Ik vind eigenlijk de combinatie chemisch fruit en chocolade vreselijk, maar dit ziet er wel heel leuk uit
Hoe kan ijs niet vega zijn?
Oh, smerig. Ik lees wel verpakkingen, maar kan me voorstellen dat mensen hier overheen kijken. Je verwacht het ook niet in ijs, in tegenstelling tot producten waar vaak gelatine in zit zoals drop en zo.
Staat bij deze gelukkig nog wel op de voorkant maar snap echt de collageen hype niet. Hou die shit lekker uit eten. Vraag me sowieso af of iedereen die wel bewust extra collageen neemt, ook echt op de hoogte is van wat het is.
Vind ik eigenlijk ook met toegeviegd eiwit en hoe schadelijk dat kan zijn voor je nieren😅
Dat is een mythe dacht ik
Hier is vanuit de voedingswetenschap het laatste nog niet over gezegd. Voor mensen met een nieraandoening is het sowieso wel schadelijk. Een gevarieerd voedingspatroon met goede balans tussen de macro’s is m.i. toch het gezondste.
Ja natuurlijk maar dan kan je ook niet zeggen dat te veel eiwit schadelijk is voor je nieren (mits je geen aandoening hebt)
Nou ja, ik hoor regelmatig dat mensen 200+ gram eiwit per dag eten. Wat heel lastig is zonder eiwitverrijkte voeding, dus die producten spelen daar wel een rol in. Ik vrees dat ze zich dat nog wel gaan betreuren.
Je hebt ook echt niet meer nodig dan 1 tot 1,5 x je lichaamsgewicht. Ook niet als je aan krachttraining doet. Tenzij je echt een diehard competitie bodybuilder bent. Ik probeer ook zoveel mogelijk eiwitpoeders ed te vermijden, maar eet wel soms van Melkunie die protein pudding en dat is gok ik ook wel toegevoegd eiwit.
Ja precies.
Eiwitverrijkte diëten hebben de tand des tijds nog echt niet doorstaan wat betreft langetermijneffecten. Van mij mag er best een disclaimer op die verrijkte producten komen met het advies om inderdaad de 1.5gr per kg lichaamsgewicht niet te overschrijden. Ik ken echt schrikbarend veel mensen die door de combinatie kwark, kip en suppletie boven de 2 gr per kg lichaamsgewicht komen en ik hoop dan maar dat ze over een paar decennia niet aan de dialyse hoeven.
@Kurisu ik heb natuurlijk geen idee hoeveel eiwit jij eet dus dit is meer een algemene opmerking n.a.v. wat ik zie in m’n omgeving.
Toegegeven ben ik er meer bewust mee bezig gezien ik wel nierschade heb
Je weet gewoon niet hoeveel je nieren kunnen hebben en ze moeten in principe heel je leven meegaan. Ik kijk heel die eiwittrend maar met lede ogen aan. Vooral de boodschap van veel eiwit = beter die ermee verspreid wordt (zoals op zo’n verpakking groot en goudomrand ‘22 gr protein’ zetten, maar die marketeers moeten ook maar wat I guess).
Die Merci ziet er schattig uit
Ik dacht dat ik deze niet lekker zou vinden maar verrassend genoeg waren ze dat wel behalve de perziksmaak. Die vond ik niet lekker. Citroen was voor mij nr 1.
Wat heftig!
Ik snap heel goed dat je er dan wel anders tegenaan kijkt…
Ik heb er ook geen problemen mee dat dit soort producten op de markt worden gebracht, sommigen zijn ook gewoon heel lekker!
Maar iets meer informatie meegeven…Zo hebben sommige vleesvervangers een lagere nutri score omdat ze “niet genoeg eiwit bevatten”
Ik snap dit echt niet eigenlijk. Niet dat ik je niet geloof hoor, ik snap gewoon niet hoe mensen het doen. Ik ben wel die hard bodybuilder met competitie ambities en ik moet soms werken om uberhaupt 125gr eiwit binnen te krijgen. Dat doe ik wel met 3 keer eiwit poeder per dag. Misschien is het omdat ik verder vegetarisch eet dat het niet zo vanzelfsprekend is, maar hoe veel kip en kwark eet een normaal persoon op een dag dat ze 200+ gr eiwit binnen krijgen
Ben het trouwens wel met je eens dat de marketing boodschap meer eiwit = beter niet goed is. Maar dat vind ik vooral omdat het eigenlijk een variate is op “koolhydraten en vet is slecht”, en daar ben ik ook die hard tegen