Flower farm is inderdaad lekker. Totaal niet te vergelijken met blue band oid. Naturli vind ik nog lekkerder maar lastiger verkrijgbaar.
Heb je de plus en min nou omgedraaid?
Het ene kuipje gore margarine is de andere niet. Ik ben vrij kritisch want sommige zijn echt smaakloos en daardoor vet overheersend of het valt van je mes af, bah. De lekkerste zijn bona, blue band, jumbo huismerk en zeeuws meisje. De goorste is coop huismerk en lidl.
Boter op je pannenkoek?
- Ja
- Nee
0 stemmers

Niet nieuw wel echt aanraders! De fairtrade pasta is nog lekkerder dan die van Venz maar venz is wel echt heeel smeuïg
Currypasta ook altijd lekker haha
Die veggie sea salad is zo lekker!
Ik heb dit gekocht bij de Normal. Geen idee of het nieuw is maar ik moet ergens delen hoe fantastisch dit is.
Het smaakt precies zoals je verwacht.
Omg ja ik heb deze ook in pindakaas, cinnamon bun en smores gehad. Vooral de pindakaas was zo lekker ![]()
Waar smaakt dat naar? Vis?
Of eerder zeewier of zo?
Eerder vissig vond ik, al heb ik dat al lang niet meer gegeten. Beetje surimisalade-achtig?
Oh, hmm, dan is het niets voor mij denk ik. Bedankt!
Ik heb met zoveel van die vegan producten die uitkomen dat ik het dan koop omdat ik het graag wil proberen, maar het helemaal niet lekker vind en het dan bijna ongegeten weggooi of tegen heug en meug opeet en het dan voor altijd haat. Echt slecht eigenlijk, ik gooi verder vrijwel nooit eten weg, maar ik kan het ook aan niemand anders geven. Zou zo handig zijn als je het gewoon een keer kon proeven!
Ik vind het altijd zo plastic-achtig eruit zien (en smaken).
Vlees- en visvervangers bedoel ik.
Ja, dat vraag ik me ook af! Die producten zijn allemaal super bewerkt.
Ik kan me echt geen zorgen maken over hoe gezond of bewerkt vleesvervangers zijn en eigenlijk vind ik het wel een beetje uit de hoogte om daar moeilijk over te doen. Niet iedereen heeft de luxe daar over na te denken. Voor veel mensen zijn vleesvervangers juist een goede optie om minder vlees te eten, en wat is dan de prioriteit? Veel mensen gaan nooit aan de peulvruchten maar willen best een beyond burger eten ofzo of een keer een plak vega boterhamworst ipv vlees boterhamworst.
Daarnaast, er is wel veel onderzoek naar hoe (on) gezond en bewerkt vlees is, daarvan weten we al dat dat eigenlijk helemaal niet goed voor je is en vaak veel bewerkter is dan je denkt. Als je dan toch uit twee kwaden moet kiezen, waarom niet de optie zonder moord
Also dit is het nieuwe producten uit de supermarkt topic en er zijn een hele hoop nieuwe vleesvervangers blijkbaar, laten we niet judgen op gezondheid oid. Dan mogen we ook geen nieuwe smaken paasei bespreken. Of chips. Dat is toch ook zonde
Die van venz is al heel lang niet meer te koop toch??
Ipv Cookie dough bites, las ik Cookie dough bitches
Hoe wil je gezond meten? Ze bevatten meer eiwitten dan groente en hebben vaak toegevoegde vitamine(b12 bijv), maar bevatten ook meer zout dan groenten.
Je kan een individueel product moeilijke gezond of ongezond noemen.
Oh en 1 keertje googlen geeft me deze link als eerste optie:
Vleesvervangers met groente willen vergelijken vind ik een beetje gek. Je legt toch ook niet de voedingswaarde van een courgette naast een slavink?
Ik vind jouw post eerlijk gezegd ook best wel hautain. Ik ben hier niet om een discussie te voeren over vleesvervangers, ik vroeg het me gewoon af.
Dan vergelijk je een bewerkt product met een onbewerkt product - is wellicht niet de meest logische vergelijking. Vleesvervangers vergelijken met het vleesproduct dat ze claimen te vervangen en op basis daarvan kijken naar het verschil in voedingswaarden is denk ik logischer als je wil kijken naar hoe voedzaam iets is.