Volgens dit artikel heeft het te maken met een overval op een waardetransport.
Ik zie hier net op twitter videos en fotos van voorbij komen. Ook iemand die gewoon kogelgaten in het raam van haar/zijn huis heeft zitten
Dit is echt super dichtbij hier maar heb gewoon niks gehoord (heliās of sirenes) dus nu kijk ik ff uit het raam en zie ik wel een hele rookwolk.
Ik dacht vanmiddag nog met die onweer van hmm onweer of geweerschoten (of gewoon een omgevallen container), maar dat denk ik vaker. Maar ja dat kan dus wel zomaar.
Een Joods meisje die ik ken die deelt best veel op social media over wat er nu gaande is. Ook uitspraken zoals āantizionisme is antisemitismeā. Zouden jullie met haar in gesprek gaan? Ik ken haar niet extreem goed, eigenlijk via een whatsapp groep. Maar ben dan wel benieuwd naar hoezo zij dat denkt, vind het namelijk best een heftige uitspraak. Wel gevoelige situatie voor haar, voor mij natuurlijk minder aangezien ik niet Joods/Palestijns ben. Misschien beter om me er niet mee te bemoeien⦠maar vraag me gewoon af waarom je achter zulke uitspraken staat.
Je kan haar vragen naar haar standpunt maar zou daar niet tegenin gaan. Zij gaat haar mening niet veranderen doordat een niet-Joods iemand (die het dus volgens haar niet zal begrijpen) haar tegenspreekt.
Neee en dat verwacht ik ook niet. Maar bijna iedereen die ik ken vindt het niet okĆ© wat er nu in IsraĆ«l/Palestina gebeurt en vindt dat IsraĆ«l dat land niet over mag nemen, dat betekent toch niet dat al die mensen anti joden zijn? Ik begrijp niet hoe dat samenhangt. Maar een berichtje zoiets als āhey, ik zag je post over ā¦, zou je me wat meer uitleg over willen geven? Ik wil het graag proberen te begrijpenā kan dus wel?
Ja oke, het gaat je om haar uitspraken mbt antisemitisme. Ga je dan echt zeggen āIk wil je beter begrijpen?ā. Deze meid moet zich even inlezen en ik zou geen strobreedte haar kant op komen want het moment dat jij kritisch bent zet ze je dus weg als antisemitisch.
Ik ben benieuwd. Ik vind het wel een interessante conversatie (ze heeft me beantwoord), juist omdat ik alleen met mensen spreek die voor de andere kant zijn.
Hier mist wel een heleboel nuance. Het klopt dat er een heleboel geld onrechtmatig is uitgegeven. Onrechtmatig betekent in deze context dat de correcte procedures niet zijn gevolgd. Maar dat is in een crisis heel logisch vind ik. De inkopers van ziekenhuizen en andere zorginstellingen konden niet meer aan mondkapjes komen. Toen heeft VWS die taak op zich genomen. Als je als overheid iets wil inkopen voor meer dan 139.000 euro, zoals een shitload mondkapjes in april vorig jaar, moet je formeel gezien een Europese aanbesteding uitvoeren. Die procedure neemt ongeveer 6 maanden in beslag, en daar heb je geen tijd voor als je NU mondkapjes nodig hebt. Dus dat geld is formeel gezien onrechtmatig besteed. Maar onrechtmatig betekent niet gelijk geld weggooien of fraude plegen ofzo. Jammer dat die nuance mist in de berichtgeving.
Ja nee, geen excuus maar wel een reden. Logisch als je met allemaal pro-Israƫl mensen omringd bent (familie) en je daar elk jaar zelf nog heen gaat dat je een andere mening hebt. Hoe erg ik het daar ook mee oneens ben.
@Nysmn wat heeft ze geantwoord?
Ik ben het niet eens met haar uitspraak. Maar ik merk wel dat bij veel mensen nu hun antisemitisme zich uit hoor (bij de meeste niet, maar het gebeurt wel). Volgens mij werd hier op het forum ook gesproken over ādie jodenā? Kan echt niet.
Veel.
- antizionisme omdat mensen de joden geen land gunnen en ze dood wensen
- joden worden nergens geaccepteerd en israel is het enige land waar ze terecht kunnen
- conflict is niet tegen palestijnen maar tegen hamas
- nu zijn er ook conflicten tussen joden en arabieren onderling door alle protesten, voorheen was dit veel minder tot niet het geval
- de uitzetting van palestijnse gezinnen uit hun huizen kwam doordat ze al jarenlang geen huur hebben betaald (en ze zijn nog niet uitgezet want er is hoger beroep gaande)
- wanneer israel palestijnen bombadeert waarschuwen ze eerst burgers om de gebouwen uit te gaan
- waar twee vechten hebben er twee schuld
Allemaal haar woorden natuurlijk. Hoewel ik het niet met haar eens ben heeft ze wel echt uitgebreid op alles geantwoord.
Ik heb deze discussie bijna 3 jaar geleden gehad toen er ook iets aan de hand was daar (toevallig ook dezer dagen dus zou me niks verbazen als het hetzelfde āconflictā is als nu). De jongeman waar ik de discussie mee had is Joods en ik wilde graag weten wat er aan de hand was. Het was heel erg eenzijdig, erkende Palestina niet (net zoals hij Narnia niet erkend?) en zei dat het land aan de Joden was gegeven, al heeeeeeel lang geleden en dat het hun recht is om deze terug te confisqueren.
Ik vond dat zo raar om te horen? We waren kennissen en gingen vaak samen uit met een vriendengroep maar na dat gesprek had ik hem geblokkeerd. Ik mocht namelijk niet reageren op zijn FB posts, dat mocht ik alleen als ik tegen āPalestinaā zou zijn. Mind you, ik reageerde niet hatelijk of iets dergelijks. Ik stelde vragen. Hij wilde dat ik de vragen alleen stelde via Messenger.
Edit: ik kan mij voorstellen dat je omgeving invloed heeft op jouw mening, dat geloof ik in alles. Maar in deze tijd, met zoveel informatie, misschien teveel informatie, zou je zelfs buiten je bubbel een geĆÆnformeerde mening kunnen vormen.
Zo. heftig
Salsapandemie
Helaas is er nog veel actieve jodenhaat. Dus ik snap wel waar haar mening vandaan komt. Geen excuses voor Israel. Maar veel Joden zijn nog steeds bang voor vervolging en voelen zich ironisch genoeg enkel in Israel veilig thuis.
https://www.instagram.com/p/CPEdxU5FQa-/?utm_medium=copy_link
Wat zegt deze vrouw met een vieze lach
Lijkt mij heel vervelend om bedreigd te worden door een losgeslagen imbeciel terwijl jij gewoon je werk doet en probeert mensen te informeren.
Van Ranst reageerde ook echt prachtig op idiootje Willem Engel.
Hopelijk vinden ze die imbeciel snel en kan Van Ranst met zān gezin weer snel naar huis!
Ja als je ergens niet naartoe wilt is het de kop van Noord Holland. Waar ga je heen? De Afsluitdijk op?