Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Snap ik dus ook totaal niet. Wáárom niet? Nou en dat het een persoonlijke aanval naar Hongarije is. Hongarije moet gewoon normaal doen. Het gaat om mensenlevens. Wat voor een kutorganisatie ben je dan? Irritant ook dat de sponsors zich er niets van aantrekken. De bedragen voor advertenties zijn al betaald, immers. Zou echt een statement zijn als de bedrijven de sponsoring terugtrekken maar geld gaat altijd boven mensenrechten :triumph:

9 likes

UEFA is echt een grote bak stront :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

17 likes

De vlaggen zijn wel toegestaan in het stadion door UEFA, artikel hierboven is aangepast denk ik

1 like

Maar hier wilt Nederland een statement maken. Maar ze gaan wel naar Qatar??

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit statement goed.

15 likes

Ja ik vind sowieso dat het WK in Qatar compleet geboycot moet worden.

6 likes

Ja, ik zag dat het inderdaad is gewijzigd! Gelukkig. En op het journaal zag ik dat de sponsors blijkbaar wel regenboogkleuren in hun advertenties hadden. Voor wat dat waard is.

@Nox geld :woman_shrugging::woman_facepalming:Sowieso lijkt de hele sportwereld geen kut te geven om mensen. Die hele heisa omtrent Naomi Osaka die voor haar mentale gezondheid koos ipv interviews geven vond ik ook zo bizar. Ik begrijp nog steeds niet waarom dat zo breed is uitgemeten terwijl ze gewoon bereid was de boetes te betalen enzo.

Totaal iets anders maar ik las vanochtend dit en vond het zo droevig:

“Dankjewel dat je bij me blijft”, zei die :pleading_face::pleading_face::pleading_face:

6 likes

Frank de Boer per direct weg als bondscoach van het Nederlands elftal -

Nou nou, volgens mij is de voetbalwereld ook een harde. Uiteindelijk moeten de spelers het toch doen? Ik klink vast erg naïef maar kan het niet zijn dat de spelers gewoon slecht waren? Wie heeft hier verstand van? :no_mouth:

1 like

Ja het helpt niet mee als de spelers slecht zijn, maar de coach denkt o.a. na over welke spelers er geselecteerd worden voor het NL elftal, hoe de opstelling is, wie er gewisseld worden e.d., dus meer strategie dan alleen maar: die voetballer is goed ja of nee.

3 likes

Hij werd na iets meer dan twee maanden al ontslagen in Engeland. Hoe je dan bedenkt dat hij een goede bondscoach zou zijn… LOL.

11 likes

Dit vind ik wel een positief initiatief.

27 likes

Voordeel van de twijfel? :sweat_smile::joy:

Zal de eerste middelmatige man niet zijn die kans na kans krijgt aangeboden. Alleen als vrouwen hoge posities willen bekleden, gaat het opeens over “de beste kandidaat” :upside_down_face:

1 like

Ah ok, daar ben ik verder niet van op de hoogte. Als het inderdaad zo is zoals jij het stelt is het inderdaad een beetje een flauw bericht!

Ik hoor net in het journaal dat de kinderen voorheen alleen maar artikelen voor school of sport mochten betalen met de pas, dus het is wel degelijk een goede ontwikkeling dat ze nu ook maandverband/tampons ermee mogen betalen! Fijn!
Ook @Chidi

1 like

Ik zie het nu ook inderdaad. Screenshot voor geïnteresseerden:

Jammer inderdaad dat meisjes nu alsnog meer geld kwijt zijn dan jongens aan basic needs.

3 likes

Heb het plaatsvervangend heet door dit korte video-interview met Kaag. Wat een raar verhaal dit. Heeft het campagneteam van D66 serieus gevraagd of dat ze een autogordel willen photoshoppen? Dat is toch gewoon dom?:joy: Valt me ook op dat Kaag voor de tweede keer bij zaken gevraagd wordt naar haar rol. En weer lult ze eerst over iets waar ze vervolgens van zegt “maar dat doet er ook niet toe”. Waarom begin je er dan over i.p.v. gewoon direct de vraag te beantwoorden? Toen ook al met Omtzigt: “Ik weet niet of ik hier was of dat ik in Nigèr zat, maar dat doet er ook niet toe” :upside_down_face:

Denk dat ze gelijk hebben als ze haar scharen bij de (voormalig) top-diplomaten van dit land, maar dat nieuw leiderschap… :face_with_monocle: Ze lijkt m.i. helemaal geen leider van dit land te willen worden. Het gekke is wel dat ik bij haar vaak het gevoel heb dat ze volgens mij de waarheid spreekt maar gewoon echt onhandig is en daarom niet zo geloofwaardig overkomt.

Welke vrouwen zouden volgens jullie dit land kunnen leiden?

Rutte is totaal ongeloofwaardig en toch leider. Doe dan maar liever kaag!

6 likes

Klopt maar die koppige man laat wel zien dat hij graag wil. Volgens mij hoeft zij niet zo nodig. Fijn dat ze de goede vrede wil bewaren maar ik snap niet waarom ze die plek niet claimde toen het kon o.a. met die motie van wantrouwen voor Rutte.

Nu gaat alles weer as usual en “de grootste partij mag de premier aandragen” etc. Rutte komt gewoon weer terug en daar hoef je niet eens de politiek voor te volgen.

Blij als zij het onverwacht wordt maar dat wordt dan net als met de Amerikaanse verkiezingen. Niet blij omdat Biden won maar omdat Trump verloor. Fijn als Kaag premier wordt maar vooral omdat Rutte het dan niet meer wordt.

Als Rutte opnieuw premier wordt dan ga ik bij het ondergronds verzet.

8 likes

Ik vind dit echt totaal overtrokken. Ja het is allemaal niet echt superslim en blabla belastinggeld, maar kom op zeg.

Kaag krijgt zo absurd veel haat over zich heen voor echt jack shit, is gewoon een patroon van misogynie.

19 likes

Zo naar inderdaad! Zeker omdat de vormfouten waardoor hij nu vrijkomt juist komen door de laksheid waarmee er vroeger met dit soort klachten en zaken om werd gesprongen.

1 like