Oh goeie vraag maar daar lijkt het wel op, wat weinig!
Is iemand hier wel eens in het Escher museum in Den Haag geweest? Weet dat het niet onder Museumkaart valt maar ben benieuwd of het een bezoekje waard is of dat ik beter een ander museum in Den Haag kan kiezen (ben al naar het Kunstmuseum geweest laatst, dus die valt af).
Ja, eerste museum waar ik ooit met m’n museumkaart ben geweest. Vond het leuk toen! Niet megamega groot als ik het me goed herinner maar dat vind ik juist met de museumkaart niet zo’n probleem. Kan je er wellicht nog eentje meepikken juist.
Ik vond het ook erg leuk! Mijn zus (wiskundige) vond vooral de tekeningen van Escher leuk, ik vond ook het gebouw erg mooi.
Zeker een bezoekje waard. Zoals al werd gezegd is het niet heel groot, dus ik zou er niet speciaal voor naar DH gaan. Als je er al bent en een museum zoekt, dan zeker een aanrader.
En @Baymax en @Masterchef leuk om te horen dat jullie er positief over zijn, dan ga ik een poging wagen! Vind zijn tekeningen zelf erg indrukwekkend dus ben benieuwd naar de rest.
Als je nog een leuke tentoonstelling over kruiden en planten zoekt dan is de tentoonstelling gekruid in het kasteel van Wijchen heel leuk. Vraag dan ook of je de woordzoeker/speurtocht voor 8+ mag doen. Je moet soms goed zoeken voor de antwoorden maakt het extra leuk, vonden wij als volwassenen dan er waren geen kinderen mee. De tentoonstelling is niet heel groot maar de aankleding is goed gedaan en er zitten echt wel leuke weet dingetjes tussen de informatie.
Je kan er verder nog wat dingen over het kasteel bekijken maar dat was niet heel groot verder. En ze hebben allemaal archeologische opgravingen stond ook leuk uitgestald het kijken wel waard. Al is het wel een beetje wat je veel vaker in musea ziet natuurlijk. Er hangt een hele mooie ketting dacht barnstenen zou ik nu zo nog dragen ziet er heel tof uit.
De museumjaarkaart kan je gebruiken! Geen extra toeslag.
Houden jullie een boekje bij met welke tentoonstelling je hebt gezien? En zo ja wat zet je er in?
Ik vind het wel leuk om te doen en heb nu al allemaal dingen verzameld en dacht eerst in zo’n klein foto insteekboekje maar dat is toch een beetje weinig ruimte. Dus misschien dat ik toch eens kijk bij de kringloop voor een foto album.
Edit: oh dat insteekboekje is prima. Het is leuk om te maken en door heen te bladeren.
Ik ben naar Point of View geweest in het Rijks. En het viel mij een beetje tegen? Ik had best veel verwachtingen ervan, vind hun campagnebeeld zo sterk en had een podcast geluisterd en toevallig ging het in de podcast van Damn Honey ook er over. Maar vond het een beetje mehh. Niet echt vernieuwend ofzo
Ik ga zo naar het baggermuseum in Sliedrecht. Nooit gedacht dat er een musuem was over dit onderwerp. Mijn zoontje van 7 heeft het uitgekozen.
Besloten om weer een museumjaarkaart aan te schaffen, duur geworden
Was even aan het rekenen en dacht 1x van Gogh, 1xmauritshuis 1x Nijntje en minimaal 3x de kinderboekenmuseum (want mn kind is nog gratis)… dan is een jaarkaart wel weer goedkoper.
Hoe was dit?
Verrassend interessant. Voor kinderen is de bagertuin leuk en zij hebben ook voor diverse leeftijden speurtochten. Het is wel een klein museum.
Voor kinderen is nog even een hele leuke tentoonstelling in het Groningermuseum! Ik vond hem zelf ook erg leuk. Het thema is a better place en dat is heel veelzijdig uitgewerkt door verschillende kunstenaars. Het is ook heel interactief wat vet is voor de kinderen maar het is daardoor niet zo stil. Geen probleem verder hoor maar misschien iets om rekening mee te houden.
Kinderbiënnale - A Better Place | Groninger Museum
De beheind the scenes leek me dus niks aan maar is een verrassend interessant inkijkje hoe dat nu werkt een museum. Hele diverse onderwerpen ook. Zeker een aanrader om die te gaan bekijken.
Groninger Museum 150 jaar - Behind the Scenes | Groninger Museum
Heeft iemand hier ervaring met het techniekmuseum in Hengelo en/of museumfabriek in Enschede. Welke is leuker? We gaan met een kind van 4 en bijna 2.
Ik zou dan de museumfabriek aanraden! Ik vind Oyfo meer geschikt voor oudere kinderen.
De tentoonstelling the world of music video in het Forum in Groningen is een aanrader! Heel leuk zo een overzicht te krijgen van de geschiedenis van muziekvideo’s. Ik herkende ook heel wat video’s. Wat ik wel dacht is dat er weinig vrouwelijke artiesten voorbij kwamen in vergelijking met mannen en het is echt gedicht op popmuziek. Dat had ik even gemist maar ik ben nu wel benieuwd naar videos van van andere genres.
Opzich werkt het luisteren met de koptelefoon goed. Je moet er wel om denken dat je niet met je linkerkant teveel gericht staat op een ander filmpje want dan neemt die het geluid over. De koptelefoon zit niet super lekker, dat merk je vooral als je er langee mee rond loopt. Het geluid is wel hard nog ook op laagste stand vond ik dus als je daar snel last van hebt zou ik oordopjes indoen dan heb je daar weinig last meer van. Ik raad wel aan om niet heen te gaan als het erg druk is want als er veel andere mensen zijn dan hoor je de muziek van anderen ook en zeker als ze het geluid harder hebben hoor je dat goed. De koptelefoons sluiten niet je oren af maar hangen er op een paar centimeter vanaf zodat je ook kan praten. Het kan ook liggen aan dat sommige clips qua volume anders staan afgesteld.
Maare al met al een aanrader! Ik ben er dik twee uur geweest en heb nog niet alles goed kunnen bekijken dus ik ga binnenkort nog een keer. Dit is trouwens ook een leuke tentoonstelling voor mensen die niet zoveel hebben met musea.
Hebben jullie nog tentoonstelling op de planning staan en/of wat leuks gezien? Ik kwam in het museumtijdschrift een tentoonstelling tegen die me wel tof lijkt. Hopelijk lukt het mij om er heen te gaan.
Het is deze tentoonstelling
Op de planning staat de tentoonstelling Power to the Flower in het Drenths museum.
Die van het Centraal Museum heb ik ook op mijn lijstje staan. Onwijs benieuwd naar!
Ik zag afgelopen week dit voorbijkomen, dus daar wil ik nog heen. Is in het Stadsarchief Amsterdam.
En ik vind Museum Hilversum altijd leuk. Wil hier ook nog heen:
Ik ben vandaag naar de World Of Music Video expositie geweest in het Forum. Vond het heel erg leuk! Je krijgt een koptelefoon en bij elk scherm hoor je automatisch de juiste muziek. Enige nadeel voor mij was dat de koptelefoon n 1,5 uur wel pijn begon te doen dus het laatste deel heb ik wat sneller gedaan.