Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Vreemde zaak. Ben benieuwd naar de details en of Van Doorn iets begint tegen deze aanhouding.
Vind hem verder een conservatieve kwast, maar vind het uiterst vreemd dat een raadslid zo wordt aangehouden.

3 likes

Tenzij de AIVD meer weet. Maar het is wel een vreemd verhaal

1 like

Misschien voortschrijdend inzicht? Ze dachten dat zelfscankassa’s pasten bij de huidige maatschappij, en komen er nu achter dat een paar bemande kassa’s voor sommige mensen toch wel de voorkeur genieten. Prima toch.
Ook al hadden ze die zelfscankassa’s puur uit winstoogmerk neergezet, het is een bedrijf… natuurlijk willen ze winst maken.

4 likes

Dat is ook helemaal prima. Ik snap ook dat ze gewoon winst willen maken en het een bedrijf is. Volgens mij zeg ik ook nergens dat dat niet zo is. Het is meer hoe er nu over gepraat word wat mij stoort.

ā€˜Van Doorn zat eerder in de raad voor de PVV, maar hij werd in 2011 uit de partij gezet. In 2012 bekeerde hij zich tot de islam.’

Bijzonder.

Waarom is dat bijzonder dan?
Niet de enige ex PVV’er die zich bekeerd heeft.

2 likes

Het is niet raar om je te bekeren maar veel mensen weten dat helemaal niet, dat er ook pvv’ers zijn die dat doen. Die partij maakt keer op keer de islam met de grond gelijk. Zelfs als sommigen in de partij of aanhangers van de partij uiteindelijk de afgelopen jaren moslim zijn geworden, vind ik het ook nog steeds niet zo doorsnee. Zou het ook bijzonder vinden als dit mij nog niet bekend was.

1 like

Ja, doorsnee is het niet. Maar vond het zelf gewoon bijzonder dat er een artikel wordt geplaatst waarin hij dus als verdachte van een aanslag wordt gezien en dat er dan een detail wordt uitgepikt, namelijk dat hij zich in 2012 bekeerd heeft. Toch niet relevant in deze situatie?
Maar goed, begrijp ook wel dat mensen het verrassend vinden mochten ze er niets vanaf weten. Context waarin deze reactie werd geplaatst gaf me gewoon vraagtekens.

1 like

Dat had ik ook. Er is zeker sprake van framing.

Dat hij eerst bij een andere partij zat en nu in de Haagse raad had volstaan.

1 like

Ik ben benieuwd of er nieuwe verkiezingen gaan komen. Minderheidskabinet lijkt het ook niet te gaan worden.

Nieuwe verkiezen voelt democratisch gezien heel fout?

Wij hebben al gekozen. Zij komen er nu niet uit, dus gaan ons vragen om opnieuw te stemmen en daarmee eigenlijk om een andere keuze te maken zodat zij er dan dit keer hopelijk wel uit kunnen komen? Want als iedereen weer exact hetzelfde gaat stemmen, los je helemaal niks op. Ik ben benieuwd wat het doel/nut van nieuwe verkiezingen nou precies moet zijn en hoe dat zich verhoudt tot het feit dat wij al gekozen hebben. Wat een kleuterklas dit zeg, ā€˜ik wil niet met jou in het groepje dus de juf moet maar nieuwe groepjes maken’.

10 likes

Daar ben ik ook benieuwd naar. Maar je moet iets als het vormen van een kabinet niet lukt.
Ik denk wel dat er kiezers zullen zijn die anders zullen stemmen. Ook omdat we hopelijk op het eind van de corona crisis zijn. Bij het stemmen zaten we daar nog vol in.

3 likes

Ik ben dus ook benieuwd of dit wettelijk gezien kan en of het eerder is voorgekomen (Google helpt me even niet, dit zijn niet de tijden om te googelen naar nieuwe verkiezingen haha).

Want we kennen alleen vierjaarlijkse verkiezingen (normale termijn) en ontbindingsverkiezingen als het kabinet valt. Maar we hebben een demissionair kabinet dus het kan niet nog eens vallen. Makkelijkste uitweg: vorm een kabinet, laat het gelijk weer vallen. Ik zit klaar met mijn popcorn, ik hoop dat daar dan iemand een stokje voor steekt en Rutte en Kaag met elkaar opgescheept zitten.

Ik twijfel ook zelf of ik dan anders zou stemmen. Ik heb op een kleine partij gestemd (Volt) maar zou dus puur om dit gedoe dan maar op een grote partij stemmen zodat de zetels niet over zooooveel partijen verdeelt zijn en het hopelijk makkelijker is om een meerderheid te vormen. Tegelijkertijd voelt die gedachtegang als een beperking (die ik mezelf opleg!) van een democratisch recht.

1 like

Die man heeft zoveel op z’n kerfstok, alleen benoemen dat hij bekeerde naar de islam zegt helemaal niks. Het is raar dat ze uitgerekend dat als enige benoemen. Of die bekering in betrekkelijk korte tijd plaatsvond, weten we ook niet als het een proces was dat al eerder begonnen was en waar hij later besloot mee naar buiten te treden.

Ik zie nu ook dat NOS onder die zin over zijn bekering in 2012 een heel nieuw stuk heeft geplakt met zijn gedrag van de afgelopen jaren. Nu is het veel duidelijker dat ze een beeld proberen te schetsen van iemand die al jaren problematisch gedrag vertoont. Voor de aanpassing van het artikel waren de feiten alleen dat PVV met hem brak. Zijn bekering wordt niet als directe reden daarvan genoemd waardoor het overkwam als: en o ja, hij bekeerde zich ook naar de islam, punt. M.i. was dat, dan wel onbewust, wel framing.

2 likes

ja ik zat al te denken ik ken die naam Arnoud van Doorn waarvan ook al weer maar die man is dus behoorlijk labiel en extreem.

Maar dan moet er toch wel echt hƩƩl anders gestemd gaan worden?
Want als 3 partijen in het ā€œmiddenā€ die echt niet zo heel ver uit elkaar liggen er niet samen uit kunnen komen vraag ik me af met wat voor verkiezingsuitslag dat wel moet lukken.

2 likes

Waarom labiel en extreem? Want je reageert dit op een zin waarin staat dat hij bekeerd is naar islam na uit de PVV te zijn gezet. Neem aan dat je niet stelt dat hij daarom labiel en extreem is, wat heeft hij allemaal gedaan dat hem labiel en extreem maakt?

Van Doorn is een nogal berucht type.

1 like

Waarom dan? Want na even googelen lees ik wel dingen over stukken lekken en drugs verkopen aan minderjarigen (:open_mouth:) maar dat is 2014 geweest.

Niet dat dat niet genoeg is haha maar mensen kunnen veranderen in 7 jaar. Om iemand nu nog steeds labiel, extreem en berucht te noemen om iets uit 2014… zal vast meer geweest zijn toch? Kan het alleen niet zo snel vinden.

Dit begint toch een soort soap te worden? Dit stukje ook

ā€˜ā€˜Zo klagen ze bij het CDA dat het met D66 ’ elke dag een ander liedje is ’ en dat Kaag wel zegt dat ze blokkades wil opheffen, maar dat haar eisen onduidelijk zijn. D66’ers richten in gesprekken met journalisten hun pijlen op informateur Remkes, die ā€˜warrig’ zou zijn geweest bij het leiden van de gesprekken. Er werd zelfs gesuggereerd dat er ā€˜al enige drank in de man’ zou zijn geweest.’’

Klinkt gezellig, die gesprekken

4 likes