Ik vind bijna alle exposities in het Kunstmuseum Den Haag interessant en heel mooi vormgegeven (ze hebben vaak modetentoontellingen en die bezoek ik graag). Binnenkort wil ik bijvoorbeeld naar die over Balenciaga.
Het textielmuseum in Tilburg vind ik ook een aanrader, altijd leuk daar. En het Forum in Groningen heeft ook altijd hele toffe exposities (en een leuke vaste tentoonstelling). En het Glasmuseum in Leerdam.
Maar het leukste aan een museumkaart hebben vind ik eigenlijk nog om gewoon naar een stad te gaan en daar naar een willekeurig museum te gaan of zelfs alle musea die er zitten, ongeacht of het je op het eerste gezicht aanspreekt. Je ontdekt zo soms echt leuke dingen en als je het niet leuk vindt ben je zo weer weg.
Nu het hierover gaat trouwens, ik HAAT de site museum.nl (voorheen museumkaart.nl) . Ik kan nooit exposities of zelfs musea vinden via hun zoekmachine?? Je kunt alleen selecteren per provincie of op een paar hele brede thema’s, echt compleet ruk.
Het filteren/zoeken op alle musea in de stad Apeldoorn, of alle tentoonstellingen die iets met de tweede wereldoorlog te maken hebben zou toch geen rocketscience moeten zijn? Om nog maar niet te spreken over de manier waarop scrollen werkt, het haalt echt iedere keer het bloed onder mijn nagels vandaan maar ik weet geen goed alternatief (behalve google, waar het dan ook meestal op uitdraait)