Nieuwe producten in de supermarkt #4

Hoeveel heb je betaald voor een burger daar?

2 likes

Boter is de essentie van mijn bestaan.

9 likes
  • Roomboter
  • Goor kuipje margarine
  • Niets

0 stemmers

3 likes

Ik vind roomboter hartstikke lekker, tot ik stil sta bij het leed in de melkindustrie. Dan heb ik toch liever zo’n goor kuipje margarine.

7 likes

Dan eet ik liever niets.

4 likes

Ik vind dat roomboter een vieze bijsmaak heeft :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Een kuipje roomboter :sparkles:

In zo’n kuipje zit altijd olie he, smaakt ook anders dan een blok roomboter. Het heet ook officieel geen roomboter dan!

Jawel ik let altijd goed op of erop staat : ‘met roomboter’, of gewoon ‘roomboter’
https://www.jumbo.com/producten/jumbo-roomboter-ongezouten-225g-157468BAK

1 like

Ooh shit deze kende ik niet! Is dit ook beter smeerbaar? Nee zeker?

2 likes

Ik bewaar deze buiten de koelkast, dus dan wel. Anders niet helaas.

3 likes

Ik had vandaag deze. De smaak was prima en het bakt ook wel goed maarrrr die plakjes waren gewoon echt niet van elkaar te halen. Daardoor werden het gescheurde stukjes en soms ook dikke plakken op elkaar. En ook hele stukken die daardoor gewoon onbruikbaar werden. Dat was echt zonde van het pakje en daar is het ook wat te duur voor wat mij betreft.

6 likes

Het helpt om 'm heel koud uit elkaar te halen met een dun, koud mes. Echt een geduldsoefening wel. Ik had het pak en het mes heel even in de vriezer gelegd voor gebruik.

6 likes

Dan is het prijstechnisch voordeliger om een gewoon blok roomboter te kopen en die in een botervloot te doen. Scheelt ook weer plastic afval!

3 likes

Ik vind zoiets eigenlijk alleen nodig bij hagelslag maar dat eet ik ook nooit meer.

1 like

Oh Thanks voor de tip. De mijne was koud uit de koelkast en had wel een scherp mesje maar dat was onvoldoende. Misschien als bij eens in de bonus is dat ik hem nog eens koop en jouw tip gebruik.

Wat ook goed werkt is om de plak bij een van de uiteindes te pakken, bij een wit gedeelte en m er dan af te trekken

1 like

Ja dat lukte dus voor geen meter. Alleen maar stukjes en een plakkerige bende :weary:

4 likes

Er is tegenwoordig ook goede vegan “roomboter”! Bijvoorbeeld wajang boter, of die van Flower Farm. Het is niet 1 op 1 hetzelfde, maar wel heel anders dan zo’n kuipje margarine.

3 likes

Waar ligt deze in de supermarkt? Ik ben hem nog niet tegengekomen helaas

1 like