Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Echt niet normaal! Aan het begin denk je al: wow, wat heftig! En dan komt daarna nog die gigantische oranje-zwarte-grijze “bom”.

*Ik wil niet zeggen dat het een bom is, dat weet ik niet. Maar ik weet even geen ander woord om het te omschrijven

Explosie is het woord dat je zoekt denk ik

Hahaha JA. Oh wat dom, dat woord heb ik net nog gebruikt in m’n eerdere post :sweat_smile: Ach jaaaa

2 likes

ik zit dus het transcript te lezen omdat ik het niet aankan om naar de man te luisteren en ik kan er met mn hoofd niet bij hoe bizar het is!!!

President Donald J. Trump: (10:03)
And there are those that say you can test too much. You do know that.
Jonathan Swan: (10:04)
Who says that?
President Donald J. Trump: (10:05)
Oh, just read the manuals, read the books.
Jonathan Swan: (10:08)
Manuals?
President Donald J. Trump: (10:08)
Read the books. Read the books.
Jonathan Swan: (10:10)
What books?

President Donald J. Trump: (12:11)
Jonathan, we didn’t even have a test. When I took over, we didn’t even have a test. Now, in all fairness-
Jonathan Swan: (12:17)
Why would you have a test?
President Donald J. Trump: (12:21)
There was no test for this-
Jonathan Swan: (12:23)
The virus didn’t exist.

President Donald J. Trump: (13:25)
Here is one. Well, right here, United States is lowest in numerous categories. We’re lower than the world.
Jonathan Swan: (13:37)
Lower than the world?
President Donald J. Trump: (13:37)
We’re lower than Europe.
Jonathan Swan: (13:39)
What does that mean? In what? In what?
President Donald J. Trump: (13:40)
Look. Take a look. Right there. Here is case death.
Jonathan Swan: (13:46)
Oh, you’re doing death as a proportion of cases. I’m talking about death as a proportion of population. That’s where the U.S. is really bad, much worse than South Korea, Germany, et cetera.
President Donald J. Trump: (13:55)
You can’t do that. (???)
Jonathan Swan: (13:56)
Why can’t I do that?
President Donald J. Trump: (13:58)
You have to go by where… look. Here is the United States. You have to go by the cases. The cases are there.
Jonathan Swan: (14:04)
Why not as a proportion of population?
President Donald J. Trump: (14:07)
What it says is, when you have somebody where there’s a case-
Jonathan Swan: (14:11)
Oh, okay.
President Donald J. Trump: (14:11)
The people that live from those cases.
Jonathan Swan: (14:14)
Oh. It’s surely a relevant statistic to say, if the U.S. has X population and X percentage of death of that population versus South Korea-
President Donald J. Trump: (14:22)
No. Because you have to go by the cases.

en dan komt hij met DIE GRAFIEK???
ik had in mn groep 7 werkstuk over de dierenbescherming nog betere grafieken dan dat

35 likes

Het is toch net een script voor een sketch?? En inderdaad die grafieken, ik moest zo hard lachen. Als hij herkozen wordt ga ik wel huilen.

2 likes

Pure nieuwsgierigheid, hoezo kan je geen biggetje of varken kopen?

Als ik het goed begrijp uit het artikel ging het om een groot varken aangezien ze ervan gegeten hebben.

Een mini-varken/biggetje kan je misschien nog makkelijk krijgen (als huisdier), maar ik vraag mij echt af waar je een groot volwassen vleesvarken vandaan haalt en hoe je dat vervoert. Zo’n dier weegt toch honderden kilo’s, je kan dat niet even in je auto stoppen. En hoe geraak je daaraan? Bel je naar een vleesboer en vraag je om 1 varken? Lijkt mij dat die dat toch ook niet zomaar verkopen aan een particulier? Of ben ik nu naïef en kan je gewoon 1 varken levend kopen?
Of hebben ze dat dan tweedehands ergens vandaan?
Ik stel mij daar gewoon veel vragen bij.
Hier staan ook allerlei wettelijke regels (wel vanaf 3 varkens geldig denk ik) http://www.huisdierinfo.be/varken#waarhaaljeeenvarken

Dat varkentje op de foto bij het artikel is niet zo groot toch? Beetje een “kinderboerderij” varken. Hier zitten soms zelfs varkens in het asiel, dacht dat het in België misschien anders geregeld was.
Denk ook dat je ze prima in een redelijke auto kunt vervoeren, in het achtergestelde boerengebied waar ik opgegroeid ben stouwen de echte ouderwetse rotboeren vanalles in hun auto. Denk ook dat dat soort best bereid is een dier te verkopen zonder verdere vragen te stellen.

ja echt goed interview en toont ook weer mooi aan hoe gek die man is.

Ik vind het wel heel vreemd gefilmd? In het begin dacht ik dat het nep was ofzo, omdat het een beetje in een soort tv-serie stijl is opgenomen

Ik geniet hier zo van

Oh ja ik heb de foto nog eens bekeken en het is inderdaad een relatief klein varken. Krijg je inderdaad wel in de auto.

Ja vooral ook dat die beelden nu overal rondgaan. Ik had zoiets van dat hoef ik niet te zien maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan en dan zie je echt wat voor mega klap hij maakt… Hopelijk komt 't nog goed met hem / houdt hij er niet teveel schade aan over maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat hij het überhaupt gaat overleven als je het zo leest allemaal…

Ja afschuwelijk die beelden idd. Je ziet ze gewoon door de lucht vliegen. Mss wel de heftigste valpartij die ik ooit heb gezien.

Ik las net trouwens ergens dat een arts van het ziekenhuis waar hij ligt heeft aangegeven dat zijn toestand kritiek maar stabiel is en dat hij geen hersenbeschadiging heeft maar wel ‘heavy chest injuries’. Dat klinkt ‘gelukkig’ al ietsje hoopvoller dan een paar uur geleden.

Ik werd er ook ontzettend kwaad van, wat Groenewegen gedaan heeft kan gewoon niet. Ik snap dat je fanatiek bent en wil winnen maar je duwt iemand niet bewust de hekken in. Natuurlijk heeft hij het niet bewust gedaan met het idee dat er zo’n ongeluk zou gebeuren maar zon elleboogje is niet de eerste keer bij hem.
Hoop echt dat het goed komt met Jakobsen.

Eens. Ik denk dat er veel te veel naar alleen geld wordt gekeken en de veiligheid van renners daarbij van ondergeschikt van belang zijn.

1 like

Wow de reacties op de instagram van Dylan Groenewegen zijn niet mis. Mensen gaan tekeer en schrijven onder iedere foto wel lelijke dingen.

Ook echt onder de aankondiging dat hij vader wordt, dat zijn kind een moordenaar als vader heeft enz, pff heftig. Ik vind ook echt dat dit gedrag in het wielrennen harder moet aangepakt worden hoor maar die storm die je tegenwoordig op social media krijgt is echt nergens goed voor denk ik…

Pff ik ben hier onlangs ook achter gekomen en het maakt me zo moedeloos. Ik kan er gewoon niet bij dat wereldleiders hier vanaf weten en er niets aan doen. Dit laat zien dat China echt machtig is…

1 like

Op dit soort momenten ben ik blij dat ik een vegetariër ben en niet verantwoordelijk voor deze shit ben. Ook zo zielig dat die andere varkentjes alsnog in een andere truck gezet zijn. Laat ze gewoon leven!

2 likes

Fucking 200 ook in zo’n vrachtwagen hé… hoe durf je. Prop eens 200 mensen in zo’n wagen, probeer je voor te stellen hoe dat zou zijn.

6 likes