Echt wat een vertoning was dit. Hoopte eigenlijk dat Twan hem af en toe iets meer de tijd gaf om te antwoorden, want hij lulde zich volledig klem.
Beter laat dan nooit. Vind het goed dat hij het doet, maar op schouderklopjes hoeft ie niet te rekenen.
Uit de reconstructie van Volkskrant leek hij zoân ongelooflijke graaier. Van 2,20, naar 2,26 naar 2,76 mondkapjes verkopen die je inkoopt voor circa 1,50 + de overheid alle kosten laten dekken + ruzie maken met LCH + liegen over dat je risico moest dragen + liegen over voorwaarden van geheimhouding die je zelf blijkbaar hebt opgesteld.
Als je de overheid scamt met dat soort bedragen, scam je ons allemaal. Dat is belastinggeld, midden in een crisis nota bene.
Al was hij wel nodig om een nog groter probleem bloot te leggen. Wat een puin overheid hebben we die zo hard is voor de gewone burger maar zelf geld als water uitgeeft zonder dat fatsoenlijk te kunnen verantwoorden.
En niet te vergeten: hulde voor de onderzoeksjournalisten van NRC maar ook FTM die het afgelopen jaar echt top werk leveren. Kan echt genieten van zulke kwaliteitsjournalistiek.
Wat een onzinverhaal. Hij wilde gewoon veel geld verdienen, en dan nu een beetje lopen piepen alsof het voor hem onverwacht kwam dat het â'per ongelukââ toch wel heel er veel is geworden Gast, je hebt gewoon iets gedaan wat niet zuiver is en dat wist 'je dondersgoed.
Pffff, uit het Parool:
Van Lienden heeft nu een stichting opgezet âdie gaat kijken welke maatschappijbestemming het kan krijgenâ. De baas van de stichting: âDat ben ik natuurlijk.â Hij zegt âin alle rustâ te gaan ânadenkenâ waar het geld heengaat. âDat zit in de richting van kanker bij jonge kinderen en arme gezinnen.â
Waarom doneert hij het niet gewoon direct bij de al bestaande stichtingen? Hoezo moet hij daar zelf een stichting voor oprichten? Wat een doorzichtige geldwolf is het ook.
Maar echt en dan ook alleen een deel want een deel wil bij bewaren voor het geval hij in de schuldsanering raakt (reëele kans natuurlijk!! aangezien hij geen leuke baantjes meer kan krijgen via zijn netwerk)
Zie echt niet waar hij bang voor is. Dit is die money mindset waar de VVD en de christendemocraten van houden.
Die man heeft gisteren nog een baan als hij wilde. Niet je hand ophouden, gewoon alle morele standaarden overboord en hoppakee> als je hard genoeg wil en er voor werkt, kan alles.
Ik moest echt hardop lachen toen hij bij Buitenhof begon over zân beoogde goede doelen en dat die twee hem zo nauw aan het hart liggen (kinderen met kanker en uit kansarme gezinnen). Zo goedkoop om daarmee te gaan schermen om je eigen hachje te redden. En sowieso natuurlijk alleen met het rendement dat hij verwacht te behalen door die 9 miljoen te beleggen.
Goed idee zoân stichting, misschien nog bvâtje opzetten erbij voor de volgende 9 miljoen
Kansarme witte gezinnen dan, want uit het volgens hem kansarme Bos en Lommer is hij verhuist vanwege zorgen over de toekomst van zijn kind en âetnische spanningenâ. Wel nobel dat hij de 9 miljoen voor ons gaat beleggen zodat kansarme kindjes geholpen worden van enkel het rendement. Daarmee een nieuw baantje als directeur voor zichzelf ontwerpend (heb je belastingvoordeel met zoân stichting?). Natuurlijk veel waardevoller dan het geld terugstorten zodat de personen die we daarvoor gekozen hebben kunnen beslissen wat ermee gebeurt en we het gehele bedrag terug zien.
Hij had het ook gewoon over kunnen maken naar B00king.com die arme lui kunnen nog wel enkele miljoenen gebruiken.
Precies. Hij gaf ook wat moeizaam toe dat van die 9 miljoen (+ 2 x 5) al de vennootschapsbelasting af was. Al denk ik dat hij dat vooral voor zichzelf pijnlijk vond. Ik ben in elk geval erg benieuwd naar de ânieuwe openheidâ van Den Haag op dit dossier.
De droeftoeter had eigenlijk andere plannenâŠ
Het feit dat hij ook al zijn tweets blijft verwijderen, spreekt ook boekdelen. En dan ook nog liegen dat zân tweets zomaar verdwijnen.
