Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

https://www.instagram.com/tv/CO5Wya4odHD/?igshid=t7dwcb32fz54

Ik vond deze ook goed, maar ik kom wel uit een situatie waar ik überhaupt vrijwel niks wist over Israël en Palestina.

1 like

Ja het was goed! Ik heb niet meegelopen met de mars maar wel alle sprekers gehoord en die vond ik heel sterk. Ook de opkomst was gigantisch. Ik stond met iemand die heel veel demonstraties op de dam bijwoont en diegene vertelde dat hen deze opkomst niet meer gezien heeft sinds het blm protest.
Ik ben nu nogal uitgeteld maar ik heb best wat stories erover op instagram stories gezet, ook met hoe ik het vond.

5 likes

Ik moet wel lachen om de antwoorden. Met zelfde aantal :clown_face:, :fu:t4: of Palestijnse vlag.

4 likes

Blijft heel vaag

Ja die staan voor wat ze allemaal te verwerken krijgen. Huilie

Ja snap wat je bedoelt hoor. Ik vind politieke entiteiten op Twitter gewoon nog steeds vreemd ook haha. Ik kan er maar niet aan wennen

2 likes

denk niet dat er veel mee gebeurd maar iig goed dat er tegen mark’s woorden in wordt gegaan in de kamer

13 likes

Ik dacht dat Mark een poging had gedaan om op zijn woorden terug te komen. Net een iets andere toon

1 like

Dit artikel is echt het toppunt van ‘disappointed but not surprised’:

Gemeenten houden onder meer Facebookgroepen en Twitterprofielen in de gaten om zicht te krijgen op bijvoorbeeld demonstraties en mogelijke rellen. Ook proberen ze bijstandsfraude op te sporen door op Marktplaats naar bijverdiensten te zoeken en gebruiken ze sociale media om de vluchtverhalen van asielzoekers te controleren. In enkele gevallen worden gemeenteambtenaren onder een valse naam lid van besloten Facebookgroepen.

Het gebeurt overigens niet op grote schaal, alleen bij concrete en serieuze bedreiging van de openbare orde. Hoe vaak weten we niet precies, maar ongeveer een op zes gemeenten doet dat weleens."

Ahja, serieuze bedreigingen van de openbare orde, zoals je buurvrouw die een avondje per week acrylnagels zet of mensen die om wat voor reden dan ook hopen op een beter leven :roll_eyes:

Een aantal gemeenten slaat de verzamelde gegevens ook op in dossiers. Bij zeker 23 gemeenten gebeurt dat geautomatiseerd, staat in het onderzoek. Bantema: “Hoe dat gebeurt en hoelang en wat het betekent voor inwoners hebben we niet kunnen vaststellen. Gemeenten hebben daar vaak zelf ook niet goed zicht op.”

Dit is ook lekker geruststellend.

4 likes

Ben héél benieuwd of de AP hier iets over gaat zeggen.

1 like

Europees Parlement maakt gehakt van EU-migratiebeleid: dit jaar alweer bijna 700 doden | Buitenland | AD.nl

Dit kan toch niet. Ik begrijp echt niks van ons vluchtelingenbeleid. Moet dan ook altijd aan het boek ‘niemand wil ze hebben’ van Linda Polman denken.

Een raket lanceerder holy shit. Deze vent is extreem.

2 likes

Nee, wat er aan onze grenzen gebeurt, is verschrikkelijk :disappointed:. Ik kan niet begrijpen dat dit niet tot grotere ophef leidt, zoals we in Europa zo verheven kunnen doen over mensenrechten in andere landen. Wat wij doen met vluchtelingen is niet menselijk. Op Instagram post @lecoeuramareebasse hier dikwijls over (haar zus zit/zat ook in Moria, voor Artsen Zonder Grenzen).

5 likes

Ja dat hoop ik ook. Hij is gewoon compleet geradicaliseerd door alle complottheorieën Heel gevaarlijk.

1 like

ja wow inderdaad zeg, hoe komt hij hieraan?? (ik deed de aanname dat hij het had meegenomen uit het leger, maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk) Kan het me zo moeilijk voorstellen dat artsen gewoon niet meer veilig zijn tegenwoordig :confused:

1 like

Uit een nos artikel. “ik organiseer een schietoefening, geef raketwerper”. Overal trage bureaucratie, maar schijnbaar niet nodig wanneer het om moord wapens gaat…

Mijn hemel. 3,4+ 9,1 miljard onrechtmatig besteed door onze overheid. Dat zijn geen lullige bedragen

6 likes

Waren ze hier maar net zo streng als met de toeslagen.

19 likes

En uitkeringen.

14 likes

Consequenties zijn er alleen voor arme mensen natuurlijk :rage:

12 likes