Tnx, uiteindelijk is het het openluchtmuseum in Ootmarsum geworden, maar deze gaan op de lijst voor de volgende keer
Oh, ziet er ook leuk uit!
Ik heb vakantie en geen vakantie plannen maar wel het dal vrij abbo genomen en een museum kaart in bezit dus ik wil flink wat musea gaan bezoeken deze vakantie. Hier nog goeie aanraders voor tentoonstellingen die nu te zien zijn?
Kunstmuseum (den haag) heeft een fashion tentoonstelling waar ik benieuwd naar ebn en volgende week ga ik naar Singer Laren
Fiep Westendorp in het rijks was ook leuk!
Mijn vriend heeft hetzelfde en heeft een lijstje! ![]()
Kunsthal Rotterdam, pinguĂŻns en bloemen (die over bloemen vond hij leuk want het is hele diverse kunst, allerlei stijlen, als er maar een bloem op staat).
Singer-Laren, Meesterwerken uit Le Havre. Impressionisme. Vind ik altijd heel mooi dus hier wil ik ook graag heen!
Rijksmuseum heeft een tentoonstelling met tekeningen van Fiep Westendorp.
In rijksmuseum Twenthe vond ik zelf deze van Finse schilder Pekka Halonen leuk.
Bij Groningen: BeauÂty of the Beast â DieÂren in de art nouÂveau. Hier is hij geweest, heel klein maar wel leuk/schattig.
In het Forum in Groningen is nu een tentoonstelling over Marilyn Monroe erg leuk!
En in het groninger museum is een tentoonstelling over hip hop die is mooi opgezet en ook een aanrader.
Hier wil ik graag heen! Wel 2.5 uur rijden, meteen maar een dag Groningen van maken.
World Press Photo Expedition in Amsterdam.
En als je er dan toch bent, het Paleis op de Dam zit er naast en vond ik ook leuk om te zien.
Dank voor alle tips!
Vandaag naar het rijks geweest voor Ed van der Elsken en even gespiekt bij Fiep Westendorp (was heel druk) afgelopen week ook bij Huis Marseille geweest. Komende dagen ga ik even een lijstje maken wat ik allemaal verder wil bezoeken
Vandaag zo leuk gehad bij het openluchtmuseum. Wel druk.
Ik vond de tentoonstelling Bakudengar in Museum Arnhem heel mooi! Niet zo groot maar vond het heel indrukwekkend. En er is nu ook een handwerktentoonstelling, ben ik nog niet geweest maar wel heel benieuwd naar
Museum Arnhem ben ik recentelijk nog geweest. Draadkracht is ook klein maar leuk, ik ben sowieso de laatste tijd erg into textiel kunst.
Wat vond je van Ed van der Elsken? Ik vond het wel een aanrader! Was ook lekker rustig toen ik er was.
En Fiep, ik weet niet wat er gebeurde maar ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen van de nostalgie die me ineens overviel daar ![]()
Ja was leuk! Ik kende hem dus eigenlijk niet, wat mijzelf wel verbaasde want voor werk en studie ben ik veel bezig met kunst maar wel minder bekend met fotografie.
Bij Fiep Westendorp was het zoo druk in die kleine ruimtes dat ik niet alles goed heb kunnen zien. Word goed bezocht dus en was ook zo lief dat je daar allemaal leeftijden zag want zo veel mensen kennen haar werk natuurlijk.
Aanhakend op (voor mij) onbekende kunstenaars, zondag ben ik ook in het Drents Museum o.a. naar de tentoonstelling van Amrita Sher-Gil geweest. Die kende ik ook niet maar was ook een mooie tentoonstelling
Ik heb dus sinds deze zomer een museumkaart en vandaag ben ik naar de tentoonstelling van Bouke de Vries in het Keramiekmusuem geweest (Unbroken). Tijd terug al goed recensies gelezen en ik was echt positief verrast. Sterker nog, bij sommige stukken was ik echt enorm geraakt, en ik voelde me een een âhelerâ mens toen ik naar buiten stapte. En ik was blijkbaar niet de enige want er was een overzicht van mensen die nav zijn werk tattooâs hebben laten zetten.
Ik ben in elk geval zo blij met mijn keuze om die kaart aan te schaffen. Vind het vooral zo lekker dat ik dan gewoon voor 1 tentoonstelling naar het museum kan em dat het prima is als ik dan na een half uur klaar ben. Voorheen dwong ik mezelf om dan alles te bekijken, want een kaartje is immers niet goedkoop, maar dat maakte de ervaring niet altijd beter en soms ook gewoon teveel.
Dit was echt een succes! Ben naar 8 musea geweest. Denk dat de hoogtepunten de tentoonstellingen van Ed van der Elsken in het Rijks, Amrita Sher-Gil in het Drents Museum en Glowers Forever in Kunsthal Rotterdam. Het minst vond ik Zin in! Bij het Catharijne Convent en Mundo Magico in Kunsthal Kade.
Ben ook nog bij Wunderkind in Huis Marseille, Manosphere in het Stedelijk, en Museum beelden aan zee, hier ging ik eigelijk speciaal voor Femmy Otten maar er was maar weinig werk (wel mooi) en de grote tentoonstelling vond ik persoonlijk niet zo, wel echt mooi museum en leuke locatie.