Gehackt zeker? Wat een malloot.
Dit werd opeens een rant, maar ik moest even aan het volgende denken.
Zal grotendeels ook vast aan mijn eigen standpunten liggen maar ik vind Talhita Mssuue met de dag irritanter worden.
Ze is een ondernemer met een mening en dat is leuk en aardig voor haar, maar ik vind er best wat van dat ze journalisten van FTM en de Volkskrant ervan betichtte vooringenomen te zijn in de zaak van Swyber v. Lienden. Dat terwijl haar eigen journalistieke prestaties zich beperken tot haar eigen standpunten het belangrijkst maken in Op1. De enige aanleiding voor de beschuldigingen aan FTM/VK lijkt emotie omdat dat ze Swyber kent. Klinkt als een projectie van haar eigen vooringenomenheid die ze in haar journalistieke rol al niet kon bedwingen. En er schijnt ook nog steeds geen enkel feit weerlegd te zijn door Swyber en compagnons.
Snap eigenlijk ook nauwelijks waar zij voor staat omdat ik het gevoel heb dat ze veel praat maar weinig zegt. Ze is geen activist met een duidelijke âkleurâ maar ze is ook niet echt een journalist want daarvoor bekent ze te veel kleur. Los van haar goede werk voor de belangen van jongeren en dingen als coalitie-Y, heb ik het idee dat ze er vrij rechtse standpunten op nahoudt maar tegelijkertijd een soort middenpositie wil innemen, of âneutraalâ wil zijn en elk âgeluidâ ruimte wil geven. Tot op het punt dat het lijkt alsof ze totaal geen principes heeft.
Ik las ook dat ze ervan houdt âde boel op te schuddenâ dus wellicht vindt ze het zelf helemaal top gaan.
Knoops (advocaat) zat net bij Humberto en besprak de mogelijkheid van een evt juridische procedure door de Staat. Afhankelijk vd uitkomst van het onderzoek door Van Ark. Evt wanprestatie etc ohhh ik hoop het zo!!
Ik ga het terugkijken! Heb wel echt lage verwachtingen. VWS heeft zelf ook behoorlijk incompetent en onzorgvuldig gehandeld. Ik vraag mij af in hoeverre SVL daarvoor verantwoordelijk gesteld kan worden.
Ja Knoops zat er overigens ivm MH17 rechtzaak maar werd ih begin gevraagd naar zijn mening over SvL
@anon50301661 ik dacht vanmiddag precies hetzelfde! âWaar hebben we jou ook alweer aan te danken?â
Wat betreft Sywertgate:
Het verhaal wordt alsmaar lelijker. Van der Kolk van LCH heeft details over hoe sneaky van Lienden echt is.
En maar blijven liegen. Er zit geen grammetje onschuld in die gast. Vind het ook echt gore lef hebben om bij Buitenhof te janken dat hij âkapotâ is gemaakt. Alsof hij een passieve factor is in dit circus. Alles wijst erop dat hij onzuivere intenties had.
@Scorpiovibes Dit item suggereert ook dat hij inside info had waardoor hij het maximum kon vragen maar is vrij speculatief. Hoop dat hij en zân companen ontmaskerd worden als ze inside info gehad hebben en dat ze alle opbrengsten moeten inleveren + boete
Ik snap sowieso niet waarom mensen haar bijzonder vinden en hoe zij ineens is opgekomen. (Of tenminste. Ik heb wel een vermoeden. Knappe vrouw, vlotte babbel, vrouw van kleur, maar niet tĂ©veel kleur, goede connecties vanwege haar ervaringen in RvTâs). Ze claimt een jongerenrevolutie gestart te hebben, terwijl die trein waar ze op sprong (Coalitie Y) al reed zonder haar en de partijen daarbinnen al tientallen jaren bestonden zonder haar. Is conservatiever dan het gross van de jongeren om haar heen (Muusse is bijvoorbeeld kritisch op abortus (eerdere tweets) en transgenderzorg (podcast Tim Hofman) en is daar tot op heden niet op terug gekomen). Ik moet eerlijk gezegd het eerste echt interessante vernieuwende gesprek met haar nog tegen komen. Wat dat betreft heeft ze veel gemeen met Sywert. Mogen beiden overal aansluiten zonder voorkennis, claimen graag zaken die ze niet zelf initiĂ«ren Ă©n heulen met conservatieve standpunten. En ondertussen blijf je je maar afvragen op welk succes hun carriĂšre eigenlijk gebouwd is.
Hahahahahahaha ontmaskerd