Gisteren was ik met m’n vriend naar het Drents Museum in Assen en het was echt leuk! Echt een mooi gebouw en je mocht heel veel dingen aanraken bij de tentoonstelling. Zo was er bijvoorbeeld een interactief spel/verhaal waarbij je tijdens de prehistorie in een roeiboot zat en als je peddelde zag je op het scherm dat je verder het water op ging en je moest ook je peddel op het scherm richten om bijvoorbeeld vis te vangen. Je mocht ook een schilderij, keramiek en vuurstenen aanraken, een schilderij maken die werd geprojecteerd tussen andere schilderijen en dingen tekenen. Ik hou van musea waar je dingen mag aanraken haha. Er is nu ook een tentoonstelling over reizigers (als in: mensen die in een woonwagen wonen) en eentje over piratenmuziek en dat was ook interessant/leuk. Zo hadden ze hele oude foto’s van hoe een speciale dienst de piratenzenders opspoorden. Ik wist helemaal niet hoe dat ging en vond het erg leerzaam. Ik denk dat dit museum met kinderen erbij nog leuker is! Ik dacht wel dat The Mucha Experience ook in dit museum was, maar blijkbaar is dat bij De Buitenplaats in Eelde. Had ik even niet goed naar gekeken.
Daarna hebben we geluncht en gewandeld door Assen. In mijn herinnering was het daar heel lelijk en saai haha, maar het was echt wel gezellig en ik heb mooie gebouwen gezien.