Nachttopic

Wat tof zeg! Lijkt mij ook heel tof om zoiets te doen. Jammer dat de steden wat tegenvallen. Yosemite lijkt mij ook heel erg mooi, balen dat het gesloten is nu (wel begrijpelijk natuurlijk). Geniet van de laatste week!

En bedankt, komt wel goed.

1 like

Iemand nachtdiensten komende dagen? Ga zo beginnen aan mijn 1e van 3

Ik kan niet slapen omdat ik zo lig te piekeren over wat er allemaal speelt, terwijl het eigenlijk alleen maar leuke, mooie en fijne dingen zijn. Maar ik gun het mezelf niet ofzo. Ben nu echt een beetje mijn eigen gedrag onder de loep aan het nemen. De conclusie: ik ben echt moeilijk en krijg maar niet helder wat ik wil.

Ik heb geen zin om te slapen maar ook niet om wat anders te doen. Zucht.

Ik moet zaterdag en zondag de nacht doen. En ik blijf vannacht dus al langer op, anders wordt het te lastig.

Haha als ik langer opblijf is het half 1 :sweat_smile:
Inmiddels wel toe aan mijn bed

Ik werd opeens wakker en kan dus niet meer slapen (al 2 uur lang dus niet) inmiddels ook 2 muggen dood.
Ben echt klaar wakker

same :raising_hand_woman:t3:‍♀️

1 like

Haha, nouja, ik ben sowieso wel een nachtmens, dus ik vind langer opblijven niet heel moeilijk, terwijl het wel heel erg helpt als ik daarna 's nachts moet werken.

Ik ben ook wakker door die rot muggen :upside_down_face: en ik heb er nog 0 gevangen :weary:

Nog mensen die in de nacht zitten nu?

Dat telt ook! :smiley: Wat ga je doen?

Ik ben aan het werk en phoeh wat een lange nacht dit…

Ik zit in een andere tijdszone :wave:t4: steeds als ik op het forum verschijn, is er bijna niemand online.

2 likes

Hoe was je vakantie @Krabsalade ?

Fijn om te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad! @Krabsalade intussen heb je vast geen last meer van cabaret en lig je heerlijk te slapen :smile:

Ik ben verpleegkundige. Kan echt niet wachten tot deze shift erop zit

1 like

Ik heb binnenkort mijn eerste reeks nachtdiensten en ik heb geen idee hoe ik dat ga overleven :joy: Dus aan de verpleegkundigen en anderen die nachten draaien: hoe gaan jullie om met nachtdiensten? Zowel tijdens de dienst als slapen ervoor/erna, eten ‘s nachts (ik zie mezelf alweer kilo’s aankomen omdat ik vanzelf meer ga eten als ik me verveel :+1:t3:), wat dan ook, alle tips zijn welkom!

1 like

Bij een rustige dienst had ik een boek mee. Of mijn laptop waarop ik netflix ging kijken.
En ik zat vaak op skype met vrienden uit het buitenland.

1 like

Werk je op een dienst met drukke nachten?

Ik heb reeds op een afdeling gestaan waar de nachten wel heel druk konden zijn en daar vloog de tijd voorbij. Dan was ik ook echt doodmoe als ik 's morgens mijn bed in kroop.

Momenteel sta ik op een dienst waar de nachten wat rustiger zijn (*Klopt hout af). Als ik aankom op dienst doe ik na overdracht eerste ronde. Ik blijf dan zo lang mogelijk bij de bewoners zitten, soms nog een film samen kijken in de leefruimte of nog een klein gezelschapsspel. Daarna start ik met administratie + verpleegpost opruimen, dan zet ik de medicatie klaar voor overdag. Als ik daarmee klaar ben doe ik een tweede ronde en zorg ik ervoor dat iedereen op zijn kamer is.

En dan tja… Ik breng soms administratie mee van thuis. Heb altijd een boek bij en mijn laptop, dus kijk dan youtube of series, forum. Ik doe nog wel altijd 2 rondes dan tot de vroegdienst komt.

Ik heb altijd eten mee van thuis, en ik kijk hier gewoon niet meer in de ‘snoepkast’ want anders kom ik gegarandeerd ook kilo’s bij! Ik drink veel water 's nachts, behalve laatste uur.

1 like

@Teemo De nachten zijn vaak rustig, dat is voor mij inderdaad het lastige. Ik vind het fijner om gewoon lekker bezig te zijn.

Ik heb wel nog schoolopdrachten die ik moet doen, dus ik ga delen ervan maar een beetje opsparen voor de nacht.
Veel water drinken is inderdaad een goede tip.

1 like

Nachtdienst 4 zit er bijna op! Wel weer zin in weekend :drooling_face: