Museum(kaart)topic

eens met Chuckie. Het Teylers is ook tof!

3 likes

Ze geven hier ook leuke gratis rondleidingen vind ik!

1 like

En @lijnewiets bedankt! Deze ziet er inderdaad heel tof uit.

1 like

Wij willen morgen naar het Van Gogh museum of het Rijksmuseum. Welke zouden jullie aanraden? :smile:

Allebei hoe dan ook aanraders maar als je bij allebei nog niet geweest bent zou ik Rijksmuseum doen!

Of allebei en maar een deel van het Rijks doen omdat het toch best overweldigend is om het hele Rijksmuseum in een keer te zien. Althans ik kan na een uur/1.5 uur niet alles meer goed in me opnemen in zo’n museum merk ik.

1 like

Bij beide inderdaad nog nooit geweest en ik kan niet kiezen :sweat_smile: De Nachtwacht wordt gerestaureerd maar geen idee of dat nog te zien is?

Heb je zelf al gekeken? Naast de vaste collectie zijn er altijd tijdelijke tentoonstellingen, ik kijk daar vaak naar als ik een keuze moet maken. En in het weekend kan het ook druk zijn dus het is niet altijd vanzelfsprekend dat er nog kaarten zijn.
Verder allebei een aanrader maar het hangt er vanaf wat je leuk vindt om te zien.

2 likes

Ja die zit achter een soort glazen afscheiding maar je kunt hem nog wel zien! (Of bedoel je de restauratie zelf? dat weet ik niet)

1 like

Neee of je het schilderij überhaupt kan zien. Goed om te weten van de kaarten @Infidel!
Naast de vaste collectie is er bij beide musea niet een tentoonstelling die we willen zien. We zijn een dag in Amsterdam en komen uit het Noorden

Ik zou indd kijken waar er uberhaupt nog plek is, zeker in t weekend! (En anders Rijks!)

2 likes

Ik denk dat de keuze al voor je gemaakt is - bij het Van Gogh moet je echt op tijd kaartjes kopen.

3 likes

We hebben kaarten voor het Rijksmuseum gekocht :confetti_ball:

1 like

Veel plezier!!

1 like

Binnenkort ga ik naar Naturalis, maar ik zit een beetje met m’n bagage. Weet iemand of de kluisjes groot genoeg zijn voor een kleine koffer (handbagage-koffer)?

Aah thanks, dat is een betrouwbaar antwoord! Dan neem ik m’n bagage mee.

1 like

Tot en met 26-10-205 is de tentoonstelling Grand Dessert nog te zien in het kunstmuseum in Den Haag. Echt een hele grote tentoonstelling en leuk! Hele afwisselende dingen zijn er te zien en het thema is heel breed opgezet. Een aanrader om nog even langs te gaan. (was jij er al geweest @FrauHelga ?)

Grand Dessert | Kunstmuseum Den Haag

10 likes

Jazeker, afgelopen zomer ben ik geweest! Absolute aanrader voor iedereen die van zoetigheid houdt. Ik vond de tasjes van toetjes erg leuk, de flesjes die je kon ruiken en het kunstwerk van de doos bonbons van Peter Anton.
En de vele puddingvormen!

Mijn man en kind vinden het ook geweldig en als souvenir hebben we een ge-3D-printe tompouce-doos gekocht (klein exemplaar).

5 likes

Ah ja leuk! Ik ging er al een beetje van uit. ik moest ook meteen aan jou en het baktopic denken toen ik al die bakvormen zag, het waren er zoveel!

1 like

Iemand al naar Iris van Herpen in de Kunsthal geweest? Ben daar echt super benieuwd naar!

1 like

Sorry geen ja maar hij staat ook op mijn lijstje. En bij die Titanic tentoonstelling in het kunstmuseum Den Haag staan twee van haar jurken en die zijn waanzinnig. Dus ik wil zeker weten die hele tentoonstelling zien in Rotterdam.

2 likes