Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ze is toch geen politicus? Ze is voorzitter

Vind het sowieso niet nuttig om wat van die tweets te vinden en dat hier te posten. Als je je boos wil maken moet je maar even een bezoekje brengen aan Geerts tijdlijn, dan heb je echt wat om je boos over te maken

Heb je nog contact met je vader gehad? Wil/kan hij weg?

Oh wat moeilijk
 Heb aan je gedacht vandaag en duim dat hij snel thuis mag komen. Houd ons op de hoogte (als je wil & kan natuurlijk) :crossed_fingers:t3:

2 likes

Ik ging er daardoor vanuit dat ze fractievoorzitter is, maar dat hoeft inderdaad niet zo te zijn. Verklaart wel de reactie van de daadwerkelijke fractie.

Het is echt te treurig voor woorden, ik kan me niet uitdrukken. Ik heb een soort 2e familie, Afghanen, zij zijn hier 20+ jaar geleden naar toe gevlucht. Maar we zijn zo machteloos, wat zeg je nog? Wat doe je nog? Wat is nog passend, wat dekt de lading?

Echt te schrijnend.

En ik hoor een paar van mijn belachelijk racistische collega’s al zeggen ‘tja, islam he 
 je kan niet ontkennen dat het daarmee te maken heeft!’.

Ik las ook op fb een post met reacties, meteen gestopt.
‘Wij zitten vol! Grenzen dicht!’ ‘Allemaal gevaar voor de westerse wereld!’ ‘We kunnen zulke mensen niet blijven opvangen.’
Wat een geprivilegieerd kutvolk.

Edit: ik hoor op tv ‘het land dat nu weer het islamitisch emiraat heet 
’ echt fucking buikpijn.

19 likes

Is nog niet begonnen volgens mij, vandaar dat beeld

1 like

Valt niets te zien, journalisten mogen nu pas naar binnen.

Wat als Trump nu nog president was geweest? Volgens mij had hij het Amerikaanse leger sukkels genoemd en de grens gesloten voor alle wizards aka taliban.

CNN zend het trouwens ook uit.

Canada ging er ook 20.000 toelaten.

Ondertussen moeten wij nadenken over 200 man :woman_facepalming:t5::triumph:

8 likes

Trump zou alleen maar van de toren blazen hoe geweldig die schijt “deal” was die hij met de taliban heeft gesloten.

1 like

https://mobile.twitter.com/clarissaward

Dit is trouwens de oorlogsjournaliste van CNN die nu nog verslag doet vanuit Kabul/Afghanistan. Wat een moed heeft zij zeg.

1 like

Here it goes

2 likes
2 likes

Wat is dit heftig
 toen ik in groep 2 zat kwam er een Afghaanse jongen in onze klas. Want wij hadden een connectie met een AZC school. Nooit echt beseft waar hij vandaan gekomen moest zijn
 en nu zie je dit
 pff

Krijg een vieze smaak in m’n mond van deze speech. Amerika is daar gekomen om terroristische aanslagen te voorkomen? Het lag aan de Afghaanse legerleiding? Bah wat een smoesjes allemaal.

17 likes

Op het moment dat hij zei dat de missie 20 jaar geleden zo lekker “clear” was, wist ik dat het kut speech zou worden.

Er is nooit ook maar iets eerlijk of duidelijk geweest aan die hele kutmissie!
Ben echt boos.

2 likes

Ik kan er ook niet tegen hoe er zo gefocust wordt op “hoeveel geld er al die 20 jaar” is “geïnvesteerd”. op dit moment voltrekt zich een van de grootst denkbare crises, dat is nu wat relevant is.

7 likes

Nu ff Amerikanen prio geven na al die jaren daar? hoe wil je die dan verdedigen ook, al die mensen die daar al die jaren heen zijn gestuurd. lekker kut als je denkt dat je daar jaren nog iets van goed werk hebt gedaan.

Ja mee eens, maar ik snap het punt wel dat het over 5 jaar niet anders zou zijn geweest. Het was natuurlijk een uitzichtloze oorlog, tenzij ze er voor altjd zouden blijven zitten

1 like