Ohh die ga ik even luisteren! Dank voor de tip
Ik was nieuwsgierig naar het werk van Yayoi Kusama naar aanleiding van jullie berichten. Heel eerlijk gezegd weet ik niet of het geschikt/plezierig is voor mensen met trypophobia mij zou je er in ieder geval geen plezier mee doen (heb het niet super grondig uitgezocht, omdat ik al een beetje flipte, dus misschien kunnen sommigen er wel tegen). Disclaimer voor de rest!
De Pikachu samenwerking met Van Gogh is trouwens wel geinig, maar niet per se een hele grote aanrader. Ik was er zaterdag en de drukte vind ik wel te doen, dus als je graag zou willen zou dat niet het plezier moeten bederven. Maar ik vond het niet zodanig dat ik het zou aanraden.
Is er iemand wel eens bij het NXT museum in Amsterdam geweest? Leuk? De moeite? Ik kan niet echt een beter topic vinden over musea ed dus dan maar hier ondanks dat museumjaarkaart niet geldig is bij NXT
Ben er in 2020 geweest, was wel leuk! Ik wil er op zich wel weer heen (woon ook niet ver), maar het feit dat mân museumjaarkaart niet geldig is houdt me tegen.
Hey leuk topic wel! Heb pas weer een museumkaart.
Ben pas naar museum MORE geweest in Gorssel, sowieso een aanrader.
Ik wil nog naar kusama schiedam en ai wei wei in de kunsthal. En volgend jaar naar Abramovic in het stedelijk, daar kijk ik echt naar uit.
Ik volg deze man op twitter, hij is alle musea aan het bezoeken met zn kaart: https://twitter.com/jelteliemburg
Grappig om zân reviews te lezen
Leuke tips! Mocht je nog tijd hebben in storyworld Groningen is nog t/m zondag 29 oktober 2023 een kleine tentoonstelling van het werk van Aimee de Jong. Ik heb hem nog niet gezien, hopelijk lukt het nog voor zondag, maar ik heb er goede verhalen over gehoord.
Ben afgelopen weekend bij de tentoonstelling Brueghel: de familiereĂŒnie in het Noordbrabants Museum geweest. Heel leuk! Is nog tot 7 jan en vond het wel echt een aanrader. Sowieso mooi museu.
Een beetje laat, maar ben je nog geweest? Ik vond dit een mooie tentoonstelling! Het boek lijkt me ook mooi, maar ik heb het niet gelezen. Verhalen over de Dust Bowl vind ik sowieso altijd wel interessant, met die iconische fotoâs en bijvoorbeeld The Grapes of Wrath.
Ik weet niet of je dit misschien al gehoord heb, maar een aantal maanden geleden was Aimée de Jongh te gast in de podcast De Eeuw van de Amateur om te vertellen over het maken van dit boek. Ik vond het extra leuk om de tentoonstelling te zien met de achtergrond die ik daar had gehoord.
Jaa ik ben nog geweest! Die vrijdag lukte nog gelukkig. Ik vond het ook een mooie tentoonstelling en zeker her bezoeken waard. Het was niet groot maar wel uitgebreid en ruim opgezet. Dit boek van haar heb ik ook niet gelezen, de wespendief (ofzo) en taxi wel. En die kleine strips uit de metro kende ik ook. Over de Dust Bowl weet ik eigenlijk niets op wat dingen van dezs tentoonstelling na. Goede reden om de graphic novel te gaan lezen.
Bedankt voor de tip van de podcast! Ik heb die nog niet gehoord en wilde die eerst luisteren voor ik op je bericht zou reageren. Alleen tijdgebrek dus luisteren moet nog, maar ga ik zeker doen, ik ben heel benieuwd!
Dat ene boek over die wesp is ook verfilmd als televisiefilm, heb je die toevallig al gezien? Vond ik ook wel leuk!
Ik wil even de Anselm Kiefer tentoonstelling tippen bij museum Voorlinden. Ik ben er vandaag geweest en vond het een van de beste tentoonstellingen die ik gezien heb, echt waanzinnig. De film had ik een tijdje terug al gezien, dat gaf wel een extra dimensie omdat je daar ook ziet wat hem inspireert en hoe hij zijn werk maakt. Maar ik vond het heel bijzonder om zijn werk in het echt te zien, op fotoâs en film vind ik het eigenlijk niet goed tot zijn recht komen. Pas in het echt zie je hoe indrukwekkend het is.
