe de deur direct dicht als je vindt dat de grens wordt overschreden. Het gaat mij om de argumentatie en dat daar altijd heel scherp in gezegd moet worden dat het selfmade is, terwijl we allemaal zien dat daarover te twisten valt.

7 likes

Ik vind het altijd een beetje dubbel, wss hebben ze zoveel volgers omdat ze juist dat luxeleven leiden en laten zien want een vlog over boodschappen doen bij de Aldi en naar een camping in Schubbbekutteveen gaan vinden veel mensen niet zo spannend. Maar zodra ze dit luxeleven iets teveel etaleren zijn mensen in shock dan denk ik ehh ja als volger heb je hier zelf een bijdrage aan geleverd?? En als Bonnie bijv weer ergens gierig over loopt de doen krijgt ze ook een hoop commentaar. Nouja in the end spreekt middelmatige luxe mensen het meest aan blijkt :joy:

Vind het zelf overigens leuker als iemand het gewoon ownt dat ze belachelijk veel geld hebben zoals Monica of Josh.

7 likes

Moet zeggen dat ik die ergernis ergens ook wel snap. Denk dat de mentale druk veel hoger is dan het gedane werk. Een vriendin van mij is een soort van per ongeluk best groot aan het groeien met een Instagram die ze in lockdown uit verveling startte. Als ik zie hoe mensen zich gedragen, je opeisen (letterlijk stalkerig gedrag zoals jouw vrienden dm’en als jij geen antwoord geeft), je constante feedback krijgt, je vaak aan staat op zoek naar ā€˜beeld’ snap ik wel dat je baan veel groter voelt dan de maatschappelijke waarde. Dat het bijna als een gunst naar je publiek voelt dat zij mogen meekijken ipv dat jij bestaat bij de gratie van dat publiek.

11 likes

Haha ja, ik heb dat gedaan! Gewoon ff kijken waar ze zitten qua hotel, want vond het er wel echt mooi uitzien. En dan denken; ā€˜oh even kijken wat ā€˜t kost als wij daarheen willen’

Net als dat hotel in mallorca waar ze altijd heen gaan. Ze doet er zo geheimzinnig over waar het is en de locatie niet deelt. Want het is klein en ze wil geen ā€˜fans’ om zich heen ofzo. :woman_shrugging:t3: Deel dan überhaupt niets over je vakantie… ga gewoon lekker genieten met je gezin.

Edit: naam hotel weggehaald

6 likes

Wel benieuwd naar dit artikel (en of er kritische vragen worden gesteld), maar heb geen premium. Iemand wel die het kan lezen? :stuck_out_tongue:

https://www.ad.nl/gezin/moeder-en-influencer-deze-momfluencers-doen-het-goed-op-instagram~aa92df0f/

3 likes