Museum(kaart)topic

Oeh leuk topic!
Ik heb sinds 2 weken weer een museumkaart. Was bij de Hermitage in Amsterdam geweest. Vond het heel leuk en heb weer motivatie om weer vaker naar een museum te gaan. :slight_smile:

1 like

Even een up voor dit topic!

Ik heb laatst een museumjaarkaart gekocht.

2 likes

Leuk! Waar wil je als eerste naartoe gaan?

Leuk! Ik heb m er dit jaar weer ruim uit!

1 like

Ik denk dit weekend misschien naar Voorlinde. En wil ook in Amsterdam naar het Tropenmuseum, Van Gogh, Stedelijk en het Joodse museum komende maand!

Zie nu trouwens dat een deel mist van mijn vorige bericht haha. Wilde vragen wat jullie aanraders zijn waar ik Ă©cht heen moet dit jaar.

Voorlinden is niet gratis toegankelijk met de museumkaart. Alsnog een aanrader trouwens!

Ik moet echt eens gebruik gaan maken van de museumkaart. Eind februari gekocht dus al snel kon ik hem niet meer gebruiken. Dus ik heb geen actuele aanraders voor je!

1 like

Ons’ lieve heer op solder voordat ze niet meer kunnen voortbestaan :pensive:

Oh en ik vind het Mauritshuis ook prachtig. En het Amsterdam Museum is ook ondergewaardeerd.

2 likes

Ik wil mijn culturele leven weer nieuw leven in blazen:

En dit of begin volgend jaar naar de volgende exposities gaan:

Van 8 oktober 2021 tot en met 27 maart 2022 staat het Drents Museum in het teken van deze bijzondere kunstenaar tijdens de tentoonstelling Viva la Frida! - Life and art of Frida Kahlo .

Goth is de grootste subcultuur ter wereld. Goth is een levensstijl vol onbestemd verlangen naar de donkere kant van het leven. De tentoonstelling GOTH – Designing Darkness gaat op zoek naar de bronnen van de goth scene en presenteert twee eeuwen cultuurgeschiedenis vol dramatische verbeeldingen, onheilspellend design en zwartgallige kunst. Midden in het historische Den Bosch met zijn middeleeuwse en neogotische monumenten toont GOTH – Designing Darkness ook hoe deze duistere tegencultuur nu wordt verbeeld. Nog nooit eerder was het zó donker in een museum


Te zien t/m 18 april 2022 in Design Museum Den Boscj

4 likes

Ik ben naar deze geweest en vond het wel leuk omdat het een verzameling is van allerlei verschillende objecten uit allerlei verschillende tijden.
Maar ik weet het niet, ik ben altijd een beetje teleurgesteld door de tentoonstellingen in het designmuseum
 Ik heb soms het idee dat ze eigenlijk heel diepzinnig willen zijn maar niet veel verder komen dan wat vage quotes op de muur hangen en 'kijk, allemaal nazi-objecten, tof he" of 'kijk, allemaal gothic dingen. cool he".

3 likes

Ik verheug me nu al op ‘de grootste Vermeer tentoonstelling ooit’ in het Rijksmuseum, maar dat is pas voorjaar 2023.
De drie Vermeers uit het Mauritshuis, waaronder het meisje met de parel, gaan daar dan ook naar toe. Het lijkt me heel bijzonder om ze allemaal bij elkaar te zien.

Leuk om wat inspiratie te delen trouwens @anon91169173 :raised_hands:t4:

2 likes

Dat klinkt ook als iets leuks om naar uit te kijken en gaat bij mij nu ook op het lijstje. Ik stond er net bij stil hoe ‘leeg’ dit jaar voor mij was wat betreft museumbezoeken en moet echt er weer vaker uit.

Hoe meer suggesties hier hoe beter. :slight_smile:

Eensch! Ben dit jaar voor het eerst naar het Kröller MĂŒller geweest en dat was echt een hoogtepunt in een verder idd leeg jaar.

2 likes

Wat een leuk topic! Ik wil ook nog graag naar het Drents Museum, mijn moeder is al geweest en die vond de tentoonstelling over Frida Kahlo ook erg indrukwekkend

Leuk artikel

2 likes

Ik vond Maison Amsterdam ook echt te gek!

Ik ga er weer eentje nemen, echt leuk. Hopelijk blijven de musea flink wat weken open in het komende jaar

Wat vinden jullie een aanrader met een puber? Ik zat zelf te denken aan het tropen museum?

  • Tropenmuseum, Wereldmuseum, Museum voor Volkenkunde
  • Foam Amsterdam, Fotomuseum Rotterdam
  • Museum Voorlinden
  • Naturalis
  • Militair museum
  • Verzetmuseum, Watersnoodmuseum
    
afhankelijk van de interesses
1 like

Ik heb dit jaar weer een museumkaart gekocht en heb als voornemen om iedere maand tenminste 1 keer naar een voor mij nieuw museum te gaan. Ik heb al eens eerder een kaart gehad, maar heb daar toen vanwege de pandemie weinig gebruik van gemaakt. Wat zijn jullie favoriete musea? Of is er een bepaalde collectie die ik Ă©cht moet zien? Ik ben komende week vrij en wil denk ik met het ov eentje bezoeken. Ik dacht aan het Keramiek Museum in Leeuwarden.

5 likes

Het Drents museum heeft nu wel wat toffe tentoonstellingen zag ik. Het Fries museum ook. En was je al naar het groninger museum geweest met versace? Oh en het stripmuseum!

Edit: nieuw museum zie ik. Sorry die van Groningen ken je dan vast. Drachtster museum is ook wel leuk, wel klein. In Heerenveen zit ook nog een museum wat leuk klinkt.

2 likes