Ik verwacht er niet heel veel van, omdat al best vaak naar buiten is gebracht dat er niets onrechtmatigs is gebeurd etc (wat ook wel voorbarig was). Nu zag die conclusie natuurlijk wel op het eigen handelen van het ministerie, nog even los van de door SvL gewekte verwachtingen en gedane uitingen. Hoop zo dat as we speak een clubje slimme juristen zich hierover buigt en scenario’s bedenkt en straks mandaat krijgt om dit goed aan te pakken. Bestof2021
Omdat die hele wijk inmiddels ook voor 80% is opgekocht door yuppen.
https://www.instagram.com/p/CP1Yhf8IG7x/?utm_medium=copy_link
Vreselijk. En inderdaad, zoals het bericht ook zegt, moet je nagaan qua nieuws en berichtgeving als dit een wit gezin was geweest.
Heel vreselijk wat er is gebeurd en hoe weinig aandacht daarvoor is. Het is een terreurdaad geweest tegen moslims, maar bijna niemand heeft het erover. Hoop dat de kleine goed opgevangen gaat worden. Lijkt mij een horror waar hij in is belandt.
Ik heb er juist heel veel over gelezen en gezien op het nieuws. Misschien niet de Amerikaanse media maar wel in Nederland.
Exact dit en alles wat @Shaaar zei.
Ik hoorde pas van haar toen die heisa was met dat ze bij Op1 problemen had. Toen zei iemand op Twitter dat ze transfoob is en daarom ging ik die podcast luisteren. Alles schreeuwde privilige mixed met geforceerde kumbaya om “redelijk” te blijven tegenover racisme, want “iedereen is racist/discrimineert/heeft vooroordelen”. Toen dacht ik al: jij weet helemaal niet waar je over praat, mens.
Ik had wel nog meer over d’r te zeggen maar ik dacht: volgens mij kom ik echt over als een hatert zonder dat ik d’r goed ken terwijl ze blijkbaar wel iets goed doet.
@MACdonalds hahaha, ja toch stelletje criminelen zijn het.
Nou het boeiende bij haar en daar komt ook het progressiviteitsidee vandaan (is ook bij volt zo) is dat ze relatief uitgesproken is over racisme, blm en de grote jongerenvraagstukken (klimaat, brede welvaart, wonen, gelijke kansen) in het wereldje waarin ze beweegt. Waardoor mensen bijna vergeten dat antiracisme-light en progressieve jongerenbeweging tegenwoordig mainstream is en je op de rest lekker conservatief kan conformeren.
Natuurlijk, ik had even niet door in welke context zij leeft, maar nu vallen de puzzelstukjes helemaal op z’n plek. Qua progressiviteit doet ze niet eens het minimale als steun voor de lgbtq+ community niet eens onvoorwaardelijk kan. Maar haar vader is ook dominee ofzo en zij is gelovig, dus in haar kringen is dat conservatieve heel gewoon. Best tegenstrijdig met die “ruimdenkendheid” waar ze voor pleit.
In other news: wat is Vera Bergkamp toch een natte sok. Soms moet je buiten de lijntjes kleuren om een voorbeeld te geven. Doe dan op z’n minst alsof je wil handelen in het belang van slachtoffers i.p.v. te doen alsof je machteloos bent. D*ckhead Graus luisterde ook naar Khadija Arib, als zij hem de toegang ontzegt m.u.v. van de stemmingen, dan is hij wellicht ook nog steeds bereid om dat te gehoorzamen.
Sowieso blijkt uit het draadje dat Bergkamp vooral bezig was met teniet willen doen dat Arib er wél alles aan gedaan heeft om het slachtoffer te beschermen.
Wat een slap geouwehoer.
Ik hoorde zo’n 6 jaar terug ook verhalen over politici en stagiaires waar ik toen niet niet veel aandacht aan heb geschonken, maar man. Al die zaken over (machts)misbruik en die machteloze positie waarin je wordt gedrukt daar in de kamer. Aangifte leidt ook alleen maar tot media-aandacht waarbij je er soms nog slechter vanaf komt.
En dan dat onderzoek vandaag erbij waaruit blijkt dat 1/10 vrouwelijke studenten ooit is verkracht.
Ik krijg echt een soort rouwgevoelens van dit soort dingen. Het is gewoon zo oneerlijk.
Gelukkig schijnt de zon zo mooi warm vandaag. Fijn dat contrast.
Het ergste dat je slachtoffers kan aandoen is valse verwachtingen scheppen? (Waarbij de valse verwachting dus is dat je iets voor ze gaat betekenen?) Wauw.
Je verzint het niet
Ben echt nog steeds in shock van dit verhaal. Zo zinloos. Die man was een totaal onbekende van haar?!?
Hoe kan dit.
Omtzigt heeft een document met 86 pagina’s naar 't CDA gestuurd die aantonen hoe hard hij getreiterd is in die partij.
Alleen jammer dat er nauwelijks wat in het artikel staat.
Ik ben echt bereid te geloven dat die lijsttrekker verkiezingen zijn gesaboteerd. Kan mij niet voorstellen waar die man doorheen moet, maar ik snap echt niet waarom hij niet overstapt. Een partij die je zo kapot maakt, daar wil je toch niet bij? Is de ChristenUnie niks voor 'm? Of zeg ik iets heel soms nu…
Amalia ziet af van haar toelage tot eind van haar studie omdat ze het ongemakkelijk vindt circa 1,5 miljoen te ontvangen terwijl ze daarnaast niet echt iets hoeft te doen. En daarnaast hebben studenten het dit jaar door corona o.a. zwaarder dan zij. Dat geld was deels een uitkering en deels voor onkostenvergoeding. Onkostenvergoeding gaat naar de onkosten, wat niet nodig is, stort ze later ook terug.
Vind dit best lovenswaardig.
Wow ik zou er niet aan hebben gedacht om Markie met Excellentie aan te spreken
(ook niet met Markie hoor)
Oh die brief <3 Ben nu nog meer Amalia fan!
Ook echt: ‘ik hoop dat u dit begrijpt’
Doet me echt denken aan als ik me weer eens ‘ziek’ afmeldde voor de les
Ja goeie PR he
Haha, wie zou dit ingescand en gepubliceerd hebben vraag ik me af
Ik kan me bijna niet voorstellen dat een 17-jarige kroonprinses überhaupt uit eigen beweging zulke gebaren zou mógen maken