Museum(kaart)topic

Ik ben als laatst bij ‘ons lieve heer op solder’ geweest. Vond het leuk en zag het gisteren ook terugkomen in een Netflix film.

https://opsolder.nl/

Een tijdje terug was ik bij ‘next nature’. Wel prima, maar niet mijn favoriet

Ik wil binnenkort nog naar de world press photo

2 likes

Gisteren was ik met m’n vriend naar het Drents Museum in Assen en het was echt leuk! Echt een mooi gebouw en je mocht heel veel dingen aanraken bij de tentoonstelling. Zo was er bijvoorbeeld een interactief spel/verhaal waarbij je tijdens de prehistorie in een roeiboot zat en als je peddelde zag je op het scherm dat je verder het water op ging en je moest ook je peddel op het scherm richten om bijvoorbeeld vis te vangen. Je mocht ook een schilderij, keramiek en vuurstenen aanraken, een schilderij maken die werd geprojecteerd tussen andere schilderijen en dingen tekenen. Ik hou van musea waar je dingen mag aanraken haha. Er is nu ook een tentoonstelling over reizigers (als in: mensen die in een woonwagen wonen) en eentje over piratenmuziek en dat was ook interessant/leuk. Zo hadden ze hele oude foto’s van hoe een speciale dienst de piratenzenders opspoorden. Ik wist helemaal niet hoe dat ging en vond het erg leerzaam. Ik denk dat dit museum met kinderen erbij nog leuker is! Ik dacht wel dat The Mucha Experience ook in dit museum was, maar blijkbaar is dat bij De Buitenplaats in Eelde. Had ik even niet goed naar gekeken.

Daarna hebben we geluncht en gewandeld door Assen. In mijn herinnering was het daar heel lelijk en saai haha, maar het was echt wel gezellig en ik heb mooie gebouwen gezien.

10 likes

Ik ben gisteren naar Escher in het Paleis geweest en vond het echt heel leuk! Ik vond het zo vet om al die werken in het echt te zien en dat er dan bij staat met hoeveel blokken iets gedrukt is. Echt wauw! Ik wist eigenlijk ook niet zoveel van Escher en vond het interessant om te lezen hoe hij te werk ging. Ik was met m’n vriend en we hebben ook een foto laten maken in zo’n optische illusie haha en we hebben ook twee posters gekocht (De Modderplas en Andere Wereld). Het paleis was ook erg mooi, er hangen allemaal kroonluchters in bijzondere vormen. Wat mij betreft echt een aanrader! Ik zag dat ze ook een speurtocht aanboden voor kinderen en er waren veel kinderen enthousiast mee bezig, dus ik denk ook leuk voor hen?

10 likes

Ik ben in het centraal museum in Utrecht geweest naar “Good mom, bad mom” enorm de moeite waard! Dit is de laatste week dus als je de kans hebt om nog te gaan, zeker doen!

3 likes