Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Wat heeft de serveerster goed gehandeld zeg!! Heel fijn voor deze jongen dat er hulp is gekomen. Mijn hart breekt voor hem!

2 likes

Ow mensen, wat zou het toch heerlijk zijn om een minister-president te hebben die met een heerlijke zachte g spreekt. <3

10 likes

Hehe

21 likes

Took them long enough

4 likes

Wel hilarisch dat de belastingdienst die tot vorige week eerste schuldeiser wilde zijn, nu andere organisaties oproept om de schulden ook kwijt te schelden. Alsof die andere organisaties deze mensen hebben aangemerkt als fraudeur. En alsof 30.000 euro de werkelijke schade dekt

13 likes

Zal ik voor ƩƩn keer een uitzondering op mijn principes maken en op1 kijken?

2 likes

Zouden dit soort artikelen dan ook aangehaald zijn bij Op1?

Niet dat ik het überhaupt kijk verder.

Huh dat is gek inderdaad, of verbied alle reizen of niet, maar om zo’n specifieke groep aan te pakken is wel apart. Kun je beter enkel noodzakelijke reizen toelaten en de rest beboeten/niet het land uit laten gaan (zoals een skireisje). Weet niet hoe dat nu geregeld is in BelgiĆ« maar dit is wel een apart voorstel ja

1 like

En dat komt dan van een CD&V’er, zo christelijk vind ik zijn voorstel anders niet :roll_eyes:.

1 like

Maar hoe weten ze dat leefloners naar het buitenland gaan? Ben daar benieuwd naar, verder ben ik het met je eens.

Wat vreselijk en zo krom.

2 likes

Ik ben het kamerdebat over de toeslagaffaire aan het kijken en Omtzigt slaat in zijn betoog zo’n enorme spijker op zijn kop over alle zaken die moeten worden veranderd.

edit: ik weet 100% zeker dat ik niet had geklikt op jouw antwoorden Kali, excusez-moi

3 likes

Ik snap niet waarom Omzigt niet de lijsttrekker van het CDA is, dat had best een slimme zet geweest. Of wil Rutte dat nietšŸ™„

1 like

Ploumen zei over Rutte dat het niet zo mag zijn dat hij met een appel in zijn hand en een glimlach op zijn gezicht voor zijn verantwoordelijkheden wegfietst haha wat een beeld, klopt precies.

21 likes

Gladde aal is het.

Lilianisering :grin:

55 likes

Ik vind Omtzigt fantastisch, maar ik denk dat hij het best op zijn plek is als kamerlid (eventueel fractievoorzitter). Ik betwijfel of hij de beste partijleider zou zijn. Hij gaf zelf ook al aan dat hij als hij als partijleider zou zijn gekozen in de kamer zou blijven als het CDA een coalitiepartij zou worden.

(Het is dat ik nooit op een witte man zou stemmen en het CDA ook maar niks vind, verder ben ik echt fan van die man.)

3 likes

Dat is precies wat https://www.stemopeenvrouw.com/ ook adviseert, ken je dat? Is ongeacht wat je stemt. Ze hadden vorige keer rond de verkiezingen handige tool, maar ik zie 'm nu nog niet.

7 likes

Ahh daar word ik echt heel blij van :smiling_face_with_three_hearts:

Haha ik ben al lang blij dat mijn vader tegenwoordig op een partij stemt waarbij er überhaupt vrouwen op de lijst staan. (Hij stemt nu meestal ChristenUnie, maar vroeger vaak SGP :confused:)

Dit is dus echt nog een stap te ver voor hem helaas.

3 likes

Zag dat per 1 februari deze tool online kwam voor de nieuwe verkiezingen. Ik sla hem even op! :ok_hand:

2 likes