Museum(kaart)topic

Wat een goed idee van het museumtijdschrift. Het direct een proefabonnement genomen om het eens te proberen!
En @LaPetiteRobeNoire , ga ook eens naar de app kijken want inderdaad de site van museumkaart is echt ongemogelijk.

Misschien nog een leuke tip, de kunsthal in Amersfoort. Niet heel groot en soms met een kleine toeslag maar ze hebben hele afwisselende en orginele tentoonstellingen. En niet heel erg druk.

3 likes

Oeh, leuk dat er wat leven in dit topic zit! Ik heb vorig jaar in maart een Museumkaart gekocht en afgelopen jaar al behoorlijk wat gebruikt. Ik denk dat ik hem wel wil houden, er staat nog best wel wat op mijn wensenlijstje!

Een paar musea die ik zelf aanraders vind:

• Van Abbe in Eindhoven! Kunstmuseum, mooie tentoontstellingen en ook vaak wel met verschillende audiotours etc. Ook veel oog voor toegankelijkheid.
  • Museum Beelden aan Zee in Scheveningen! Vooral ook hele toffe locatie maar vond het geheel daardoor heel mooi!
  • Kunstmuseum Den Haag is al genoemd, maar vind ik ook echt een aanrader.
1 like

Haha zeg me dat Koos Buster zijn artiestennaam is?! :smile:

Ik zag dat er zomer/najaar een grote Escher tentoonstelling komt in Den Haag voor de liefhebbers

4 likes

Ik ben vandaag naar een aantal musea in Rotterdam geweest. Vind dat zo chill aan de museumkaart, soms gewoon een hele dag ervoor uittrekken en dan verschillende musea bezoeken. En Rotterdam is daar erg geschikt voor!

Vandaag was ik in:

• Fotomuseum - eerste keer, mooie tentoonstellingen, al spreken foto’s mij vaak toch wat minder aan dan ander soort kunst. Ik was wel erg onder de indruk van de tentoonstelling van Sanja Marušić en er was ook een tentoonstelling over Sovjetonderdrukking in de Baltische staten, die ook veel indruk maakte.
  • Kunsthal Rotterdam: al vaker geweest maar is natuurlijk elke keer anders. Vond het erg mooie tentoonstellingen! Into the Black fantastic was echt heel mooi (laatste weekend dit weekend), maar ik was ook onder de indruk van Metamorphosis en bij Vrouwenpalet 1900 - 1950 zaten er ook mooie dingen tussen.
  • Natuurhistorisch museum Rotterdam - Ook eerste keer, heel ander type museum natuurlijk. Leuk om een keer geweest te zijn, en ze hadden een toffe tentoonstelling waarbij allerlei dieren uit natuurhistorische musea in zwart papier waren uitgesneden.

Ik hoop eind april nog naar het Kunstmuseum Den Haag te gaan, en ik wil ook graag nog naar de tentoonstelling How dare you make me feel this way in Museum Arnhem (tot half mei).

12 likes

Ja aanrader deze!!

2 likes

Goed om te horen!! Hoop dat ik er een dag voor kan vinden!

Ben je al geweest?

Helaas niet! Ik hoop nog een momentje te vinden maar weet nog niet zeker of dat ook echt gaat lukken :frowning: Even drukke periode helaas.

Ik ben wel naar het Kunstmuseum en het Fotomuseum in Den Haag geweest vorig weekend! Moest voor iets anders in Den Haag zijn en het was vlakbij, dus mooi te combineren. Kunstmuseum was de tweede keer maar blijft leuk. Nu een tentoonstelling over Escher, wel interessant maar pakte me niet super erg. Wel heel tof ingericht in samenwerking met een kunstenaarsduo die als een soort van antwoord op Escher verschillende werken hebben gemaakt.

Het Fotomuseum was op zich wel prima, maar dat was nu ook de tweede keer en dat is wel echt een museum waar ik niet per se heen zou gaan als het niet direct naast het Kunstmuseum zat en ik geen museumkaart had. Er was nu een tentoonstelling over school, dat was op zich heel uitgebreid maar vond ik qua onderwerp wat minder interessant. Daarnaast nog een tentoonstelling van een kunstenaar uit India over de gevolgen van klimaatverandering, die was wel mooi, maar redelijk klein.

Heeft iemand een aanrader voor een museum/tentoonstelling in Amsterdam?

• Museum Ons’ Lieve Heer op Solder of
  • Museum Het Schip (over de Amsterdamse school en woningbouw) of
  • de Embassy of the Free Mind.
4 likes

Wat leuk zeg! Alle 3 nog nooit geweest en 2 zelf nog nooit eerder van gehoord, denk dat ik 1 van deze ga bezoeken :slight_smile:

2 likes

Ik ben naar Tot zover geweest en naar de Dageraad (ipv het schip omdat het wat dichterbij was)! Bij Tot zover was nu een tentoonstelling over wat er gegeten werd bij afscheid en rouw. Kleine tentoonstelling maar wel interessant en mooi vormgegeven. De Dageraad is echt heeel klein, weet niet of je het echt een museum kan noemen maar ik kon ook nog precies mee met de rondleiding rond het gebouw, erg interessant! En helemaal fijn om te doen met een museumkaart

4 likes

Wat leuk, die twee ken ik ook nog niet, gaan op mijn lijstje!

1 like

Geen museum maar het Koninklijk Paleis op de Dam vond ik ook een aanrader!

1 like

De tentoonstelling van Katja Novitskova: model earth in het Fries Museum vond ik echt heel leuk. Het is niet een grote tentoonstelling maar ik vind het zo goed bedacht. Ze gebruikt beelden van de camera’s in de natuur. Van deze beelden heeft ze kunst gemaakt geïnspireerd op oa grotsschilderingen van vroeger.

Op dezelfde verdieping is ook de tentoonstelling seeds of memory. Daar staat een heel groot weefschilderij. Heel tof gemaakt en je blijft maar kijken zoveel is er te zien op de collage.

6 likes

Wat leuk, ben toevallig een weekendje in Friesland en we willen vandaag naar het Fries museum dus ga dit zeker bekijken :blush:

1 like

Wat leuk! Veel plezier alvast. Laat je weten wat je er van vindt?! Friesland is wel leuk hè! :grin:

1 like

Ik werd helemaal emotioneel bij van Gogh in Auvers :smiling_face_with_tear: aanrader wel

2 likes

Iemand toevallig naar de tentoonstelling van Yayoi Kusama in het stedelijk museum Schiedam geweest? Zo ja aanrader? vooral de vraag omdat ik niet om de hoek woon. Ben ook nog niet eerder in het museum geweest