Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Dit vind ik echt heel vreemd. Wat moet zo een kind ook met 30.000 pond?! Om iets leuks te doen zetten ze er bij. Dat kan ook met 30 pond :woman_shrugging:t5:

1 like

Volgens mij was de crowdfunding opgezet omdat ze nogal belachelijk gemaakt werd op het internet, niet omdat ze verloren hadden. Alsnog onnodig :sweat_smile:

1 like

ja mijn moeder word hier echt gek van, ze gaat bijna met pensioen, maar ze heeft gedurende haar loopbaan wel echt gezien hoe geld steeds een grotere rol is gaan spelen.

Ik vind het leuk om tech-video’s te kijken en werd eraan herinnerd dat de Amerikaanse ban op Huawei dat bedrijf echt vernietigd heeft. Eigenlijk vind ik het best wel eng dat de US daartoe in staat is geweest? Heeft Huawei eigenlijk ook een grotendeels aan zichzelf te danken, maar het is zo bizar dat je het ene moment de meeste telefoons ter wereld verkoopt en het andere moment bijna volledig instort vanwege conflict met de US. Het is ook specifiek Huawei en niet de andere Chinese telefoonmerken.

Aan de andere kant denk ik ook: dus de US kan zo’n grote speler uitschakelen, waarom gebruik je die macht dan niet om dingen zoals vrije pers etc. af te dwingen? Eigenlijk leveren de NL’se en VS ondernemers die daar leven ook een bijdrage aan het autoritaire regime. Vraag me af tot wanneer lage loonkosten “een legitiem” argument is om zogenaamd af te keuren hoe in China keer op keer de mensenrechten geschonden worden maar wel de handelsrelaties warm houden. Vind mezelf tegelijkertijd ook weer behoorlijk klinken als een bemoeial uit het “westen” met deze gedachte :roll_eyes:

1 like

En half Canada en over een paar maanden half Australië weer.

Indrukwekkende reportage van de New York Times, die door duizenden op social media geposte videos een reconstructie heeft gemaakt van de bestorming van het capitool op 6 januari. Net zoals ik die avond met mijn hand voor open mond heb zitten kijken, zat ik nu weer te kijken.

Hoe het komt dat er geen echte ophef of behoorlijk onderzoek met gevolgen komt, is mij echt een raadsel.

(misschien had ik dit in het topic over de Amerikaanse verkiezingen moet plaatsen, sorry)

7 likes

Het is een video van 40 min. Maar ik hou ook zo van hun longreads, ik hoop dat er nog een komt hierover, want er is vast genoeg over te zeggen.

Ben benieuwd wanneer die vader weer in het nieuws komt om even af te geven

6 likes

Fysica in één jaar! OkĂ© Laurent is niet bezeten blijkbaar door gamen en TikTok zoals veel 11-jarigen

2 likes

„Ik wil uiteindelijk zoveel mogelijk delen van het lichaam kunnen vervangen door nagemaakte organen.”
Klinkt als het begin van een origin story van een slechterik.

Het lijkt me wel eenzaam om zo jong al zover voor op je leeftijdsgenoten te lopen

11 likes

Het zou best grappig zijn als hij op latere leeftijd rebelleert van ‘ik ben liever buschauffeur’.

13 likes

Passagiersvliegtuig met 28 inzittenden wordt vermist in Rusland. Waarschijnlijk vanwege het weer. Pff, zo eng weer.

Hopelijk worden ze ongedeerd gevonden. Wordt nu met reddingsteams naar gezocht.

Edit: bericht is aangepast. Blijkbaar is het toestel een oud model ofzo dat al veel problemen had. Vorig jaar is eenzelfde soort verongelukt In OekraĂŻne met 26 doden. Wow, dat is toch super ernstig?! Hopelijk hebben de mensen niks want dan lijkt me dit toch gewoon geheel verwijtbaar?

Nog iets:

En dat na me-too en na waarschuwingen. Echt, niemand zo arrogant als de cishet. witte man. Denk je dan echt niet na? Gelukkig zijn de vrouwen van hem af.

1 like

Echt hoe moeilijk is het voor sommige mannen om gewoon hun werk te doen en collega’s met rust te laten.

7 likes

Eens met de column. Moet altijd een beetje lachen als ik weer iets terug lees over hoe mijn maatschappijleerleraar zich heeft gedragen in de Eerste Kamer.

1 like

Wat mij ook stoort is dat ze bij dit soort figuren altijd wél op zoek gaan naar de menselijke kant en wat ie goed deed. In het Parool een heel portret van de man en dat het zo erg zou zijn voor de SP. Terwijl: nee.

Het enige wat ontbreekt is een verwijt naar de vrouwen zelf of een opmerking over dat ie te hard is aangepakt want “er is zoveel dat de man wel goed heeft gedaan”.

Die kop ook echt ‘met zijn informele stijl ging hij grenzen over’

Ja want seksuele intimidatie valt echt onder informele stijl ja

7 likes

Sowieso dat hij zijn cito score op zijn cv gaat zetten.

Heb op de achtergrond nieuwsuur van gisteren aanstaan en dit nieuws kwam voorbij:

Verwachten jullie nu ook op z’n Amerikaanse een heuse shitshow? Bewust geen informatie willen geven, dan heb je iets te verbergen :skull: Op dit soort momenten vraag ik me altijd af waarom ik geen journalist ben geworden. Dit is de spanning die ik nodig heb in mijn leven.

Maar goed, ik wilde dan ook chirurg worden omdat ik Grey’s Anatomy keek en advocaat vanwege How to get away with murder :joy: En momenteel kan elke baan mij meer boeien dan mijn huidige.

4 likes

Daar ben ik het dan weer net niet mee eens. Binnen bepaalde werkprocessen is het zo nu en dan verstandiger om informatie pas over een bepaalde termijn vrij te geven. Je ziet dit ook bij archieven die pas na 70 jaar openbaar worden. Ik vind het dus interessant dat kamerleden hier zo verontwaardigd over doen. Maja hier is natuurlijk de rechter al aan te pas gekomen, dus ze zullen nu wel snel hun documentatie in orde moeten maken.

1 like

Uwv op z’n best he, ‘‘werken aan perspectief’’ :clown_face:

4 likes