Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Gatver ja op dat soort momenten echt een hekel aan journalistiek

2 likes

Ik was er een uurtje geleden nog om een bloemetje te leggen en even stil te staan. Toen stonden er ook nog drie(!) cameraploegen te draaien en te interviewen. Werd ook niet heel goed op gereageerd.

Ja, rot op hoor. Laat de mensen even hun momentje hebben zeg. Film die bloemenzee en ga dan even lekker ergens anders in de weg staan.

6 likes

:roll_eyes:

Toen ik er vanmiddag was stond er ook 1 fotograaf. Op moment dat ik mijn bloemen wilde neerleggen ging hij helemaal klaar staan met zijn camera op mij gericht, toen heb ik mij snel half omgedraaid zodat ik met mijn rug naar hem toe stond.

Ik snap dat je je werk moet doen maar ga weg of zo. Ik kom daar om respect te tonen ik hoef niet ongevraagd op een of andere website of krant te komen

9 likes

AD heeft wel echt talent voor mensen vinden die precies lekker onsympathiek overkomen.

13 likes

haha oke ik geef toe het zijn niet alleen Amsterdammers die het doen, heel Nederland wil meedoen/mee “lijden”.

Ja even een kaarsje branden

4 likes

Maar wat kunnen we nog meer doen jongens?

9 likes

Holy fuck wat een onbenullige arrogantie. Hij weet dondersgoed wat er moet gebeuren. Alleen dat kost geld of levert minder geld op. Fuck, dat.

2 likes

“Met het klimaat is echt iets aan de hand.”

???

No shit Sherlock

20 likes

Ik zag ergens een berichtje voorbij komen hier met iemand die geloof ik plek aanbood voor paarden.

Ik zie nu een website via facebook waar je jezelf kan aanbieden Hulp aan Mens en Dier

3 likes

Je kunt als zandzak wellicht dienen? :zipper_mouth_face: Kop zit toch al vaak genoeg in het zand als het op klimaat beleid aankomt.

Oh wat verdrietig dit :pensive:.

En die foto van die paarden half in het water. Breekt mijn hart.

Goh Markie, opeens vergeten dat je vroeger het klimaat zo interessant vond?

1 like

Was er niet gewoon sprake van opzet in het kader van hele dag zitten is het nieuwe roken :face_with_monocle:

Verder vind ik dit wel weer mijn beeld van België bevestigen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Thanks for asking. Kregen rond 12u te horen dat we binnen het evacuatiegebied vielen en voor 21u het pand moesten verlaten, dus dat voelde nog als “we werken tot 17u en dan gaan we alles hoog zetten en zandzakken plaatsen”. Stond toen al 10cm in de kruipruimte. Maar rond 14.30u kregen we al te horen dat we voor 18u weg moesten zijn, dus toen werd het wel spannend.

Vraag me niet hoe we het gedaan hebben, maar we hebben alles omhoog gezet, heb tussendoor mensen geregeld die zandzakken kwamen brengen en plaatsen en we hebben patiëntenzorg geleverd tot 17u.

We hadden ook nog twee ernstig zieke mensen thuis (terminaal) in het evacuatiegebied, die moesten dus per ambu vervoerd worden naar veilig gebied, maar er was tot 20u geen ambu te krijgen, omdat ziekenhuis stukje verderop geëvacueerd moest worden. We hebben dit moeten escaleren tot aan de burgemeester aan toe, het is nu goed geregeld uiteindelijk.

Krijgen vannacht een hoog water-piek en zondagochtend vroeg waarschijnlijk nog eentje. Dus nu kan ik niks meer dan afwachten. In elk geval super trots op ons team, echt klasse. Dus duimen graag!

124 likes

Ik zit thuis 100% veilig, ver weg van water, maar mijn ouders en m’n schoonmoeder wonen wel heel dicht bij de Maas, maar daar lijkt het goed te komen. Dus veilig: ja. Ontspannen: nee. Maar ga nu een borrel drinken en dan slapen. Morgen weer een dag, kan nu toch niets doen.

10 likes

Ja jeetje wat kunnen we nog meer doen hĂš? Het moet wel een beetje leuk blijven!

https://www.ad.nl/politiek/rutte-niet-doorslaan-met-klimaat-we-moeten-lekker-kunnen-blijven-barbecueen~aa20bc7a/

5 likes

:clown_face::clown_face:
Is bijna geschikt voor het memestopic joh

2 likes

Dat is toch te bizar voor woorden? Dat ze rekening gaan houden met de gevolgen van de straf voor de dader? Das dan jammer dat hij zn beoogde beroep niet kan uitvoeren, had hij geen minderjarig meisje moeten misbruiken en uitbuiten.

29 likes