Goh, nog meer oordeeltjes. Was ook niet te missen natuurlijk, in een roddeltopic. Ik zal wel weer verdwijnen naar de achtergrond en jullie hemelprijzen naar jullie godin Lois in alle stilte meelezen 
Ja echt overdreven om veel over racisme te praten inderdaad 
Jij hebt toch ook een oordeel over Lois?
Ik denk dat het feit dat je je ongemakkelijk bij het onderwerp lijkt te voelen, misschien al aangeeft dat je er toch nog even wat in zou moeten duiken? Ergens herken ik wat je zegt hoor, soms bekruipt mij ook wel eens die gedachte, alleen zie ik dat dan als een teken dat ik er niet voldoende kennis over heb. Dan lees ik me in en valt uiteindelijk het kwartje. Als wit persoon heb je de luxe om te kunnen zeggen âwat een onzin allemaalâ of ânou nou dat is wel heel overdrevenâ.
Ik vind het oprecht jammer dat je in de verdediging schiet en begint over âoordeeltjesâ, wat het echt heel denigrerend maakt. We hebben het hier over een belangrijk onderwerp wat bij lange na niet genoeg aandacht krijgt. Als iemand jou als wit persoon (er vanuitgaande dat je dat bent) er op wijst dat je er naast zit m.b.t. racisme dan is het aan jou om dat te slikken en het beter te willen doen. âWeâ zijn al zo lang met zijn allen het onderdeel van een groot probleem. Probeer er dan van te leren en ga voor jezelf eens onderzoeken wat er precies bij jou knaagt. Er zijn bronnen genoeg te vinden!
Ik voel me nergens ongemakkelijk bij. Ik vind het van de zotte dat bij elke goede daad, meteen wordt gesproken van white privilege enzo. Meiden die in Curaçao honden helpen, steunen en doneren aan stichtingen. Jullie roeptoeteren hier met zân allen dat die stichtingen daar geen fuck aan hebben. Maar wedde dat ze ongelooflijk blij zijn met 3 dagen hulp? Maar nee, dat is meteen white privilege of wat dan ook. Meteen ontzettend negatief en labels plakken. En dat zie ik overal! Als er ook maar iets van een goede daad wordt gedeeld op Instagram, is Lois daar om iemand even op zân âwitte plekâ te zetten. Irritant, onnodig en ja, in mijn inziens overdreven! Nou, de groeten hier.

Oke, volgens mij heb je nog een lange weg te gaan wat betreft het onderwerp. Want het voorbeeld wat jij noemt is echt op en top witte privilege en white saviorism. Er is bijna geen duidelijker voorbeeld

meine GĂŒte
Als je echt niet weet wat er mis is met deze zogenaamde liefdadigheidstripjes, dan zou ik mij meer gaan inlezen in vrijwilligerswerk en de schadelijke effecten die hieruit kunnen voortkomen. Dit is niets meer dan een publiciteitsstunt van deze vrouwen, wat schijnbaar goed werkt want het maakt ze âaaibaarâ. Professionals maak je hier alleen echt niet blij mee.
Laatste post van Sanny al gezien? Daar wordt echt keihard gewerkt hoorâŠ
En maar roepen dat ze daar Ă©cht een verschil maken in hun kekke roze overall. Het is gewoon een snoepreisje (mag best!), maar gooi er niet zoân schijnheilig wereldverbeteraarsausje overheen. Ik erger me er kapot aan en ben blij dat tenminste één andere influencer het benoemt (en nee, ben verder geen Lois fan, maar dat dit privilige is, is toch overduidelijk?). We gaan
licht brengen
, het is om je dood te schamen.
Ik denk overigens dat de Huismuts het wel door heeft inmiddels, die plaatst niet voor niets alleen maar stories en geen blijvende posts.
Ben ook echt benieuwd hoeveel aandacht ze hier aan blijven besteden als ze weer terug zijn uit curaçao.
Ik vind echt t toppunt van dit alles dat ze gewoon vooraf niet bedacht hebben dat ze deze kritiek zouden krijgen, ze hebben zoân ongelooflijk hoge pet van zichzelf op.
Of ze hebben dit wel voorzien, maar ze hebben schijt, dat kan natuurlijk ook.
Sanny heeft de post met heel veel kritische comments (waaronder van Marketingvrouw) verwijderd van IGâŠ
Kritiek verwijderen dusâŠ
Het klonk vooraf misschien nog best ok âwe gaan daar vooral meehelpen en aandacht vragen voor de goede doelenâ.
Maar in vergelijking met de aandacht die ze voor hun outfits hebben, de nadruk op hun luxe hotel (âeven een roomtour, kijk nou mooi!â), vip-lounge en cocktails aan het strand steekt het goede doelen-deel er schraal bij af. Dat hadden ze (en hun omgeving) wellicht niet zo ingeschat voor vertrek
Wat mij vooral stoort is alles eromheen. Een paar dagen bij zoân stichting helpen en bv volgers oproepen aan goede doelen te doneren is voor mij geen probleem.
Maar je ziet eerst al filmpjes voorbij komen van hun gepersonaliseerde koffers in de privĂ© ontbijtlounge op Schiphol. Dan allerlei beelden van hun gigantische kamers op een duur all in resort. Hun gepersonaliseerde matchende kleding en hoe erg ze aan het genieten en het lachen zijn met zân allen.
Het constante zie ons eens leuk en geweldig zijn.
Het zou vast gewaardeerd worden dat ze wat dierenhokken hebben schoongemaakt, maar dat ook wel zonder die hele poppenkast eromheen toch?
Het lijkt ze daardoor meer om hun eigen gevoel en aanzien te gaan, dan om de mensen/dieren die ze willen helpen.
Ja precies dit
Ik wist eigenlijk quasi niks over âwhite privilegeâ tot ik begon mee te lezen (en soms te posten) in dit topic.
Ik geef toe dat ik ook meerdere keren het onderwerp opnieuw moest lezen, laten bezinken etc. vooraleer ik me er steeds meer bewust van werd dat het heel belangrijk is dat dit blijft aangekaart worden.
Nu merk ik dat ik in mn dagelijks leven er ook over begin tegen mensen die net als ik geen flauw idee hadden over hun privilege.
Ik ben dus eigenlijk net heel âdankbaarâ dat ik deze info uit het topic gehaald heb of ik was me nooit voldoende bewust geweest hiervan.
Dus wat mij betreft kan het niet genoeg herhaald worden. En als je in eerste instantie met je ogen rolt, raad ik aan om te achterhalen van waar die ergernis komt EN om er toch meer over op te zoeken of minstens de goed onderbouwde posts van dit forum hierover te lezen.
Sorry ik typ op mijn telefoon dus mijn post komt wellicht niet zo over als ik hem bedoel, maar ik bedoel het dus alleen maar positief. Het hier posten over white privilege kan echt ogen openen, zeker voor mensen die er anders in hun omgeving niet mee zouden geconfronteerd worden.
Herkenbaar, ik ben zelf ook echt enorm aan het denken gezet door dit forum. De posts van Marketingvrouw hier zijn ook enorm waardevol geweest.
Misschien moet dit het chapter zijn dat je niet out loud leest