Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Is dat die vrouw die steeds achter Hugo de Jonge aanliep?

2 likes

Ja!

1 like

Kreeg na deze ook een AD-artikel doorgestuurd met meer achtergrond over de jongens zelf en die advocaat weer aan het woord. Lijkt inderdaad storm in een glas water en gewoon domme Whatsapp-gesprekken. Enige onduidelijke is waarom er sinds de zomer al een onderzoek liep en er al zover werd gegaan om hen af te luisteren. Daar werd helemaal niks over gezegd. Er is een geheime dienst podcast en daarin leggen medewerkers van AIVD anoniem en in grote lijnen uit welke stappen ze moeten nemen voor ze over mogen gaan op zo’n heftige vorm van privacyschending.

Tegelijkertijd bleek vorige zomer dat AIVD zelf ook vreemde snuiten heeft rondlopen daar en sommige mensen al om het geringste verdacht zijn, dus dat is ook weer zoiets :upside_down_face:

2 likes

Denk dat je er als buitenstaander niet echt een oordeel over kan vellen. Want inderdaad: misschien hebben ze wel meer uitgevoerd (vandaar het onderzoek) óf is de aivd aan het kloten (ook niet uitgesloten). Vind daardoor die berichtgeving zo raar. Waar is de kritische reflectie?

2 likes

Tenzij er meer is heb ik nog nooit zo’n onovertuigende ‘geplande aanslag’ gezien als die domme appjes. Op basis van deze berichten heb ik in apps meerdere aanslagen beraamd op exen van vriendinnen en mensen die op me voordringen bij de bakker.

6 likes

:slight_smile:

Is gewoon slim zaken doen van onze DEMISSIONAIR minister van financiën toch

Gewoon lekker slim met je geld

Lekker investeren

Moeten arme mensen ook doen

23 likes

Ja, laat je geld voor JOU werken ipv andersom

6 likes

Passief inkomen genereren

3 likes

Doei Woppert

1 like

Ja klopt bedenk ik me nu ook. Heef hij van Markie geleerd.

1 like

Die hier dus van wist :clown_face:

image

12 likes

Denk niet dat hij daar een actieve herinnering aan heeft.

14 likes

Dit komt allemaal uit de Pandora papers, de Panama papers 2.0. Erg benieuwd naar de andere onthullingen hieruit. Heel goed voor het vertrouwen in de overheid dit weer, damn. :clap:

Edit zoiets dus

4 likes

Ik kijk sinds aankondiging van het FD al hier naar uit. Catchy titels wel :sparkles:

Ben benieuwd met wat voor BS de man met de hete aardappel in de bek nu gaat komen.

Precies het echte tuig schreeuwt het hardst om fraudebestrijding.

Dit zal vast niet genoeg zijn voor een motie van wantrouwen, maar ik hoop dat iedereen in de kamer die dag extra petty is.

Kunnen we niet gewoon voor kerst het failliet van CDA vragen aan de kerstman? :upside_down_face:

2 likes

Nooit een winstoogmerk? Dan kon je het toch ook gewoon op de bank laten staan? :clown_face:

Even voor mijn beeld.
Hoekstra investeerde in een brievenbusfirma, 13 jaar geleden. Omstreden, maar niet verboden.
Hij verkocht de aandelen voor hij minister werd, heeft de winst gedoneerd en de fiscus op de hoogte gebracht.

Het punt waar ik moeite mee heb is dat hij claimt dat “hij niet wist” waar die 26k van toentertijd gestald was. Dat is sowieso een leugen, het is onmogelijk dat hij dat niet wist, maar dan is dit in de basis toch nog steeds niet een enorm schandaal?
Zijn de mensen nou boos vanwege die investering zelf of vanwege die doorzichtige leugen achteraf?

2 likes

Het is gewoon een lulverhaal. Alle investeerders worden op de hoogte gebracht en hij zou de papieren niet hebben gelezen?! Je investeert duizenden euro’s in iets en je kijkt er niet meer naar om, leest geen informatie erover? Wil niet weten waar het naartoe gaat?

Make that the cat wise, Hoekstra. Je moet ook echt verdomd rijk zijn om zo jong duizenden euro’s te kunnen investeren en er niet meer naar om te kijken. Maar goed, 3 donateurs van het CDA gaven samen 1 miljoen zodat hij partijleider zou worden. Zijn hele circle is shady as fuck.

6 likes

De investering, de leugen, de positie als minister van financiën die ook nog vocht tegen belastingparadijzen, dit na toeslagenschandaal

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 2).