De tentoonstelling is er nog tot 25 februari. Dus als je nog twijfelt: ga!
Ik vind het juist ontzettend tegenvallen. Niet vanwege de werken maar toen ik er was was het zo ongelooflijk druk. Heel veel mensen met buggyâs en kleine kinderen die probeerden rond te rennen. Mensen die mopperden dat je âvoorâ het schilderij stond⊠(Ik ben 1.58 en die kunstwerken zijn gigantisch). Ze hadden van mij echt minder mensen mogen toelaten, nu kwam het helaas totaal niet meer over.
Wat dat betreft kan in het stilte op sokkenuur aanraden!! Mijn eerste (en enige) bezoek in museum Voorlinden was tijdens dat stilte op sokkenuur, tentoonstelling van Rinus van de Velde (echt geweldig) en was echt een top ervaring! Heel rustig als je er dan om openingstijd bent.
Hebben jullie de tentoonstelling van kinke kooi gezien in het Fries Museum? Is echt heel vet! Het is niet zo lang meer tot en met eind maart maar de moeite zeker waard.
Wat hebben jullie de afgelopen tijd bezocht? Nog aanraders? Ik wil zelf denk ik nog naar het Drents museum en die tentoonstelling van Fiep Westendorp in het Nienoord museum lijkt me ook wel leuk.
Ik was vandaag naar Museum Jan in Amstelveen. Klein museum met eigen moderne glascollectie en twee leuke tentoonstelling. De grote tentoonstelling is van Tjalf Sparnaay. Hij maakt hyperrealistische olieverf schilderijen van hamburgers, gebakken eieren en andere dagelijkse en normale dingen. Vond het heel leuk. Ook een kleine tentoonstelling van een jonge kunstenares, met een mode achtergrond en half Japans. In Japan heeft zij geleerd met porselein te werken. En nu heeft ze sculpturale mode met porselein gecombineerd. Niet groot, maar erg leuk museumpje.
Ik hoop dat ik nog de tentoonstelling over kunst in het Derde Rijk in museum Arnhem redt. Is tot 14 april, woon niet in de buurt, maar lijkt mij heel interessant.
Ik weet niet in welk topic dit het best past maar ik ben de Viktor&Rolf tentoonstelling in Munchen gaan bekijken en was zo onder de indruk!
Outfits van verschillende collecties op poppenmaat
Schilderij dat zowel gedragen als opgehangen kan worden
Ik heb mode gestudeerd maar snap nog steeds niet hoe dit kan hahah
Past hier prima toch
Ben je wel eens in het Kunstmuseum in Den Haag geweest? Die hebben ook regelmatig prachtige modetentoonstellingen. De kleding is natuurlijk mooi om te zien, maar de tentoonstellingsruimtes zijn ook altijd zo mooi ontworpen in passende stijl.
Vanaf eind september is er één over Christian Dior, ik ga er zeker naartoe
(Naast uiteraard het V&A, MAD, Momu en anderen die je vast al kent)
Het is naar het juiste topic verplaatst haha!
En ja! Ik denk 10 jaar geleden ofzo met mân moeder voor een tentoonstelling over Chanel maar Dior is echt mân favoriet, dus fijn dat je het zegt, dat is me wel een tripje naar Den Haag waard! Was daar onlangs niet ook een tentoonstelling over Britse mode? Toen ben ik er helaas niet geraakt.
En ik ben in het MAD begin dit jaar naar Iris Van Herpen geweest en dat was ook echt de moeite, die komt later nog naar de Kunsthal in Rotterdam geloof ik! In de Kunsthal heb ik toen ook Thierry Mugler gezien dus dat is ook wel één van de musea in NL die ik graag bezoek
Jaa ik ben zo benieuwd naar die van Iris van Herpen!
Er is nu ook een tentoonstelling met sariâs. Ik hoop dat het me lukt om die te bezoeken. Die sari die maxima eens droeg staat er ook tussen.
In den haag heb ik trouwens een paar jaar geleden een tentoonstelling gezien over romantische mode met kleding in jane austen en sisi stijl. Zulke mooie dingen zaten daar tussen
Edit: oh en ik moet ook nog vaak denken aan de tentoonstelling van het werk van Azzedine AlaĂŻa. Dat was zo gaaf om te zien. Dat was in het groninger museum. Daar zijn wel vaker tentoonstellingen over mode dacht ik.