Dat snap ik ook wel. Dit is een discussie die ik vaker voer en ik ben een ongeduldig persoon. Dat het hier voorbij komt, op een plek waar ik het niet thuis vind passen, zorgt wel voor ergernis bij mezelf. Mijn excuses in elk geval voor de geërgerde toon van mijn bericht, al sta ik er verder nog wel achter. Als mensen een gesprek willen voeren over de gezondheid van vega producten mag dat van mij in het vega topic.
Over je tweede bericht: zeker mogen anderen daar wel over nadenken. Maar je hoeft niet altijd alles te delen. Je maakt je eigen keuzes en hoeft daarbij niet te gaan kijken naar hoe goed of slecht de keuzes van anderen zijn.
Nogmaals sorry, dit ligt me gewoon echt aan het hart. Dit vind ik gewoon zoân onbewust gemene overlap van de dieetculuur en de vlees lobby, mijn aartsvijanden naast het patriarchaat. En natuurlijk mijn andere vijand, groenten in een smakeloos paneer jasje dat gepresenteerd wordt als vleesvervanger. Ik zal voor altijd op staan als de beschermer van ongezonde, plastic vleesvervangers zonder moord en met heel veel zout 
(dit laatste stukje is een beetje overdreven he)