Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ze moet toch ook geweten hebben dat dit een vervolg kon zijn. Zou ze het niet bewust gedaan hebben?

4 likes

Is waar natuurlijk, maar ik ben dan wel benieuwd hoe dit besluit tot stand gekomen is - als het blijkbaar niet door haar gesteund werd. Dit is toch een soort politieke kamikaze actie. Misschien dat ze zich niet gehoord of serieus genomen voelde in de totstandkoming van dit besluit? Of zou het toevallig zijn dat vooral alle vrouwelijke ministers en staatsscretarissen het veld ruimen.

Ik denk dat dit kabinet inmiddels zo “op” is dat er heel wat interne conflicten zijn ontstaan. Normaal zou je dit in de ministerraad uitspreken en dan hoef je ook niet met alles eens te zijn (dat is natuurlijk onmogelijk met zoveel partijen lol) maar je gaat dan niet het beleid bekritiseren in de telegraaf. Dan wordt het moeilijk houdbaar.

1 like

Ik ben nu wel benieuwd of er ook gedoe is tussen Hugo en Mona, want ze blijft natuurlijk wel gewoon haar zetel behouden. Gezellig dan in het CDA :sweat_smile:

Ik heb niet zo veel met Keijzer hoor, maar zij was in het voorjaar ook vrij uitgesproken over de wijze waarop vrouwelijke ministers en staatsecretarissen in die ministerraad onderbroken werden en niet mochten uitpraten. Ben in elk geval benieuwd wat er aan interne conflicten nog naar buiten komt. Ik kan me sowieso niet herinneren dat iemand daadwerkelijk ontslagen werd eerlijk gezegd.

9 likes

Waar blijft dan het ontslag van bijv. Baudet? Die spreekt zich constant uit tegen de maatregelen. Of mis ik hier iets waarom het logisch is dat Mona Keijzer wel wordt ontslagen?

1 like

Mona is onderdeel van de regerende partijen, Baudet niet.

4 likes

Baudet is - goddank - geen bewindspersoon, maar gewoon kamerlid.

3 likes

Niet dat Baudet niet ontslagen zou moeten wordenđŸ€Ą

6 likes

Ik lees net dat de laatste keer dat een bewindspersoon werd ontslagen door de ministerraad was in 1975 :o En Mark Rutte heeft ooit geprobeerd om CDA’er Hans Hillen te ontslaan in Rutte I, maar dit mislukte. (Bron: Boek van Petra de Koning over Rutte, echt een aanrader!!!)

5 likes

Misschien heeft ze al een andere baan? :stuck_out_tongue:

1 like

Bijzonder, dat deze niet regerende regering deze macht heeft. Weet alleen niet of het een slimme zet is om haar te ontslaan. Vind het wel bij een nieuwe bestuurscultuur passen om transparant te zijn over dat niet elke politicus het altijd eens is met het beleid. Zeker omdat ze nu gewoon demissionair zijn. Als Rutte mag kiezen welke ‘hoed’ hij wanneer opzet, dan zij ook :skull:

1 like

Nieuwe bestuurscultuur of niet, staatsrechtelijk gezien hoor je je als onderdeel van het kabinet niet uit te spreken tegen beslissingen ervan

8 likes

Vind het dan wel heel hypocriet dat Rutte het destijds nog opnam voor Grapperhaus nadat die zich tijdens zijn bruiloft heel obvious niet aan de coronaregels hield :woman_shrugging:

19 likes

Haha ja maar dat Rutte hypocriet is is ook geen nieuws meer

11 likes

Haha ja touché

Even een recap

2 likes

En doe de anderen van afgelopen 11 jaar erbij en dan heb je een flinke club

Mona komt uit Volendam, een vaccinatie-gat op de kaart van Nederland. Zal wel gaan aansluiten bij die enge Van Haga ofzo. Brrr.

14 likes

Zou me niets verbazen. Wat doe je nog in een partij wiens beleid je in een grote krant in twijfel gaat trekken. Volgens mij is de loyaliteit aan je partij dan al een gepasseerd station, zij weet echt wel hoe het werkt.

6 likes